• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 103

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
God morgon. En snabb fråga till församlingen.
Jag trodde jag hittat den bästa allround klockan för mig, sinn 103 st diapal. Men då man var så betagen i bilderna så missade jag läsa specsen. Den är 41mm bred och 17!! mm hög. Den är ju nästan lika bred som hög....
Är det någon som har en sån eller klämt på en sån som kan säga nått om tjockleken på den? Tycker 17mm låter väldigt tjockt.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det ÄR tjockt. Inte lika illa som den rent bisarra tjockisen PO 9300, men tveklöst en stadig bit. 7750 är ett lurigt verk att bygga på, det blir alltid tjockt...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker min mm300 är ganska tjock och den är bara 15mm, så 17mm låter väldigt tjockt, speciellt med tanke på att luggarna inte verkar så böjda ner mot handleden.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det är ju själva f..n!
Annars är den ju grym! 200m wr, kronograf, 12h gmt och i en stilig förpackning som funkar i allt från finrummet till skyttegraven.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag har varit och känt på en 103 classic (tror den är 17mm med) hos Erikson Urhandel i sumpan. Jag har förvisso inte de minsta handlederna men måste säga att den kändes inte onaturlig. Det är absolut en rätt tjock klimp men den korta stund jag testade så funkade det. Vet inte hur det skulle bli i vardagen och om den går in under skjortkanten tex.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har ju sällan skjorta och är ju van vid PO 8500 så då kanske 2mm till inte är någon fara.
 
Topp