• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 104 ST SA I har landat!

Smulan

Rolex
Helt nyligen upptäckte jag att jag missat denna svart/vita skönhet :) Enkelheten och tydligheten är nog det som tilltalar mest. Klockan är ändå mycket genomtänkt med en del roliga finesser som att man tex kan välja om veckodag skall visas på tyska eller engelska. 20 ATM och lätt domat safirglas får man på köpet. Bandet (black cow alligatior pattern) som följer med på fjärilsspänne är OK men lite tunnt och dressigt i min smak. Vridiningen är 60 tydliga klick åt båda håll. Den kommer med count down bezel vilket jag tycker är lite synd då det blir svårt att använda som fattigmans-GMT. Efter några veckor med Panerai på armen känns den också ganska liten med sina 41mm. :)

sinn104st.jpg
 

Mvnordlander

Cartier
Minns du hur gången var på klockan? Mitt ex ligger på + 3s i veckan. Bara tur eller är Selittaverken stabilare än etorna?

Oj, låter riktigt bra, så bra gick inte min. Tror den va runt 5-10sek dagen i alla fall. Kan ha fel här men 556an har väl ett ETA verk? Den har jag för mig gick lite sämre än 104ans selitta, så Selittorna är nog stabilare än etorna.
 
Topp