• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silvana, okänd modell

NQ2

Omega
Denna Silvana har varit i min ägo något år, ett för mig ganska okänt klockmärke. Jag är ganska säker på att den köptes i Sverige i slutet på 70-talet, men vet inte mer än så. Märket Silvana verkar ha kursat och blivit uppköpt och fått varumärket "släpat i smutsen" ett antal år. Nu har någon faktiskt börjat att tillverka "finklockor" under varumärktet igen. Jag har fått detta resultat servat och bytt glas. Boetten är 37mm vid kronan.

Är det någon som vågar gissa på vad det är för urverk i klockan? Det saknar mer eller mindre märkningar, mer än 25 Jewels.

20170104_185137.jpg

20170104_185728.jpg

20170104_185742.jpg
 

rogart-63

Patek
Ser precis ut som en Tärnan klocka jag har haft? Samma boett samma tavla fast det stod Tärnan på tavlan. Säkert som korvspad är den inköpt av nåt klockgrossist i Sverige och antingen tryckt Silvana eller Tärnan i Sverige eller redan innan när den tillverkades. Verket är ett FHF905 har jag för mig?
 
Topp