Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Sinn 104 st sa

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av yonsson, 27 oktober 2013.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Känner inte riktigt att jag blir riktigt så kär i sinnen som jag trodde.

Allmän info
    "Flygarklocka" från Sinn. "st" betyder stål och "sa" betyder saffirglas. Klockan är helt polerad och baksidan har saffirglaslucka så man kan se urverket.

Slutsåld hos alla återförsäljare jag kunnat hitta inom europa, inklusive hos Sinn. Vissa försäljare listar den med några dagars leveranstid vilket innebär att de inte har den hemma, men kan beställa den till februari. Nästa omgång kommer alltså i februari, så innan dess verkar det vara kört om man vill köpa en ny 104. Jag har även enbart hittat en begagnad på denna sida av Atlanten och det är det exemplaret som nu säljs.

Skick
    Jag brukar aldrig skriva nyskick i mina annonser, men jag ser inga som helst märken på klockan. Lädret är ju dock använt, men i bra skick.

Specifikationer
    41mm boett
    20mm bandbredd
    11,5mm tjock boett
    Vattensäkrad till 200m
    Skruvad krona
    Tvåvägs vridring med nedräkning
    Saffirglasframsida med riktigt bra antireflexbehandling
    Saffirglasbaksida

Specifikationer för urverket
    SW220-1 Premium/TOP
    Justerat i 5 positioner (tavla upp/ner, kl 3/6/9 upp) maxavvikelse på 15s/d mellan positionerna
    Genomsnitt på +4/-4 spd med en maxavvikelse på 10spd
    28800bph
    38 timmar gångreserv
    "Hackande" sekundvisare (seconds stop)
    Manuell och automatisk uppvridning
    Snabb dag och datumväxling (ENG/TY)
    Incablock skakskydd
    Glucydur balans
    Antimagnetiskt case

Medföljer
    Alla boxar
    Instruktionsbok
    Garantikort signerat 20130824, så över 20 månader kvar på den 2 åriga garantin.
    Original-lädret 20/20mm (kallas vintage leather av Sinn) med Sinn-spänne. (Inte de andra banden på bilderna)
    Originalkvitto

Bildfest (samtliga märken är fingeravtryck)
    Bild på originalband

Pris
    Jag köpte den för 8100kr (kan skicka med överföringskvitto om så önskas) vilket jag gärna vill ha tillbaka vid försäljning, men kan tänka mig släppa den för 8000kr. Jag kan bjuda på eventuell signerad frakt, så vi slipper det krånglet (men samma pris vid upphämtning). Glöm inte att du kommer få väldigt svårt att hitta en annan i nyskick för samma peng innan februari.

Byten
    Skulle kunna tänka mig vissa byten, dock främst Seiko, Grand Seiko, Breitling aerospace i ungefär samma pris eller vintage Tudor-sub. Testa mig, men bli inte ledsna om jag tackar nej. Sinn UX eller andra Sinnar är även välkomna förslag.

Kladd i tråden
    Frågor, bytesförslag, hejarop, ifrågasättningar kan tas direkt i tråden eller via PM med reservation för att forumledningen kan bli tokiga om ni spårar ur.

Chuck, Kejsaren, Donkii och 6 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps