• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2015

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag har följt insta flödet som en en galning idag på #sihh men måste säga att jag är lite besviken än så länge..
Missförstå mig inte. Det har varit många helt galna ur som är helt fantastiska, ALS minute repeater WOW, men jag har inte sett några som skulle vara realistiska att köpa på en normal inkomst.
Kanske IWC som postades ovan som listar på ca €11.000 i stål eller den nya mindre Portugieser Yacht club (i 42mm?)
Men annars har det mest varit ur med fantastiska komplikationer som tyvärr hamnar väldigt högt i pris, mycket LE eller koncept och +45mm klockor (Pam).

Var är alla nya 38-42mm modeller i 40-90.000 klassen? Är det bara jag som letar på fel ställe?
Eller får vi vänta på Basel?
 
Jag har följt insta flödet som en en galning idag på #sihh men måste säga att jag är lite besviken än så länge..
Missförstå mig inte. Det har varit många helt galna ur som är helt fantastiska, ALS minute repeater WOW, men jag har inte sett några som skulle vara realistiska att köpa på en normal inkomst.
Kanske IWC som postades ovan som listar på ca €11.000 i stål eller den nya mindre Portugieser Yacht club (i 42mm?)
Men annars har det mest varit ur med fantastiska komplikationer som tyvärr hamnar väldigt högt i pris, mycket LE eller koncept och +45mm klockor (Pam).

Var är alla nya 38-42mm modeller i 40-90.000 klassen? Är det bara jag som letar på fel ställe?
Eller får vi vänta på Basel?

Vart kan man se IWC nyheterna?
 

fc2

Rolex
Gillar IWC's dressare. Har vi en storlek på den?

Har Panerai fått rabatt på stål eller varför fläskar de på med storlekar som bara känns löjliga?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Vart kan man se IWC nyheterna?

Både priset på den handjagade Portu'n och bilder på den mindre Yacht Club fanns i flödet på Instagram under #sihh eller #sihh2015
Kommer inte ihåg källan så här på rak arm. Hodinkee eller a blog to watch kanske?
Hittade just nu denna artikel (rättar mig själv, Yacht club hade tydligen gått ner från 45mm till 43,5mm)
http://professionalwatches.com/2015/01/sihh-2015-iwc-portuguese-yacht-club-chronograph.html

Var även i det flödet jag snappade upp att representanter från både IWC och JLC hade sagt att 1 Februari eller 1 Mars skulle det ske en "moderat" prishöjning på ca 6% på deras modeller.
Något jag blev ganska glatt överraskad av med tanke på CHF katastrofala kurs sedan den släpptes fri.
 

Knight

Cartier
Jag har följt insta flödet som en en galning idag på #sihh men måste säga att jag är lite besviken än så länge..
Missförstå mig inte. Det har varit många helt galna ur som är helt fantastiska, ALS minute repeater WOW, men jag har inte sett några som skulle vara realistiska att köpa på en normal inkomst.
Kanske IWC som postades ovan som listar på ca €11.000 i stål eller den nya mindre Portugieser Yacht club (i 42mm?)
Men annars har det mest varit ur med fantastiska komplikationer som tyvärr hamnar väldigt högt i pris, mycket LE eller koncept och +45mm klockor (Pam).

Var är alla nya 38-42mm modeller i 40-90.000 klassen? Är det bara jag som letar på fel ställe?
Eller får vi vänta på Basel?


Du sammanfattar mina tankar väl.. hade gärna sett fler klockor söder om 100. Basel bör rimligtvis leverera ur den aspekten..
 
Både priset på den handjagade Portu'n och bilder på den mindre Yacht Club fanns i flödet på Instagram under #sihh eller #sihh2015
Kommer inte ihåg källan så här på rak arm. Hodinkee eller a blog to watch kanske?
Hittade just nu denna artikel (rättar mig själv, Yacht club hade tydligen gått ner från 45mm till 43,5mm)
http://professionalwatches.com/2015/01/sihh-2015-iwc-portuguese-yacht-club-chronograph.html

Var även i det flödet jag snappade upp att representanter från både IWC och JLC hade sagt att 1 Februari eller 1 Mars skulle det ske en "moderat" prishöjning på ca 6% på deras modeller.
Något jag blev ganska glatt överraskad av med tanke på CHF katastrofala kurs sedan den släpptes fri.

Riktigt snygg, skulle helt klart kunna vara ett potentiellt köp om inte priset vore alltför blodigt, någon som vet?

34_IWC_PG-Yacht-Club-Chronograph_IW390502_lifestyle_high-1024x768.jpg


36_IWC_PG-Yacht-Club-Chronograph_IW390503_front_high-809x1024.jpg
 
Kan inte sluta läsa och titta på A.Lange & Söhne Zeitwerk Minute Repeater. För 440 000 euro är den såklart väldigt "out of reach" men det är ett fantastiskt urverk och ögat för detaljer imponerar. Vänster hammare (nedre hörnet) slår för timmar och höger för minuter. Denna slår inte som andra verk utan för timmar, 10 minuters perioder och minuter. Detta är för mig som ingenjör ett utsökt mästerverk......*går och torkar all dregel*.

Lite bilder:)

qVnr8Rt.png


AmQCPI0.png
 

Camo00

Patek
Kan inte sluta läsa och titta på A.Lange & Söhne Zeitwerk Minute Repeater. För 440 000 euro är den såklart väldigt "out of reach" men det är ett fantastiskt urverk och ögat för detaljer imponerar. Vänster hammare (nedre hörnet) slår för timmar och höger för minuter. Denna slår inte som andra verk utan för timmar, 10 minuters perioder och minuter. Detta är för mig som ingenjör ett utsökt mästerverk......*går och torkar all dregel*.

Lite bilder:)

qVnr8Rt.png


AmQCPI0.png


Haha, great minds think alike?? ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Helvete vad coool!! Grymmaste klockan söder om Grand Complication...?!

Langes Zeitwerk Minute Repeater, som slår timme, tio-minuter och minuter, med synliga hammare... God damn...

static1.squarespace.jpg

Inte nog med det.
Ringningen tar mellan 12-20 sekunder och skulle det vara så att minut indikatorn är på väg att slå över medans det ringer så väntar den med att slå över tills det har ringt klart, men den ringer den uppdaterade tiden.
Den ringer inte om det inte finns tillräckligt med kraftreserv för att göra det ordentligt, dessutom så går det inte att dra ut kronan medans det ringer.
För att skydda urverket.
Och allt detta i ett mekaniskt urverk på några centimeter, jag drägglar också :)
 
Topp