• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2016

DrDre

Patek
Den här tycker jag är väldigt lyckad.
sihh2016jaegerarticle.jpg
 

DrDre

Patek
Såg just denna, tankar? Minipilot i jämförelse med vad de annonserat tidigare!

image.png

Inte alls dum. Den första av de moderna Mark (12, dvs den med jlc verk och som också kom i en Saabvariant) var väl runt 35mm om jag minns rätt. Så såååå jäkla konstigt är det kanske inte att det kommer ngt liknande igen. Denna bär nog också lite större pga den stora urtavlan.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag tycker som sagt att den är alldeles för stor i den där formen. Känns inte som att den tillhör klockan. En rakare form, likt Rolex, hade jag föredragit :)

Å andra sidan spelar det ingen större roll vad jag tycker, de är lite för dyra för mig :(

"No final prices yet, but the IWC reference IWC510301 (48mm-wide version limited to 1000 pieces) and IWC510401 (55mm-wide version limited to 100 pieces) will be between 14,000 - 16,000 Swiss francs. "
Jag har tidigare också funderat i de banorna, att "eftersom jag ändå inte har råd med vissa klockor, så spelar min åsikt om dessa ingen roll". Men jag har ändrat mig, alla har vi rätt att tycka till om saker som rör vår favvo-hobby :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I morgon "smäller" det. Ser att flera klocksiter släppt/uppdaterat sina appar så att man kan följa med live :)
 

Oew

Rolex
15407 är ju förjävla bra! De har lyckats bättra på imo den bästa skeleterade klockan. Verkar dock ha gjort den större vilket inte är så kul. Härligt att de vände bryggan dock.
15407ST_OO_1220ST_01.jpg
 

MånsT

Rolex
Senast ändrad:
AP har uppdaterat sidan med årets nyheter:
http://www.audemarspiguet.com/en/novelties

Tyvärr inget som skapade ha-begär för mig i alla fall..
Gulguld och färgglada kronografdykare.

image.png

Jaa, fattar faktiskt inte vad poängen är med kronograf dykarna? samt inget datum? blir bara något konstigt mellanting mellan Divern och den vanliga kronon?

Undrar om tjockleken är ett skrivfel från AP sida? står 7.16mm ? skulle tippa på att det är verket som är 7.16mm och inte boetten?
 
Senast ändrad:
Topp