• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2017 - The Tråd!

JCE

Cartier
Visste inte att SIHH är öppet för allmänheten framöver (1 dag). Kanske man får ta en sväng dit nästa år :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Sannolikt - ja. Men dels lär det finnas boende i Geneve (till skillnad från Basel). Och Geneve är ju en ball stad (tror jag, aldrig varit där). Så att ta en weekend och inkludera en dag på SIHH känns ju rätt kul! Skulle såklart vara ännu bättre om det varit i typ Juni men men.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Sannolikt - ja. Men dels lär det finnas boende i Geneve (till skillnad från Basel). Och Geneve är ju en ball stad (tror jag, aldrig varit där). Så att ta en weekend och inkludera en dag på SIHH känns ju rätt kul! Skulle såklart vara ännu bättre om det varit i typ Juni men men.
Den (staden) är trevlig. Har ett trevligt Patekmuseum också. Alla är väl på sihh så plats på museumet får man nog ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur f*n tänkte Hublot när de tog den här bilden? :wideyed:
(Eller så var det medvetet)

Skärmklipp.JPG
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Sannolikt - ja. Men dels lär det finnas boende i Geneve (till skillnad från Basel). Och Geneve är ju en ball stad (tror jag, aldrig varit där). Så att ta en weekend och inkludera en dag på SIHH känns ju rätt kul! Skulle såklart vara ännu bättre om det varit i typ Juni men men.

Inga problem med boende i Basel, kört Airbnb.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Säkert häftigt med alla komplikationer osv. Men h-vete vad ful den var! :confused:
Ser ut som en Diesel.
Håller inte med. Tycker utförandet är helt sanslöst bra med tanke på de 23 (!) komplikationerna, liksom storleken.
Bland de mest komplicerade armbandsuren i världen är det väl egentligen bara JLC Hybris Mechanica Grande Sonnerie som kan konkurrera storleksmässigt med sina liksom VC:n 45 mm. Sen går det norrut, med PP Grandmaster Chime på 47 mm, Langes Grand Complication på 50mm, Franck Muller Aeternitas Mega 4 osv...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har kommit många spännande release under SIHH hittills, hoppas det fylls på under kommande dagar med mycket mer intressant. Dock finns det en som sticker ut för egen del. Det är av ett märke jag nog tyvärr aldrig kommer äga och en klocka som jag aldrig kommer se live men MB&Fs senast skapelse, HM7 (Horological Machine 7), aka Aquapod.

Jag tycker den är helt brutal, både rent tekniskt, med tourbillon som är mittcentread och en rätt unik teknisk lösning i urverket så tycker jag den är sjukt snygg. Har visserligen alltid gillat deras olika releaser från "frog", "thunderbolt" osv så är det är den bästa hittills. Enda nackdelen är väl storleken plus det enkla faktum att den inte går att få tag på, men i övrigt. Helt unik.

HM7_TiBlue_Front_preview.jpg

@Gold ! :)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Håller inte med. Tycker utförandet är helt sanslöst bra med tanke på de 23 (!) komplikationerna, liksom storleken.
Bland de mest komplicerade armbandsuren i världen är det väl egentligen bara JLC Hybris Mechanica Grande Sonnerie som kan konkurrera storleksmässigt med sina liksom VC:n 45 mm. Sen går det norrut, med PP Grandmaster Chime på 47 mm, Langes Grand Complication på 50mm, Franck Muller Aeternitas Mega 4 osv...
x10. Ett av de bästa släppen. VC är glödheta just nu.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det första, och det enda jag tänker på när jag ser den sista reverson är: Lejonkungen
Förklaring: njäe, mer än: det är väl solklart?!
Fattar vad du menar, men vad gör det... Jag tycker att det lirar!
...tycker att alla de fyra sista gör det, men att kolfiber(?)varianten är en miss av sällan skådat slag.
Känns inte alls särskilt Reverso!
 
Topp