• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2017 - The Tråd!

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag är kär!!

För 8 000 dollar är det ett fynd
39mm är helrätt och 12mm tjock

sector_02.jpg

sector_04.jpg
Måhända är jag ute och cyklar, men för mig verkar det som om att tvåregisters kronografer är på god väg att bli årets melodi ?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Cartier Drive med månfas. Riktigt fet enligt mig.
2017-01-18 16.01.55.png
Snygg men som sagts så ofta, den är lite för stor. Jag ser dock fram mot den extratunna Drive som sägs vara ett par mm mindre. Och mot nyreleasen av Panthere-serien. Påminner om Santos Galbee men med snyggare länk. Ska bli spännande att se storlekarna på herrmodellerna. Jag har inte satt mig in i Cartiers alla släpp men har inte sett någon Tank vilket är lite mysterieuse då det är hundraårsjubileum för den i år. Men det kommer säkert nåt senare.
 

Ponlarsson

Panerai
Snygg men som sagts så ofta, den är lite för stor. Jag ser dock fram mot den extratunna Drive som sägs vara ett par mm mindre. Och mot nyreleasen av Panthere-serien. Påminner om Santos Galbee men med snyggare länk. Ska bli spännande att se storlekarna på herrmodellerna. Jag har inte satt mig in i Cartiers alla släpp men har inte sett någon Tank vilket är lite mysterieuse då det är hundraårsjubileum för den i år. Men det kommer säkert nåt senare.
Håller helt med om storleken på Drive. Har inte sett sen irl, men på wristshots ser den ju ofta enorm ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Snygg men som sagts så ofta, den är lite för stor. Jag ser dock fram mot den extratunna Drive som sägs vara ett par mm mindre. Och mot nyreleasen av Panthere-serien. Påminner om Santos Galbee men med snyggare länk. Ska bli spännande att se storlekarna på herrmodellerna. Jag har inte satt mig in i Cartiers alla släpp men har inte sett någon Tank vilket är lite mysterieuse då det är hundraårsjubileum för den i år. Men det kommer säkert nåt senare.
Den tunna Drive var väl tyvärr bara en millimeter mindre? Panthere är ju en tillrundad och feminimare Santos, känns inte så hett?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ja, helt fantastisk förutom att det inte är så som jag vill med bakgrundsfärg på datumskivan i samma färg som tavlan, vilket det ju nästan aldrig är.
Är som oftast enig med ditt påstående gällande bakgrundsfärgen, men i detta fall tycker jag den vita bakgrunden matchar fint med indexen och skapar en bra harmoni i tavlan. Återstår och se den i verkligheten dock!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är som oftast enig med ditt påstående gällande bakgrundsfärgen, men i detta fall tycker jag den vita bakgrunden matchar fint med indexen och skapar en bra harmoni i tavlan. Återstår och se den i verkligheten dock!

Det finns absolut värre exempel, men tänk vad übersnyggt det hade varit med blå bakgrund och vita siffror. Synd att jag har noll koll på redigerings- och bildprogram, det hade varit kul att se bara för skoj skull.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ifjol släppte Girard Perregaux en ny efterlängtad uppdatering av Laureaton i ett led att fira GP 225 åriga existens. Dock var detta en limiterad utgåva med en modell med två olika tavlor, silver och blå. Storleken 42mm. Lite stor om ni frågar mig.

Tydligen har det gått bra och man tror på modellen och satsar hårt och släpper nu på SIHH 2017 Laureaton i 34 olika versioner i guld, titan, stål och olika kombinationer. Ny tavelfärg, diamanter, läderarmband. Storlekarna är nu 45 (stort men endast tourbillon och utan länk), 42, 38 (perfekt!) och 34mm.
IMG_8275.PNG

45mm med tourbillon, titan och roseguld
IMG_8287.PNG

42mm

IMG_8288.PNG

38mm

IMG_8286.PNG

34mm


Tycker denna i stål och 38mm var fin!
IMG_8289.PNG


Källa/länk; https://www.girard-perregaux.com/en/new-creations
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ifjol släppte Girard Perregaux en ny efterlängtad uppdatering av Laureaton i ett led att fira GP 225 åriga existens. Dock var detta en limiterad utgåva med en modell med två olika tavlor, silver och blå. Storleken 42mm. Lite stor om ni frågar mig.

Tydligen har det gått bra och man tror på modellen och satsar hårt och släpper nu på SIHH 2017 Laureaton i 34 olika versioner i guld, titan, stål och olika kombinationer. Ny tavelfärg, diamanter, läderarmband. Storlekarna är nu 45 (stort men endast tourbillon och utan länk), 42, 38 (perfekt!) och 34mm.
IMG_8275.PNG

45mm med tourbillon, titan och roseguld
IMG_8287.PNG

42mm

IMG_8288.PNG

38mm

IMG_8286.PNG

34mm


Tycker denna i stål och 38mm var fin!
IMG_8289.PNG


Källa/länk; https://www.girard-perregaux.com/en/new-creations
Tavlan blir lite tröttsam för ögat i renderingarna, hoppas de är bättre i verkligheten - troligen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nice! Den är verkligen helgrym.
Lägger in lite bilder från Hodinkeeartikeln.
PA281972.jpg

PA260675.jpg

PA260672.jpg

Fy f-n vad vackert!!! Jag kan till och med ha överseende med att de har vit bakgrund på datumskivan.
Någon med en kvalificerad gissning om alla 500 ex redan är förhandsbokade?

EDIT: Men mindre snyggt att baklocket inte är horisontellt centrerat eller vad man ska kalla det.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Fy f-n vad vackert!!! Jag kan till och med ha överseende med att de har vit bakgrund på datumskivan.
Någon med en kvalificerad gissning om alla 500 ex redan är förhandsbokade?

EDIT: Men mindre snyggt att baklocket inte är horisontellt centrerat eller vad man ska kalla det.
Ungefär som Rolex-kronan... Hur svårt är det att skruva i en skruv? ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ungefär som Rolex-kronan... Hur svårt är det att skruva i en skruv? ;)

Eller hur? :) Men det är faktiskt svårt att förstå med Memovoxen. Det lär ju knappast vara som var fallet i en annan tråd med en Longines Heritage Flagship som hade tappat "segelbåten", att den delen där det står Master Control är limmad, utan rimligtvis är baklocket en enda del.
 
Topp