Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sinn 103

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 31 januari 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

God morgon. En snabb fråga till församlingen.
    Jag trodde jag hittat den bästa allround klockan för mig, sinn 103 st diapal. Men då man var så betagen i bilderna så missade jag läsa specsen. Den är 41mm bred och 17!! mm hög. Den är ju nästan lika bred som hög....
    Är det någon som har en sån eller klämt på en sån som kan säga nått om tjockleken på den? Tycker 17mm låter väldigt tjockt.

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Det ÄR tjockt. Inte lika illa som den rent bisarra tjockisen PO 9300, men tveklöst en stadig bit. 7750 är ett lurigt verk att bygga på, det blir alltid tjockt...

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag tycker min mm300 är ganska tjock och den är bara 15mm, så 17mm låter väldigt tjockt, speciellt med tanke på att luggarna inte verkar så böjda ner mot handleden.

4. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Det är ju själva f..n!
    Annars är den ju grym! 200m wr, kronograf, 12h gmt och i en stilig förpackning som funkar i allt från finrummet till skyttegraven.

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Sinn 103

Ligger ju en lite mindre 103a till salu på forumet.

6. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har varit och känt på en 103 classic (tror den är 17mm med) hos Erikson Urhandel i sumpan. Jag har förvisso inte de minsta handlederna men måste säga att den kändes inte onaturlig. Det är absolut en rätt tjock klimp men den korta stund jag testade så funkade det. Vet inte hur det skulle bli i vardagen och om den går in under skjortkanten tex.

7. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag har ju sällan skjorta och är ju van vid PO 8500 så då kanske 2mm till inte är någon fara.

Mårtenssons ur Brookfield