• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2017 - The Tråd!

nissehult

Patek
2-Faktor
Eller hur? :) Men det är faktiskt svårt att förstå med Memovoxen. Det lär ju knappast vara som var fallet i en annan tråd med en Longines Heritage Flagship som hade tappat "segelbåten", att den delen där det står Master Control är limmad, utan rimligtvis är baklocket en enda del.
Desto svårare att skruva i den rakt - speciellt i den prisklassen. Rolex klarar sig undan här med att ha en blank baksida.
 

Speedo

Breitling
Och nya, rätt snygga tavlor till några prisvärda Master Control.

DSC03871.jpg
DSC03873.jpg
Gillar samtliga! Kul att JLC fortsätter att leverera!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Med risk för att dra ner brallorna på mig själv...är inte den del av baklocket där det står Limited Edition och den del med Master Control samma del?
Det är lugnt, jag drar upp brallorna på dig... :) Jag tittade på bilden igen och förstår vad du menar - Jo, de borde ha gjort det där bättre, kanske är det bara en prototyp/visningsexemplar.
Jag missförstod dig första gången.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fy f-n vad vackert!!! Jag kan till och med ha överseende med att de har vit bakgrund på datumskivan.
Någon med en kvalificerad gissning om alla 500 ex redan är förhandsbokade?

EDIT: Men mindre snyggt att baklocket inte är horisontellt centrerat eller vad man ska kalla det.
Jag tror knappast 500 ex är bokade innan modellen ens nått butikerna. BE innebär dessutom att inte samtliga butiker kan beställa den.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ifjol släppte Girard Perregaux en ny efterlängtad uppdatering av Laureaton i ett led att fira GP 225 åriga existens. Dock var detta en limiterad utgåva med en modell med två olika tavlor, silver och blå. Storleken 42mm. Lite stor om ni frågar mig.

Tydligen har det gått bra och man tror på modellen och satsar hårt och släpper nu på SIHH 2017 Laureaton i 34 olika versioner i guld, titan, stål och olika kombinationer. Ny tavelfärg, diamanter, läderarmband. Storlekarna är nu 45 (stort men endast tourbillon och utan länk), 42, 38 (perfekt!) och 34mm.
IMG_8275.PNG

45mm med tourbillon, titan och roseguld
IMG_8287.PNG

42mm

IMG_8288.PNG

38mm

IMG_8286.PNG

34mm


Tycker denna i stål och 38mm var fin!
IMG_8289.PNG


Källa/länk; https://www.girard-perregaux.com/en/new-creations
38mm gillar vi!
 
Topp