Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sinn 356 flieger begagnat?

Diskussion i 'Diskussion' startad av richard1991, 23 januari 2014.

1. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Någon som har koll på nån tysk sida där man kan hitta en beg. Sinn 356 flieger till ett bra pris? På ebay och chrono verkar det i princip bara finnas nya eller nästan nya. Hade tänkt lägga runt/drygt 5k. Är det omöjligt att hitta en för det priset?

2. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Bra val! Kan tyvärr inte hjälpa till. Men går i tankar på ett köp av Sinn 356 inom 3-6 mån period. Måste bara välja/vänja mig vid eng eller tysk veckodag. Blir nyköp iaf om/när det är dags.

3. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ja, den är fin! Kanske får spara lite till och köpa en ny jag med. Om jag får välja (dvs köper ny) så kommer jag lätt att köra på orginalspråket, tyska! :)

4. Rber

Rber Biskop

Har nog aldrig sett någon.. Spontant känns WUS och Ebay som bästa potentiella källorna. Släng ut en WTB?

Frestar lite med en bild på min.
    ImageUploadedByTapatalk1390515045.506231.jpg

richard1991 och easy rider gillar detta.
  5. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nej, verkar dött. De som har köpt vill behålla den med andra ord! Hur trivs du med din då?
    Ja, jag kanske skulle göra det, eller spara och köpa en ny...

6. Rber

Rber Biskop

Trivs skitbra! Den enda klocka som fått stanna medan de andra under tiden har bytts ut.

Mycket för pengarna. Perfekt storlek och lite lagom tjock. Passar bra på alla typer av band och mineralglaset ger härlig känsla. Tysk dagskiva är kul!

ssl gillar detta.
  7. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Härligt! Bra betyg.
    Ja, det verkar verkligen vara mycket klocka för pengarna. Är också inne på tysk dagskiva. Ska köpa den här klockan, får bli en ny om begagnad inte går att hitta. Vet du var bästa pris på ny finns?

8. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Tyska känns mest äkta. Så jag antar bara man lär sig vad som är vad (vissa är ju rätt lika svenskan) så kommer det nog inte vara nåt snack.

richard1991 gillar detta.
  9. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ja, det kan ju inte vara allt för svårt! ;)

ssl gillar detta.
  10. Rber

Rber Biskop

Vad ligger den på hos Sinn.de? Erikssons Urhandel i Sundbyberg är AD, alltid kul att stödja svensk handel om de kan/vill erbjuda ett konkurrenskraftigt pris.

Annars hade jag nosat upp en seriös tysk handlare (kolla chrono24). Runt 12k med länk.

11. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Runt 17k på deras egna hemsida. Har också sett runt 11-12k på chrono24.

Okej, tack för tipset, bor nära sumpan så får kika förbi där någon dag!

12. krämbulle

krämbulle Friends of KS

1250 Euro för standardmodellen hos http://www.classic-watch.de/sinn-shop.html?p=2

De har fått goda recensioner här förr.

13. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
  14. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Bor också i närheten, men har inte tagit mig till Sumpan för det ändamålet än. Återkoppla gärna här om du drar dit och dom har den inne.

15. richard1991
    Trådstartare

richard1991 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Okej. Absolut, det kan jag göra!

ssl gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield