• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 104

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vilka övriga ingår där?

Jag gillar ju din "samling" skarpt. Menar inget ironiskt, men om jag inte missminner mig var det två? Jag har inte riktigt tänkt färdigt här, men 6 modeller sticker ut för mig

104 St Sa, 756 Diapal, 856, och U1, med 6066 och EZM1 som bubblare, då de är utgångna.
Dressbeater, vardagschrono, vardagare, beater, dress och beaterchrono. Det enda som saknas är något vittavlat. Kanske en U1...


IMG_3501_zpsa86aadf7.jpg


2539060_xxl.jpg


8837309018_e29081c567_o.jpg


588603d1325096264-sinn-857-non-utc-black-vs-sinn-u1-fully-tegimented-sinnu1bracelet_1039_detail.jpg


sinn6066alarm_713_detail.jpg


8422805221_cdaf11a671_z.jpg


7738030524_ce4d90c41c_z.jpg
 

SSL

Audemars
Det är dessutom en fröjd att beställa från Sinn.de. Smidigt och trevligt, och lite lagom med tysk effektivitet. Köp den!

Smidigt? Av mig vill dom ha kortnummer på ett papper som jag ska faxa med signatur. Helt ärligt, vakna upp för fan. Det är 2014. Sitter å funderar på att skita i det här. Men vill ha klockan så jag får väl krångla mig igenom deras utvecklingsstörda system...
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Smidigt? Av mig vill dom ha kortnummer på ett papper som jag ska faxa med signatur. Helt ärligt, vakna upp för fan. Det är 2014. Sitter å funderar på att skita i det här. Men vill ha klockan så jag får väl krångla mig igenom deras utvecklingsstörda system...
Du har uppenbarligen helt andra upplevelser än vad jag har, men så kan det väl vara när man har ett ICA kort...
 

SSL

Audemars
Du har uppenbarligen helt andra upplevelser än vad jag har, men så kan det väl vara när man har ett ICA kort...

Menar du att jag har ICA? Fick inte du skriva ut ett papper för att signera och skriva ned kortuppgifter? Jag har vanligt VISA, men det här verkar vara standard för dom att dom vill ha folks kortuppgifter på papper, istället för att köra allt på nätet som normalt folk.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Menar du att jag har ICA? Fick inte du skriva ut ett papper för att signera och skriva ned kortuppgifter? Jag har vanligt VISA, men det här verkar vara standard för dom att dom vill ha folks kortuppgifter på papper, istället för att köra allt på nätet som normalt folk.
Nope, jag behövde inte skriva under några papper. Å andra sidan vill jag minnas att jag mailade lite fram och tillbaka om länk val och ytbehandling, sen var det bara att göra en bänk överföring. Inga problem, inga papper, massa frustration över UPS.
 

SSL

Audemars
Nope, jag behövde inte skriva under några papper. Å andra sidan vill jag minnas att jag mailade lite fram och tillbaka om länk val och ytbehandling, sen var det bara att göra en bänk överföring. Inga problem, inga papper, massa frustration över UPS.

Okej, fan va sjukt. Jag fick bifogade filer som jag skulle skriva ut och fylla i och skicka över igen. Blev tvungen att kolla upp mailen o allt för o se så det inte var fuffens.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snygg återuppväckelse!
För Er som missat det så ägde jag klockan i något dygn. Bytte den därefter med john b som sålde den till nuvarande ägaren laketwig .

 

laketwig

Patek
2-Faktor
Snygg återuppväckelse!
För Er som missat det så ägde jag klockan i något dygn. Bytte den därefter med john b som sålde den till nuvarande ägaren laketwig .

... som fortfarande har den. Var på yonsson när han sålde den, men backade ur :) då jag insåg att jag ville ha den på länk. Första batchen såldes bara på läder och sålde dessutom slut på nolltid. Med andra ord dök det inte upp något annat alternativ, så när john b lade ut den sent i höstas klippte jag till.

Sinn-fredag 2.jpg


I februari tog jag tag i saken och surrade lite med Sinn om en länk. Gick inte att köpa direkt från dom, men Richard på Erikson Urhandel löste det smidigt åt mig. Tog bara ett par dagar så satt den på klockan.

Sinn 2014-02-21.jpg


Billigaste klockan i samlingen, men troligen den som är mest prisvärd. Klockan känns otroligt gedigen och länken är mycket bekväm och vacker som en dag. För att inte prata om lumen ... :happyhappy:

Sinn Lume.jpg


Sen jag fick hem min SD har jag i princip en klocka för mycket. Jag kommer inte att skiljas från mina två IWC'er, så Sinnen börjar sitta lite illa till. Har dock våldsam pre-separationsångest då den är så jäkla fin. Inget beslut taget än med andra ord. Det slutar kanske med att jag säljer den, förutsatt att köparen lovar att jag får köpa tillbaks den om han/hon (inget jävla "hen" här inte ...) tröttnar. Den som lever får se. Fin klocka är det i alla fall. :happyhappy:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon mer med egna erfarenheter, så här snart två år senare? Gärna hur stor den upplevs jämfört med andra klockor jag kan tänkas ha haft på handleden...

Min klockhandled mäter 16 cm. Lite sugen på en ny beater då jag sålt min HydroConquest.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon mer med egna erfarenheter, så här snart två år senare? Gärna hur stor den upplevs jämfört med andra klockor jag kan tänkas ha haft på handleden...

Min klockhandled mäter 16 cm. Lite sugen på en ny beater då jag sålt min HydroConquest.
Stor är den inte, men kronan sticker ju ut en del. Helt OK klocka, men lite tråkig känsla i vridringen tyckte jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack Yonsson! Om vi jämför med din gamla 116600. Vilken bärs störst? Tänker främst lugg-lugg.
Sjukt svårt att jämföra så eftersom jag ägde Sinnen under så kort tid och eftersom den inte var på länk, men hör har du lite bilder att jämföra.

Edit: Failade, häng kvar.
 

laketwig

Patek
2-Faktor

Fan, aldrig får man nån lugn och ro. Här har man tvättat två bilar, bytt till sommarhjul på båda två och gjort rent 8 vinterhjul. Så kommer yonsson och skriker också ... :D

Som framgått av tråden hade jag 104'an i knappt ett år. Bra läder till, lite flygarvintage-stuk sådär:

Sinn-fredag 2014-02-14.jpg


Men jag ville fortfarande ha länken:

Sinn 2014-03-07.jpg


Sinn på länk - sida.jpg


Sinn på länk - lås.jpg


Sinn på länk - öppen.jpg


Två olika klockor på läder och länk, båda snygga. Skit sen i vad yonsson säger om vridringen. Klart bra och mycket distinkta lägen. Läsbarheten är nog den bästa jag haft på någon klocka. Lumen är dessutom grym:

Sinn lume (fin).jpg


Då den dessutom har WR 200m funkar den perfekt som allround-klocka. Det tog mig ett halvår att slutligen bestämma mig för att sälja den och jag saknar den fortfarande, men den hamnade i kläm mellan andra inköp. Suverän klocka för pengarna.

Jag har ca 18 cm runt handleden och på mig satt den perfekt med två länkbitar borta. Har ju även den nya Dwellern som är en mm mindre (40 mot 41). Då 104'an är lägre har den inte samma "närvaro" på handleden som SD'n, men båda sitter som gjutna.

Rolex 2014-12-27 (1).jpg


För vad det var värt. ;)
 

ScubaKing

Audemars
sinn-140st-04.jpg

41mm
2824 klon av Selitta
Count down bezel
Skruvad krona så 200m WR
Strax över 8000kr.

SJUKT sugen! Har mailat Eriksson urhandel för att få reda på Sverigepris.
Måste ha en!

Minns att någon sa att hans far har en. Finns det fler på forumet? Dela gärna med er av bilder i så fall.
Vad säger panelen? En vinnare?


Bra pris på en ny kvalitets klocka, inget snack om det.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Kan inte ni som har en 104:a skriva några rader om intrycken av den . Gärna med länk. Hur är känslan? Hur bra sitter den? Hur känns vridringen? Hur bra känns länken? I jämförelse med en Black Bay? Skriv och tyck till!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
@laketwig får svara om länken. Vridringen kändes väl sådär. Tycker BB-ringen är skönare. Sinnen känns lite industriell, lite glappig, inte lika stabil som på BBn.

Aktualiserar frågan i inlägget ovan.

Har ju redan skrivit av mig i frågan några få poster upp, men eftersom ni tjatar ... ;)

Vi kan börja med att konstatera att @yonsson och jag har lite olika uppfattningar om vridringen. Den glappar inte, den fjädrar lite när du vrider den men klickar i minutlägena mycket distinkt. Minimal risk att den skulle flytta sig oavsiktligt.

Tar vi sen länken kan jag bara konstatera att den är mycket smidig och formar sig perfekt runt handleden (se bilder i min tidigare post ovan). Ganska tunn men ändå mycket stabil, vilket gör den väldigt bekväm att bära. Det dubbla viklåset gör att låset knappt bygger något på höjden heller, vilket tyvärr också resulterar i den enda nackdel jag kan komma på, dvs avsaknad av microjustering. Skruvade länkbitar om ca 10mm styck. Jag plockade bort två och då satt den perfekt runt min handled på ca 18cm. Hamnar man mitt emellan kan det ju däremot bli mindre bra ...

Har inte 104'an kvar längre, men har samma fina länk på min Sinn 6060. Då en post utan bilder är tråkig får det bli en på den istället, som också visar att Sinn kan det där med antireflexbehandling ... :)
6060 - 2015-06-07 (3).jpg
 
Topp