• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silje, går det att få en replik från dig?

Kson

Patek
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Boonyanuch är Silje, har själv köpt en klocka för några år sedan av den säljaren som alltså är Tomas. Flippade klockan senare då den gav lite dåliga vibbar med tanke på vad som senare inträffade på TTT. :|

Vad inträffade på TTT?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt om detta stämmer. Man ska inte glömma att största anledningen till att folk inte skriver ut att saker är bytta på en klocka är för att de helt enkelt inte vet om det. Jag har sett en hel del klockor både här och på andra ställen säljas, där både visare, vridringsinlägg och urtavla är bytta utan att det stått i annonsen.

Vad Silje har för kunskaper har jag ingen aning om, men jag är helt 100 på att sånt inte alltid sker för att säljaren vill luras. Det bästa man kan göra om man ser ett tveksamt objekt är att kontakta säljaren. Ibland kan man ju även ha fel som åskådare, då bilder kan luras.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Visst kan det vara ett ärligt misstag men det vore onekligen intressant att få en kommentar från Silje. Särskilt med tanke på att han själv dragit igång ganska många trådar där han ifrågasatt andra säljares beskrivningar.

/Henrik
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kom igen nu, Tomas/Silje! En kommentar eller förklaring för att klargöra vad som måste vara ett misstag. Du har bra koll på klockor och är gift med en urmakare. Har du medvetet sålt franken-klockor under namnet Boonyanuch och mer kosher-klockor under namnet TradeWatch eller verkar det bara så?
 
Som sagt, han dyker nog inte upp under Silje nicket igen, om allt var ett missförstånd så borde han ha försvarat sig nu, han har ju varit inloggad...

Han kanske borde tänkt på ordspråket, 'kasta inte sten i glashus' när han flaggade för alla franken dinkor på tratten...
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Andrew skrev:
Just nu ligger det högsta budet på den aktuella klockan på över 5000 kronor. Det är 4 dagar kvar av budgivning. Stackars den som i slutändan köper klockan.

http://www.tradera.com/omega-constellat ... _172249471
Den där annonsen är på kollision med Traderas regler; det är ingen certifierad kronometer som annonsen anger. Så det är bara att anmäla.
Med tanke på säljarens tidigare inlägg så vet han det mycket väl. Det här är psykopatvarning!!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är som vanligt bara att anmäla och motivera om man inte tycker annonsen och varan stämmer överens.
Riktigt tråkigt dock att Silje helt gått upp i rök.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Visar väl ganska tydligt Siljes intentioner med sin närvaro här då 90% av tiden gick åt att klanka på konkurrenter som gör samma skit som han själv. När verkligheten kom ikapp så försvann han tillbaka under sin sketna blåa heltäckningsmatta. Finns vinnare överallt..

Visst att folk är hård med honom men det var tämligen välförtjänt. Hade han haft någon som helst ryggrad hade han tagit bort klockan istället för att försöka gömma sig samtidigt som han fejkar ort på Tradera-profilen. Inte vatten värd i mina ögon.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Per skrev:
Visar väl ganska tydligt Siljes intentioner med sin närvaro här då 90% av tiden gick åt att klanka på konkurrenter som gör samma skit som han själv. När verkligheten kom ikapp så försvann han tillbaka under sin sketna blåa heltäckningsmatta. Finns vinnare överallt..

Visst att folk är hård med honom men det var tämligen välförtjänt. Hade han haft någon som helst ryggrad hade han tagit bort klockan istället för att försöka gömma sig samtidigt som han fejkar ort på Tradera-profilen. Inte vatten värd i mina ögon.
+1. Känns som en bannlysning från KS vore på sin plats för en sådan person (IP-adress).
 
Singular skrev:
Inte dåligt, bli portad från alla ställen (även om han fortfarande smyger runt på TTT under annat namn).

Att bli bannad från gamla TTT, med tanke på hur högt i tak vi hade, var helt klart en bedrift. Mig veterligen den enda etablerade skribent som lyckats med det konststycket - men om man nu mordhotar sina medskribenter, viger sina inlägg åt personliga påhopp och uppvisar en så pass påtaglig grad av psykisk ohälsa så fanns det ju en gräns även på gamla TTT. Hursom; jag har anmält annonsen, ser gärna att ni andra gör det också så att inte någon stackare tror att han köpt en helt legitim Connie. Det är ändå anmärkningsvärt att han tycks klara av att genomföra transaktioner på Tradera utan att i någon större utsträckning göra sig omöjlig hos vare sig auktionssajten eller budgivarna.
 

naggge

Panerai
Undersköterskan skrev:
Hursom; jag har anmält annonsen, ser gärna att ni andra gör det också så att inte någon stackare tror att han köpt en helt legitim Connie. Det är ändå anmärkningsvärt att han tycks klara av att genomföra transaktioner på Tradera utan att i någon större utsträckning göra sig omöjlig hos vare sig auktionssajten eller budgivarna.

Nu har jag också anmält annonsen och hoppas att fler gör det så stackaren som har högsta budet slipper köpa en skitklocka för dyra pengar.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Scaramanga skrev:
Och Tradera gör som vanligt ingenting när man anmäler!?
Well, i fall som detta där det förmodligen är ett ihopplock med orginal och aftermarket-delar så tycker jag det är mycket begärt av Tradera att ta bort annonsen. De kan förmodligen inte avgöra om anmälan är felaktig eller ej och då tycker jag det är magstarkt att de ska ta bort annonsen. Jag kan tänka mig att de mailat säljaren som bara bemött påståendet med att tex visarna är service-delar som därav ser annorlunda ut. Tradera kan inte ta bort alla annonser som anmäls; ibland korrekt och ibland fel.

Stora problemet är säljaren som säljer något som han vet är uppenbart fel. Det är bedrägligt beteende och är nog rent av straffbart. Beklämmande att en person som dessutom är politiskt aktiv inte agerar bättre.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Per skrev:
Scaramanga skrev:
Och Tradera gör som vanligt ingenting när man anmäler!?
Well, i fall som detta där det förmodligen är ett ihopplock med orginal och aftermarket-delar så tycker jag det är mycket begärt av Tradera att ta bort annonsen. De kan förmodligen inte avgöra om anmälan är felaktig eller ej och då tycker jag det är magstarkt att de ska ta bort annonsen. Jag kan tänka mig att de mailat säljaren som bara bemött påståendet med att tex visarna är service-delar som därav ser annorlunda ut. Tradera kan inte ta bort alla annonser som anmäls; ibland korrekt och ibland fel.

Stora problemet är säljaren som säljer något som han vet är uppenbart fel. Det är bedrägligt beteende och är nog rent av straffbart. Beklämmande att en person som dessutom är politiskt aktiv inte agerar bättre.

Nej det hade inte för mycket begärt då verket ej är kronometer certifierat, som annonsen utlovade, vilket framgår av det saknas märkning på verket "5 positions 5 temperatures". Vem visade mig detta? Jo Silje :shock:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det har påpekats att Silje har sålt klockor som ej varit helt enligt beskrivning. Vi behöver dock inte låta tråden bli en skvallertråd för gamla oförrätter...
 
Topp