Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Sinn 356 Flieger - på länk - 8900kr

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Joshua3, 24 augusti 2014.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Säljer nu tyvärr min fina Sinn 356 till förmån för Vintage..
    Klockan är köpt av mig i sommras från Tyskland och i mycket bra skick, endast lite märken på spännet, se bilder i övrigt bra skick och det borstade stålet håller sig fint..

Klockan omskrevs i denna tråd:
    http://www.klocksnack.se/threads/sinn-356-unboxing.26366/

Model: 356.1573
    Valjoux cal. 7750
    Ålder: ca 4-5 år gammal, osäkert
    Storlek: 38,5mm utan krona
    Automatisk, dras upp av handrörelsen, men kan också dras upp manuellt
    Dag på Tyska
    Datum
    Servicehistorik: okänd, jag har inte öppnat den under min tid jag haft den.
    Den klarar minst 19,5cm arm

Mitt pris är 8900kr i och med att originallänk i stål ingår, originalbox ingår också. Kom med bud!

Så här står det om den:
    This is one of the best selling Sinn instrument chronograph watches. For convenience, the watch comes with a 42-hour power reserve. The movement is protected from magnetic influences and is shock-resistant. Additional functionalities include luminous hands and numerals, day and date window at the 3 o'clock mark, complete chronograph functions, subsidiary seconds and shock-resistant acrylic glass.

Based on a streamlined version of the 256 pilot's chronograph developed for the Japanese market, our 356 series was created in 1996 with the characteristic FLIEGER [PILOT] logo on the matte black dial. With a case diameter of 38.5 mm, it is somewhat smaller, but even more successful in design.
    This classically elegant chronograph captures your attention with its clean, esthetic style. There is nothing to distract from the essentials. Everything is designed to ensure accurate reading of the various times. The hour, minute and centrally positioned second hand are skeletonized and coated with special long-lasting, luminous paint, as are the large, clearly readable Arabic numerals. The high-quality seal of the crown, push-pieces, back and acrylic glass makes the 356 PILOT water-resistant in accordance with DIN 8310 and pressure-resistant to 10 bar (= 100 m water depth).

Mechanical Movement
    SW 500
    Self-winding mechanism
    25 bearing jewels
    28,800 semi-oscillations per hour
    Seconds stop function
    Shock resistant as per DIN 8308
    Anti-magnetic as per DIN 8309
    Case
    Case made of stainless steel, bead-blasted
    Acrylic glass in front
    Case back screw-fastened
    Crown screwable
    Water-resistant as per DIN 8310
    Pressure-resistant up to 10 bar (= 100 m water depth)
    Low pressure resistant
    Functions
    Hours, minutes, subsidiary seconds
    Date display
    Day of the week display
    Chronograph
    Dimensions and Weight
    Case diameter: 38,5 mm
    Band lug width: 20 mm
    Case thickness: 15,5 mm
    Weight without strap: 71 gramme
    Dial and Hands
    Matte black dial
    Numbers coated with luminescent colour
    Hour, minute and stopwatch second hand coated with luminescent colour

Randel, hallback, Jaggis och 2 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps