• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2015

dauit

Panerai
2-Faktor
Audemars Piguet släpper en special edition (surprise!) som säljs i deras butik i Milano. Note Italiens färger i sub dialen
image.jpg

Till skillnad från många av deras andra släpp ser den där väldigt bra ut, cool nyans av blå.
 

Espresso

Cartier
Håller med i att Montblanc verkar gått in för att utmana på klockfronten. Däremot förstår jag fortfarande inte riktigt ad Ralph Lauren har med klockor att göra, men det kanske är en ignorant åsikt där jag kan för lite.
 
  • Like
Reactions: par

JayJay

Rolex
Ett märke som går från klarhet till klarhet är tveklöst Montblanc! Här är deras nya ultra thin på klädsamma 38 mm. Med vad jag tror är ett inhouse verk av enklare snitt. Priset för stål är 1900€ och i rött guld 5500€. Det är fanimej bra!
image.jpg

image.jpg

image.jpg
Shit vad nice! En sådan måste jag klämma på irl. Kan faktiskt bli ett köp framöver.
 

JayJay

Rolex
Blev jäkligt sugen själv! Verkar vara goa mått på den, inhouse manuellt verk och en vettig prislapp.
JLC har ju en liknande (Montblanc förefaller ha sneglat ditåt en hel del...) som jag gillat länge. Stålvarianten av den listar dock på 59k om jag inte missminner mig. En på tok för hög prislapp för mig i den här kategorin. Den här däremot känns väldigt prisvärd. Har du koll på när de förväntas nå butik och vilka i Sverige som kommer sälja?
 

Portofino

Panerai
JLC har ju en liknande (Montblanc förefaller ha sneglat ditåt en hel del...) som jag gillat länge. Stålvarianten av den listar dock på 59k om jag inte missminner mig. En på tok för hög prislapp för mig i den här kategorin. Den här däremot känns väldigt prisvärd. Har du koll på när de förväntas nå butik och vilka i Sverige som kommer sälja?
Säkerligen då Montblanc:s nuvarande CEO är JLC:s gamla. :) Men definitivt prisvärd! Den enda jag vet som kommer sälja är Franks Ur i Stockholm.
 

JayJay

Rolex
Ett märke som går från klarhet till klarhet är tveklöst Montblanc! Här är deras nya ultra thin på klädsamma 38 mm. Med vad jag tror är ett inhouse verk av enklare snitt. Priset för stål är 1900€ och i rött guld 5500€. Det är fanimej bra!
image.jpg

image.jpg

image.jpg
Är inte alls särskilt mkt in house. Ett ETA 7001 skulle jag säga. Dock fortfarande ett högintressant villebråd.
 

JayJay

Rolex
Säker? Jag har för mig att Montblanc brukar använda Selitta när de inte kör inhouse. Men jag kan ha fel.
Verkligen inte. Jämförde bara bryggorna. Gör ganska liten skillnad eftersom Sellita klonar rakt av. Kvalitéts frågan har ju stötts och blötts också utan att man kunnat ge något svar åt endera hållet. Påstås ju till och med att Sellita tillverkar ganska många komponenter till ETA.
Hursomhelst var poängen att det troligtvis inte handlar om inhouse.
 

par

Patek
2-Faktor

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Ja den blå var riktigt fin... Inte tvär säker med det var nog svart och silver i stålversionen, rosaguld fanns även vad jag minns.
 
Topp