Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sinn 104 köp?

Diskussion i 'Diskussion' startad av tha rock, 26 augusti 2016.

Taggar:
  1. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Tja! Har kollat på en klocka från det tyska märket Sinn. Nämligen flygaren Sinn 104. Klockan kommer med många coola funktioner så som både tyskt och engelsk day-date funktion, bezel som snurrar åt båda hållen, öppen case back, 200m vatentät (trots pilot klocka) m.m. Gillar klockan starkt och är sugen på ett köp!
    Vet någon var jag kan få tag på den till bästa pris?

Är det någon som har en Sinn 104/annan Sinn lämna gärna en kommentar på vad ni tycker om klockan/märket osv.

Bifogade filer:

Anatta&Watashi, engst och Chuck gillar detta.
  2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    @ERIKSON URHANDEL är enda AD för Sinn i Sverige. De lär kunna hjälpa dig. :)

Sinn gör bra grejer IMO. Det finns ett gäng trådar om Sinn här på ks. Gör en sökning och kolla runt lite så kommer du nog hitta massor med bra info. :)

engst, tha rock och Sammeh gillar detta.
  3. Sundström

Sundström Friends of KS

Är det den där som finns med både safir och plexi?
    Gillar utseendet, och tror att jag personligen skulle ha mer nytta av en vridring som går åt båda hållen än på en klassisk dykare.

4. Chuck

Chuck Friends of KS

Snygg! Skynda och köp, tunga rykten från klockvärlden har information om att en prishöjning är på väg.

Engesvik gillar detta.
  5. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Har enbart hört att den finns i safir men vem vet, kanske har missat det.

6. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Jaså jaså, för man fråga var dessa rykten kommer ifrån mer exakt?
    Ska till München om 2månader hade tänkt att kolla där då dem har tre återförsäljare i staden. Men isåfall Kanske jag borde köpa tidigare än så?

7. Sundström

Sundström Friends of KS

Nä, du har nog rätt.. Verkar bara vara 103:an som finns i två varianter.

tha rock gillar detta.
  8. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Svensk AD. Pålitlig källa.
    image.png

Erik1 och tha rock gillar detta.
  9. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Okej tack! 5% var dock inte så farligt.

10. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag skulle kika in deras kronografer, något jag tycker Sinn gör mycket bra förutom deras mer tekniska klockor som tex. U1, argongas osv.
    356

144

103

11. tha rock
    Trådstartare

tha rock Bonde

Snygga men är 99% säker att det är 104 som faller mig bäst i smaken!

Erik1 gillar detta.
  12. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Det är en favorit som jag varit sugen på ett bra tag... enkel, snygg och praktiskt till ett överkomligt pris. veta att bla @laketwig här på forumet haft en.
    Som sagts ovan så kolla med erikssons. Annars kan du beställa direkt från deras egen hemsida. http://www.sinn.de/de/Modell/104_St_Sa_I.htm
    Vet dock inte om det skiljer i pris?

tha rock gillar detta.
  13. Ärk

Ärk Torpare

Någon som vet om man kan få 104:an med en snyggare stållänk än dem som är standard. Gillar inte riktigt låset...

14. Razamanaz

Razamanaz Bonde

Från:
    Estocolmo
    Du kan väl inte mena att länken är osnygg!? @laketwig @Tripeiro.
    sinnbra.PNG

laketwig och Tripeiro. gillar detta.
  15. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Du tänker nog på 103ST:)

16. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Den finns med andra länken också, du kan välja vilken länk du vill ha på Sinns hemsida eller så ringer du Eriksson urhandel och ser vad dom kan göra:)

17. Bossebäver

Bossebäver Stadsbo

18. lagerhuset

lagerhuset Torpare

Jag äger en sinn 104 på läder. Var otroligt nöjd när jag fick den. Dock så började den krångla efter 6 mån med gångreserven. Lämnade in den i juni och den beräknades vara klar i oktober. Så undvik garantierände eller se till att ha fler klockor!

19. AlexanderP

AlexanderP Torpare

Även jag äger en Sinn 104, måste säga att jag är väldigt nöjd med klockan. Har dock haft lite strul med att den "råkar" ut för magnetisering. Just nu är den, än en gång, nere i Tyskland för lagning, även denna gång misstänker jag att den blivit magnetiserad på någon mystisk vänster. Var inne på Eriksons Urhandel och de är supertrevliga, erbjuder extremt bra service och de har varit väldigt behjälpliga med mina små serviceärenden. Min lillebror fick sin 104:a samtidigt som mig och hans fungerar klanderfritt. Kanske var det bara jag som har haft otur. Men överlag måste jag säga att det är en väldigt fin klocka till väldigt rimliga pengar.

Har dock aldrig bestämt mig om jag vill ha dagsanvisningen på tyska eller engelska, men det är ju det som är så fiffigt med denna klocka. Man behöver inte bestämma sig! (vilket passar mig perfekt :p)

Trots mina små bekymmer med den så kan jag varmt rekommendera denna fina klocka!

Heritage gillar detta.
  20. Wiliamo

Wiliamo Präst

Sorry... Var tvungen:p

AlexanderP gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield