• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2016

Torsten

Vacheron
2-Faktor
IWC släpper tex den här lilla nätta pjäsen på 55 mm :)

IW510401-Kopie-947x1024.jpg


http://www.watch-insider.com/news/pre-sihh-2016-iwc-pilots-watches/
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jaeger-LeCoultre-Reverso-Tribute-Calendar-711x474.jpg


JAEGER-LECOULTRE REVERSO CLASSIC MEDIUM 85TH ANNIVERSARY

2016 marks the 85th anniversary of the iconic Jaeger-LeCoultre Reverso watch. The most well-know reversible wristwatch is one of the most versatile designs from Jaeger-LeCoultre. A sports watch when it was made, in 1931, at the request of British army officers who wanted to protect their watch in order to play elephant polo, it has since become the definition of sophistication and elegance. As a dress watch, it has housed every complication imaginable. But for its return, 85 years later, the Reverso will put on its most classical attire. Jaeger-LeCoultre will introduce three commemorative models which do away with the sub-seconds counter at 6 o’clock for a cleaner dial. A Small model with Quartz movement will be complemented with Medium and Large models powered by a new movement, the self-winding calibre 965.

http://www.hautetime.com/top-5-most-anticipated-launches-at-sihh-2016/72894/

Hur är det med JLC, de pumpar väl inte så mycket limiteds? Tycker den här var riktigt schysst, frågan är vad den landar på.
 
Hoppas på att den potentiella lanseringen av en ny VC Overseas innebär ny tavla och datumplacering (helst utan) och ett mindre mått på den vanliga modellen. Kronografen och dual time-varianten är grymma, men den vanliga är katastrof. Något åt 222-hållet, tack!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hoppas på att den potentiella lanseringen av en ny VC Overseas innebär ny tavla och datumplacering (helst utan) och ett mindre mått på den vanliga modellen. Kronografen och dual time-varianten är grymma, men den vanliga är katastrof. Något åt 222-hållet, tack!
Håller med till fullo om att Date är klart minst lyckad i serien, med kronografen på motsatta sidan, dvs. helt underbar! Dock funkar storleken ypperligt för mig. Är sjukt nyfiken på hur nya OS kommer se ut och om det blir 100% inhouse, vilket väl är troligast.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Så jäkla snygg. Dock alldeles för stor. Skulle varit 46mm:(
Gillar verkligen placeringen av subsekunden , avsaknaden av power reserven från vanliga BPn.
Gillar dock inte att den saknar den stora snygga sekundvisaren :(
Tycker kronan är för stor i förhållande till boetten på båda modellerna. Kan iofs bero på kronans form.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Den kommer faktiskt i en ngt mindre variant som "bara" är 48mm.

IWC-Big-Pilot’s-Heritage-Watch-48-and-55-1.jpg
Såg detta ,alltid något positivt , men jag kommer nog max undan med 46mm . Även den är för stor för mig enligt de flesta här som avskyr när bandhornen hänger utanför..
Sen har ju BPn bara glas och tavla i princip, så den upplevs större än min Panerai 372 enligt mig.
 

DrDre

Patek
Varför ska IWC envisas med enorma storlekar? Jag fattar poängen på en pilotklocka men just denna känns bara krystad, ingen pilot kommer bära en guldklocka med dag/datum/månad. Hade varit superfin i en human storlek (40-42mm).

Den är från serien Big Pilot och den är väl (tillsammans med Panerai) den klockan som gick i bräschen för hela over-size trenden vi sett de senaste 15 åren. Så i just detta fallet kan jag förstå att om man ska göra en Big Pilot, så vill man behålla den klassiska storleken. Utan att veta, förmodar jag att urverket är samma som sitter i Portuguese:rn som släpptes förra året med samma funktioner.
 

MånsT

Rolex
Den är från serien Big Pilot och den är väl (tillsammans med Panerai) den klockan som gick i bräschen för hela over-size trenden vi sett de senaste 15 åren. Så i just detta fallet kan jag förstå att om man ska göra en Big Pilot, så vill man behålla den klassiska storleken. Utan att veta, förmodar jag att urverket är samma som sitter i Portuguese:rn som släpptes förra året med samma funktioner.
Men den borde inte ingå i Big Pilot-serien!! Gör om, gör mindre, gör bättre ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kronan är ju halva charmen :) Hade samma krona suttit på de vanliga IWC Mark modellerna hade jag aldrig drömt om att skaffa en BP :D
Jag tycker som sagt att den är alldeles för stor i den där formen. Känns inte som att den tillhör klockan. En rakare form, likt Rolex, hade jag föredragit :)

Å andra sidan spelar det ingen större roll vad jag tycker, de är lite för dyra för mig :(

"No final prices yet, but the IWC reference IWC510301 (48mm-wide version limited to 1000 pieces) and IWC510401 (55mm-wide version limited to 100 pieces) will be between 14,000 - 16,000 Swiss francs. "
 
Senast ändrad:
Topp