• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sicura Submarine, Trevlig Plexidykare

Wettex

Cartier
En namnrik charimg plexidykare "dök" upp för någon dag sedan. Eller vad sägs om taveltexten.. "Sicura Submarine 23 Jewels Super Waterproof 200 Vacuum Tested Tritium Swiss Made".

Sicura startades av Ernest Schneider, samme man som tog över Breitling i slutet på 70-talet. Körde båda företagen paralellt en kort stund för att sedan stänga ner Sicura då full fokus på Breitling prioriterades.

Sitter ett manuellt EB 8021 verk i klockan som verkar ticka på ok. Ingen riktigt kvaliéts känsla på uret direkt, men charm så det räcker till tycker jag. Gammal tritiumlume och feta visare gör mig alltid på bra humör. Trevlig storlek på ca 39mm utan krona gör att den känns ok att bära utan att kännas för liten.

Blir att plocka ut verket och blåsa rent då det är en del damm på insidan.

Trevlig helg!

Sicurafront.JPG
Sicuraside.JPG
Sicurawrist.JPG
Sicuramov.JPG
 

Wettex

Cartier
Snygg! "Sicura Submarine 23 Jewels Super Waterproof 200 Vacuum Tested Tritium Swiss Made" gör ju helt klart att du kan känna dig trygg:)

Haha, absolut. Står även shockproof på boettlocket....så rätt safe är man ;) Dock så tror jag vattenkranen skulle ta livet av denna om den hamnar för nära....
 

babanker

Panerai
Haha! Den iaf snygg och skön för ögat tycker jag med de här linjerna på tavlan. En wristshot från djupet vill vi ha nu!
 

Wettex

Cartier
Grattis! Cool, men släng på ett enfärgat band förbövelen :)

Mitt natoförråd är alldeles för fattigt måste jag tyvärr medge, så jag fick rycka ett som passade. Följde med ett skönt riktigt slitet grönt band, men ack alldeles för litet för skandinaviska handleder. Bättring lovas, skall genast beställa hem ett bassortiment av enfärgade natos :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mitt natoförråd är alldeles för fattigt måste jag tyvärr medge, så jag fick rycka ett som passade. Följde med ett skönt riktigt slitet grönt band, men ack alldeles för litet för skandinaviska handleder. Bättring lovas, skall genast beställa hem ett bassortiment av enfärgade natos :)
Vad som helst som är enfärgat... gummi, läder..., innan du får ett epilepsianfall ;)
 
Topp