• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2017 - The Tråd!

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Vi har ju som bekant en Baselworld 2017-tråd uppslängd. Helt rätt, men för egen del ställer jag mig lite undrande till att vi på KS (enligt min uppfattning) är lite väl Baselfixerade i relation till SIHH. Måhända har det att göra med att många på KS i viss omfattning har en särskild förkärlek för Rolex, vilket som bekant har Baselworld som forum.. Klart är att Basel helt klart har en grym uppställning med bland andra större drakar som just Rolex, Patek, Tudor, Omega, Blancpain, Hublot, Breitling, Tag Heuer, Zenith och Chopard, men också volymmässigt mindre men härliga tillverkare som MB&F och Jaquet Droz.

I mitt tycke är dock SIHH, som brukar äga rum i januari (Baselworld i mars), en kanske ännu mer intressant mässa sett till uppställning. Här talar vi om tillverkare som bland andra Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Lange & Söhne, Panerai, Richard Mille, Jaeger-LeCoultre, IWC, Piaget och Cartier. Även här kompletteras mässan med flertalet mindre high-end-tillverkare såsom Laurent Ferrier, Kari Voutilainen, De Bethune och H. Moser & Cie.

Tycker vi helt enkelt kör vi på i gammal hederlig anda med vad vi har för förhoppningar, önskemål, spekulationer och allmänna tankar om vad som kommer att/borde/inte borde presenteras på SIHH 2017.

Kan väl kicka igång tråden med en tillbakablick på ett litet urval av alla de härliga godbitar som presenterades under SIHH 2016..

AP.jpg


VC.jpg


JLC.jpg


RM 2.jpg


Lange 1.jpg


Lange 2.jpg


Panerai.jpg


Panerai 2.jpg


Cartier.jpg


IWC.jpg


Mont Blanc.jpg


Ferrier.jpg
 

marlun

Rolex
Otippat att du föredrar SIHH med tanke på din ständiga propaganda om Panerai och VC! ;) Jag hoppas på en uppfräschning av AP 15400. Det är lite DD2-varning över den. Ändrar de proportionerna och gör den något mindre så tror jag vi är hemma
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Otippat att du föredrar SIHH med tanke på din ständiga propaganda om Panerai och VC! ;) Jag hoppas på en uppfräschning av AP 15400. Det är lite DD2-varning över den. Ändrar de proportionerna och gör den något mindre så tror jag vi är hemma
Nja; namn som Ap, Vc, Lange, JLC och för all del Panerai m.fl. talar sitt tydliga språk oavsett egna märkespreferenser :)

Edit: han som sa´t han va´t, Rolex fanboy ;)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Kan ju börja spekulera lite själv; vad gäller VC slogs det ju på stora trumman 2016 med en helt ny uppställning i Overseasserien, har således mycket svårt att tro att 2017 års SIHH-nyheter kan vara lika omfattande från deras sida. Dessutom har VC alldeles nyligen redan presenterat hela 10 nya modeller i Harmonyserien..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
SIHH är fan nästan mer spännande är Basel. Och hur kan man inte älska VC och Panerai? (Lange, JLC, AP, Cartier, Laurent Ferrier mfl). Denna tråd skall följas noga.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vi har ju som bekant en Baselworld 2017-tråd uppslängd. Helt rätt, men för egen del ställer jag mig lite undrande till att vi på KS (enligt min uppfattning) är lite väl Baselfixerade i relation till SIHH. Måhända har det att göra med att många på KS i viss omfattning har en särskild förkärlek för Rolex, vilket som bekant har Baselworld som forum.. Klart är att Basel helt klart har en grym uppställning med bland andra större drakar som just Rolex, Patek, Tudor, Omega, Blancpain, Hublot, Breitling, Tag Heuer, Zenith och Chopard, men också volymmässigt mindre men härliga tillverkare som MB&F och Jaquet Droz.

I mitt tycke är dock SIHH, som brukar äga rum i januari (Baselworld i mars), en kanske ännu mer intressant mässa sett till uppställning. Här talar vi om tillverkare som bland andra Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Lange & Söhne, Panerai, Richard Mille, Jaeger-LeCoultre, IWC, Piaget och Cartier. Även här kompletteras mässan med flertalet mindre high-end-tillverkare såsom Laurent Ferrier, Kari Voutilainen, De Bethune och H. Moser & Cie.

Tycker vi helt enkelt kör vi på i gammal hederlig anda med vad vi har för förhoppningar, önskemål, spekulationer och allmänna tankar om vad som kommer att/borde/inte borde presenteras på SIHH 2017.

Kan väl kicka igång tråden med en tillbakablick på ett litet urval av alla de härliga godbitar som presenterades under SIHH 2016..

AP.jpg


VC.jpg


JLC.jpg


RM 2.jpg


Lange 1.jpg


Lange 2.jpg


Panerai.jpg


Panerai 2.jpg


Cartier.jpg


IWC.jpg


Mont Blanc.jpg


Ferrier.jpg
Vad är det för ref på den grönaktiga paneraien till vänster?
 

Oew

Rolex
SIHH brukar dock inte vara så prio för RM, de gjorde ju sitt största släpp nu under hösten i och med uppdateringen av RM011
attachment.php
attachment.php

attachment.php
 

DrDre

Patek
IWC är ju lite av ett wild card. Tenderar att släppa både väldigt snyggt och lite halvdant. Aquatimern'n fyller 50 nästa år så kanske de släpper ngt extra där? Big Pilot kommer nog att få deras nya uppdaterade 8-dagarsverk (liknande det Portugisen, fick förra året). Säkert ngt blått och snyggt (Laureus) också, det brukar brukar de ju presentera.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ska bli spännande att se Ingyns utveckling. Ryktas om att de går tillbaka till 666-utförandet och lämnar det integrerade stålet bakom sig...
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kan ju börja spekulera lite själv; vad gäller VC slogs det ju på stora trumman 2016 med en helt ny uppställning i Overseasserien, har således mycket svårt att tro att 2017 års SIHH-nyheter kan vara lika omfattande från deras sida. Dessutom har VC alldeles nyligen redan presenterat hela 10 nya modeller i Harmonyserien..
Och vilka magiska släpp det var! :)
Nya Harmony-kronografen är numer min heliga graal. Kanske en dag...
harmony.jpg
 
Topp