• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 104 st sa

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känner inte riktigt att jag blir riktigt så kär i sinnen som jag trodde.

Allmän info
"Flygarklocka" från Sinn. "st" betyder stål och "sa" betyder saffirglas. Klockan är helt polerad och baksidan har saffirglaslucka så man kan se urverket.

Slutsåld hos alla återförsäljare jag kunnat hitta inom europa, inklusive hos Sinn. Vissa försäljare listar den med några dagars leveranstid vilket innebär att de inte har den hemma, men kan beställa den till februari. Nästa omgång kommer alltså i februari, så innan dess verkar det vara kört om man vill köpa en ny 104. Jag har även enbart hittat en begagnad på denna sida av Atlanten och det är det exemplaret som nu säljs.

Skick
Jag brukar aldrig skriva nyskick i mina annonser, men jag ser inga som helst märken på klockan. Lädret är ju dock använt, men i bra skick.

Specifikationer
41mm boett
20mm bandbredd
11,5mm tjock boett
Vattensäkrad till 200m
Skruvad krona
Tvåvägs vridring med nedräkning
Saffirglasframsida med riktigt bra antireflexbehandling
Saffirglasbaksida

Specifikationer för urverket
SW220-1 Premium/TOP
Justerat i 5 positioner (tavla upp/ner, kl 3/6/9 upp) maxavvikelse på 15s/d mellan positionerna
Genomsnitt på +4/-4 spd med en maxavvikelse på 10spd
28800bph
38 timmar gångreserv
"Hackande" sekundvisare (seconds stop)
Manuell och automatisk uppvridning
Snabb dag och datumväxling (ENG/TY)
Incablock skakskydd
Glucydur balans
Antimagnetiskt case

Medföljer
Alla boxar
Instruktionsbok
Garantikort signerat 20130824, så över 20 månader kvar på den 2 åriga garantin.
Original-lädret 20/20mm (kallas vintage leather av Sinn) med Sinn-spänne. (Inte de andra banden på bilderna)
Originalkvitto

Bildfest (samtliga märken är fingeravtryck)
Bild på originalband
xF3trXf.jpg

ikT3c9u.jpg

DSC_0451_zps89121094.jpg~original

DSC_0453_zps357f7f4f.jpg~original

DSC_0456_zps6059ee82.jpg~original

DSC_0458_zps07e7ed6b.jpg~original

bild3_zps96daeb53.jpg~original



Pris
Jag köpte den för 8100kr (kan skicka med överföringskvitto om så önskas) vilket jag gärna vill ha tillbaka vid försäljning, men kan tänka mig släppa den för 8000kr. Jag kan bjuda på eventuell signerad frakt, så vi slipper det krånglet (men samma pris vid upphämtning). Glöm inte att du kommer få väldigt svårt att hitta en annan i nyskick för samma peng innan februari.

Byten
Skulle kunna tänka mig vissa byten, dock främst Seiko, Grand Seiko, Breitling aerospace i ungefär samma pris eller vintage Tudor-sub. Testa mig, men bli inte ledsna om jag tackar nej. Sinn UX eller andra Sinnar är även välkomna förslag.

Kladd i tråden
Frågor, bytesförslag, hejarop, ifrågasättningar kan tas direkt i tråden eller via PM med reservation för att forumledningen kan bli tokiga om ni spårar ur.
 
Topp