Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Silje, går det att få en replik från dig?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Andrew, 3 januari 2013.

1. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Skicka ett PM till honom med länken om du inte redan gjort det.

3. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Mod få ta bort om åsikten inte passar men silje har alltid verkat lite lurig i mina ögon. Förvånar mig inte.

Allt började med 10 olika konton på TTT..

4. Ricrob

Ricrob Friherre

Ouff.. Den här blir tung efter alla "varning-för-trådar"!

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Luktar lite "popcorn-time" ;)

6. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

någon som kan göra en kort summering för en som är ny här?

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Kom igen Andrew, lite nivå nu. Om du vill dra igång en diskussion om en specifik medlem i en specifik fråga så får du vara tydlig i vad det är du vill diskutera och inte bara länka till en diskussion på ett annat forum.

Jag har ingen uppfattning i en eventuell sakfråga och diskussionen är helt fri, men insinuationer och ej specade kommentarer är inte good enough. Anses frågan vara värd att diskutera så får du som trådstartare lyfta frågan ordentligt.

8. Per

Per Björklövens finest

Samma klocka som Silje postar i denna post?

viewtopic.php?f=2&t=666&start=20#p9821

Iaf samma långa visare och samma schyssta heltäckningsmatta.

Med tanke på Tomas hetsjakt på konkurrenter på Tradera så kan man tycka att han kan bemöda sig att bemöta kritiken. Jag har noll koll på om den är korrekt eller ej men skriker man på andra så får man vara beredd på att försvara sig själv. Right?

9. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Precis, man bör möta kritiken annars blir man ju automatiskt klassad som bedragare, vilket är olyckligt om man är oskyldig.

10. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Jag kan förtydliga. Det har under de senaste veckorna postats inlägg av Silje där han varnar för tveksamma Omega-klockor på Tradera. Redan i dessa inlägg kom hans egna objekt att diskuteras av medlemmar på detta forum. Här ser vi nu hur en annan person starkt ifrågasätter Siljes egna försäljningar. Då denna andra person inte är på KS och Silje sedan länge håller sig borta från TTT (åtminstone under samma namn) tog jag upp frågan här.

Jag tar upp ämnet här för att jag är genuint intresserad av ett svar från Silje. Särskilt med tanke på hans tidigare inlägg i ämnet.

11. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Utan att ha någon som hels vilja att ta parti så noterar jag att det sannolikt inte är samma klocka. Inga "T" runt "Swiss Made"

12. Per

Per Björklövens finest

Korrekt. Heltäckningsmattan och visarna är dock lika. ;)

13. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Det har du rätt i men säljaren är högst sannolikt densamma (om än under ett annat namn på Tradera).

14. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Det jag lärde mig som 15-årigt Constellationfan,1974, av min farbror urmakaren, var att Pie-Panens storhet bl.a. kom sig av att visarna höll sig innanför tavlans brytning.
    Dock förekom moddning redan då och han fick ibland byta visare men tyckte inte det var snyggt. Kunden hade dock alltid rätt hos honom.
    Att detta fastnat beror nog på att han tyckte linjeföringen var vackrare än en kvinnas samt att han gav mig, på min 15-årsdag, en Pie-Pan "Grand Luxe" i 18k från 1959 där även tavlan var i guld.

En bildgoogling visar övervägande "kortvisade" Pie-Pans. I övrigt kan jag inte uttala mig om boetter, urverk och tavlor.

http://www.google.se/search?q=omega+con ... 53&bih=466

15. Johan M

Johan M Borgare

Vuxenmobbing pågår. :roll:

16. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Vad menar du? Ska vi inte försöka reda ut huruvida säljare agerar korrekt och är pålitliga? Hur du kan påstå att det handla om mobbing förstår jag inte.

17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    [quote="BluesmanV8"...[/quote]

Trevlig historia. Med andra ord så har den klockan silje lagt upp bilder på innan nya visare. MEN är den från en tidigare försäljning?

18. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Klockan jag uppmärksammar i mitt första inlägg i detta ämne är en klocka som säljs av Silje i denna stund och den verkar vara helt åt skogen om jag ska tro på det JE skriver på TTT.

19. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Hepp! Nu har säljaren av det aktuella uret på Tradera bytt hemort. Innan stod det Sundsvall, nu står det Skellefteå.

20. Vore kul att höra Silje's kommentar...

21. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Snälla utveckla? Vi har en vuxen man som säljer massor av klockor i en relativt hög prisklass och nu uppenbarligen till helt fel beskrivning. Varför får detta inte upplysas till alla de ärliga medlemmar?

Självklart kan silje ha gjort detta av misstag. Men en kommentar hade underlättat. F.ö en väldigt fin klocka.

22. Johan M

Johan M Borgare

Jag tycker att han blir utsatt för fler påhopp än han förtjänar och att fler ivrigt hänger på i trådarna mot honom. Det är en taskig stämning helt enkelt, som om flera är ute efter att sätta dit honom mer än att diskutera klockor.

23. calzone

calzone Biskop

vad är problemet utveckla ?

24. Ricrob

Ricrob Friherre

Det kan nog upplevas som att folk är på Silje men endast av de som inte var med på TTT när han gick mental på allt och alla.. Dessutom har han som sagt pekat rejält med pinne här inne om hur klockor på Tradera inte hållit måttet på ett eller annat sätt, så om det nu är han som säljer en dålig Pie-pan, så är en förklaring obevekligen på sin plats, alternativt att oavsett förklaring, om det kan bevisas att det är Silje så ska han rödflaggas. Som man bäddar får man ligga.

Det är iaf min personliga åsikt och det är inget som roar mig, för jag hade verkligen föredragit att han blivit "normal" och dessutom bidragit/bidrar med bra trådar.

25. calzone

calzone Biskop

Är det Boonyanuch som är silje eller ? Jag har faktiskt köpt en omega till tjejen av den säljaren...Jag har dock inte undersökt den så kan ej utala mig om det är ihopplock "skit" eller inte. Men den kostade cirkus 2 lax ett litet snyggt damur ifrån 1956

26. Ricrob

Ricrob Friherre

Det kan jag inte svara på men det antas vara det, därav efterlysning av replik från honom. Som sagt, det jag skrev ovan är såklart förutsatt att det är just så det ligger till.

27. Andrew
    Trådstartare

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Det går att via Siljes profil läsa att han varit inloggad på forumet i dag. Han har valt att inte svara vilket han självklart inte måste. Däremot var det efter att han varit inloggad här (och kanske också varit en sväng på TTT) som säljaren Boonyyanouch bytte hemstad på Tradera från Sundsvall till Skellefteå. Det är som jag ser det ganska uppenbart att han säljer under flera namn på Tradera.

28. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Boonyanuch är Silje, har själv köpt en klocka för några år sedan av den säljaren som alltså är Tomas. Flippade klockan senare då den gav lite dåliga vibbar med tanke på vad som senare inträffade på TTT. :|

29. .di

.di Torpare

Från:
    Go:teborg
    vet inte om jag gör del.. men kan inte hitta nån säljare på Tradera under namnet "Boonyyanouch"..

30. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Boonyanuch

Mårtenssons ur Brookfield