• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sicura - vad kan det vara för fel?

Zthlm

Omega
Hejsan!

Skulle hemskt gärna vilja få igång denna supersäkra dykare men det är nåt vajsing med den. Den går att ställa men får ingen kraft från uppdrag. Mitt otränade öga tycker att oron ligger av sin axel... Vad är det mest troliga felet/felen på dessa verk och vad kan det komma att kosta mig att få ordnat av någon som kan??

Mvh

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Zthlm

Omega
Tack för svar!
Vad ska jag hoppas på att felet är? Nåt säger mig att en trasig fjäder är billigare att fixa än en balansaxel som är av.. Vad skulle det uppskattningsvis kosta mig att få det fixat av en enklare urmakare sett till reservdel/procedur?
 

Zthlm

Omega
Kollade på ebay lite snabbt nu och det verkar som att man får en liknande som tickar för dryga tusenlappen så det känns inte helt motiverat att laga den för mer än så :/
 

rogart-63

Patek
Svårt å säga vad det kan kosta? Hittar du nån som kan fixa den på hobbynivå så kan du komma lite billigare undan? En fjäder några hundra lappar. Balans axel eller en komplett balans är väl smidigaste? Räkna ändå med runt en 1000:- ?
Att fixa eller inte att inte fixa det är frågan :)
 
Topp