• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silje, går det att få en replik från dig?

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Mod få ta bort om åsikten inte passar men silje har alltid verkat lite lurig i mina ögon. Förvånar mig inte.

Allt började med 10 olika konton på TTT..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Andrew skrev:

Kom igen Andrew, lite nivå nu. Om du vill dra igång en diskussion om en specifik medlem i en specifik fråga så får du vara tydlig i vad det är du vill diskutera och inte bara länka till en diskussion på ett annat forum.

Jag har ingen uppfattning i en eventuell sakfråga och diskussionen är helt fri, men insinuationer och ej specade kommentarer är inte good enough. Anses frågan vara värd att diskutera så får du som trådstartare lyfta frågan ordentligt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Samma klocka som Silje postar i denna post?

viewtopic.php?f=2&t=666&start=20#p9821

Iaf samma långa visare och samma schyssta heltäckningsmatta.

Med tanke på Tomas hetsjakt på konkurrenter på Tradera så kan man tycka att han kan bemöda sig att bemöta kritiken. Jag har noll koll på om den är korrekt eller ej men skriker man på andra så får man vara beredd på att försvara sig själv. Right?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Per skrev:
Samma klocka som Silje postar i denna post?

viewtopic.php?f=2&t=666&start=20#p9821

Iaf samma långa visare och samma schyssta heltäckningsmatta.

Med tanke på Tomas hetsjakt på konkurrenter på Tradera så kan man tycka att han kan bemöda sig att bemöta kritiken. Jag har noll koll på om den är korrekt eller ej men skriker man på andra så får man vara beredd på att försvara sig själv. Right?

Precis, man bör möta kritiken annars blir man ju automatiskt klassad som bedragare, vilket är olyckligt om man är oskyldig.
 

Andrew

Cartier
Jag kan förtydliga. Det har under de senaste veckorna postats inlägg av Silje där han varnar för tveksamma Omega-klockor på Tradera. Redan i dessa inlägg kom hans egna objekt att diskuteras av medlemmar på detta forum. Här ser vi nu hur en annan person starkt ifrågasätter Siljes egna försäljningar. Då denna andra person inte är på KS och Silje sedan länge håller sig borta från TTT (åtminstone under samma namn) tog jag upp frågan här.

Jag tar upp ämnet här för att jag är genuint intresserad av ett svar från Silje. Särskilt med tanke på hans tidigare inlägg i ämnet.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Per skrev:
Samma klocka som Silje postar i denna post?

https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2& ... t=20#p9821

Iaf samma långa visare och samma schyssta heltäckningsmatta.

Med tanke på Tomas hetsjakt på konkurrenter på Tradera så kan man tycka att han kan bemöda sig att bemöta kritiken. Jag har noll koll på om den är korrekt eller ej men skriker man på andra så får man vara beredd på att försvara sig själv. Right?

Utan att ha någon som hels vilja att ta parti så noterar jag att det sannolikt inte är samma klocka. Inga "T" runt "Swiss Made"
 

Andrew

Cartier
Pappikjolo skrev:
Utan att ha någon som hels vilja att ta parti så noterar jag att det sannolikt inte är samma klocka. Inga "T" runt "Swiss Made"

Det har du rätt i men säljaren är högst sannolikt densamma (om än under ett annat namn på Tradera).
 
Det jag lärde mig som 15-årigt Constellationfan,1974, av min farbror urmakaren, var att Pie-Panens storhet bl.a. kom sig av att visarna höll sig innanför tavlans brytning.
Dock förekom moddning redan då och han fick ibland byta visare men tyckte inte det var snyggt. Kunden hade dock alltid rätt hos honom.
Att detta fastnat beror nog på att han tyckte linjeföringen var vackrare än en kvinnas samt att han gav mig, på min 15-årsdag, en Pie-Pan "Grand Luxe" i 18k från 1959 där även tavlan var i guld.

En bildgoogling visar övervägande "kortvisade" Pie-Pans. I övrigt kan jag inte uttala mig om boetter, urverk och tavlor.

http://www.google.se/search?q=omega+con ... 53&bih=466
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
[quote="BluesmanV8"...[/quote]

Trevlig historia. Med andra ord så har den klockan silje lagt upp bilder på innan nya visare. MEN är den från en tidigare försäljning?
 

Andrew

Cartier
yonsson skrev:
Trevlig historia. Med andra ord så har den klockan silje lagt upp bilder på innan nya visare. MEN är den från en tidigare försäljning?

Klockan jag uppmärksammar i mitt första inlägg i detta ämne är en klocka som säljs av Silje i denna stund och den verkar vara helt åt skogen om jag ska tro på det JE skriver på TTT.
 

Andrew

Cartier
Hepp! Nu har säljaren av det aktuella uret på Tradera bytt hemort. Innan stod det Sundsvall, nu står det Skellefteå.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Johan M skrev:
Norrlänningen skrev:
någon som kan göra en kort summering för en som är ny här?

Vuxenmobbing pågår. :roll:

Snälla utveckla? Vi har en vuxen man som säljer massor av klockor i en relativt hög prisklass och nu uppenbarligen till helt fel beskrivning. Varför får detta inte upplysas till alla de ärliga medlemmar?

Självklart kan silje ha gjort detta av misstag. Men en kommentar hade underlättat. F.ö en väldigt fin klocka.
 

Johan M

Cartier
Jag tycker att han blir utsatt för fler påhopp än han förtjänar och att fler ivrigt hänger på i trådarna mot honom. Det är en taskig stämning helt enkelt, som om flera är ute efter att sätta dit honom mer än att diskutera klockor.
 

Ricrob

Patek
Det kan nog upplevas som att folk är på Silje men endast av de som inte var med på TTT när han gick mental på allt och alla.. Dessutom har han som sagt pekat rejält med pinne här inne om hur klockor på Tradera inte hållit måttet på ett eller annat sätt, så om det nu är han som säljer en dålig Pie-pan, så är en förklaring obevekligen på sin plats, alternativt att oavsett förklaring, om det kan bevisas att det är Silje så ska han rödflaggas. Som man bäddar får man ligga.

Det är iaf min personliga åsikt och det är inget som roar mig, för jag hade verkligen föredragit att han blivit "normal" och dessutom bidragit/bidrar med bra trådar.
 

calzone

Vacheron
Ricrob skrev:
Det kan nog upplevas som att folk är på Silje men endast av de som inte var med på TTT när han gick mental på allt och alla.. Dessutom har han som sagt pekat rejält med pinne här inne om hur klockor på Tradera inte hållit måttet på ett eller annat sätt, så om det nu är han som säljer en dålig Pie-pan, så är en förklaring obevekligen på sin plats, alternativt att oavsett förklaring, om det kan bevisas att det är Silje så ska han rödflaggas. Som man bäddar får man ligga.

Det är iaf min personliga åsikt och det är inget som roar mig, för jag hade verkligen föredragit att han blivit "normal" och dessutom bidragit/bidrar med bra trådar.

Är det Boonyanuch som är silje eller ? Jag har faktiskt köpt en omega till tjejen av den säljaren...Jag har dock inte undersökt den så kan ej utala mig om det är ihopplock "skit" eller inte. Men den kostade cirkus 2 lax ett litet snyggt damur ifrån 1956
 

Ricrob

Patek
Seikoman87 skrev:
Ricrob skrev:
Det kan nog upplevas som att folk är på Silje men endast av de som inte var med på TTT när han gick mental på allt och alla.. Dessutom har han som sagt pekat rejält med pinne här inne om hur klockor på Tradera inte hållit måttet på ett eller annat sätt, så om det nu är han som säljer en dålig Pie-pan, så är en förklaring obevekligen på sin plats, alternativt att oavsett förklaring, om det kan bevisas att det är Silje så ska han rödflaggas. Som man bäddar får man ligga.

Det är iaf min personliga åsikt och det är inget som roar mig, för jag hade verkligen föredragit att han blivit "normal" och dessutom bidragit/bidrar med bra trådar.

Är det Boonyanuch som är silje eller ? Jag har faktiskt köpt en omega till tjejen av den säljaren...

Det kan jag inte svara på men det antas vara det, därav efterlysning av replik från honom. Som sagt, det jag skrev ovan är såklart förutsatt att det är just så det ligger till.
 

Andrew

Cartier
Det går att via Siljes profil läsa att han varit inloggad på forumet i dag. Han har valt att inte svara vilket han självklart inte måste. Däremot var det efter att han varit inloggad här (och kanske också varit en sväng på TTT) som säljaren Boonyyanouch bytte hemstad på Tradera från Sundsvall till Skellefteå. Det är som jag ser det ganska uppenbart att han säljer under flera namn på Tradera.
 
Boonyanuch är Silje, har själv köpt en klocka för några år sedan av den säljaren som alltså är Tomas. Flippade klockan senare då den gav lite dåliga vibbar med tanke på vad som senare inträffade på TTT. :|
 

.dh

Breitling
vet inte om jag gör del.. men kan inte hitta nån säljare på Tradera under namnet "Boonyyanouch"..
 
Topp