• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 356 Unboxing

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JayJay

Rolex
Nice. Gillar sizen. Testade 358 i höstens passaround och tyckte den var på den övre gränsen i storleksspannet. Förövrigt är väl ytan blästrad snarare än borstad?
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Kallar man sig watchista så måste man ha ägt en Sinn. Hade en EZM3 för några år sedan på länk. Topp-tre bästa klockan jag haft
 

WBergdahl

Panerai
Riktigt fin klocka, men jag personligen tycker att den ser lite liten ut på din handled...
Men det är du som ska ha den, inte jag ;)
Grattis iaf! Har kollat på en jag också (fast 42a då)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Tror 42:an hade passat bättre.
Från vart köpte du klockan? Skriv lite mer info kanske, kändes klent.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Grattis men va fan, det finns en paketöppningstråd samt om du skall posta en tråd ändå kan du väl skriva lite mer matnyttig?

Sorry, missade detta. Ber om ursäkt.

Ska ge lite mer info under dagen... Vill ju gärna ha den lite så jag kan ge utlåtande.

Storleken på den förföljer mig dock, vissa tycker si vissa tycker så? Och 14 september är det val, ständigt detta ord "val"! :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Ute i stadens fredagssol... Jag och min nye vän



0PMbVln.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Fikat i Götlaborg är total Världsklass.... Etiopisk aeropress rostat i Måndags, avnjuts i 23grader och sol....


7yVnANK.jpg


Gzanpmb.jpg
 

jabla

Sarlacc
Den på bilden är inte hög, det är en fotostatkopia. :)
Här är den riktiga, jag tyckte inte den satt särskilt högt eftersom baklocket och bandhornen var rundade.

WP_20140206_002.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Trevlig sak det där, tycker dock den verkligen kommer till sitt rätta på läder. Grattis!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Här kommer mer info om den

Hitta denna sida
http://watcharama.com/sinn-356-review/

Jag tycker den funkar kanon, måste dock försöka kika på en 358a på 42mm innan jag kan slappna av helt. Länken är dock helt i värlsklass , och jag hade för länge sen en Sinn U2 som hade samma länk, så då var köpet av denna lättare... Visst läder band kunde va kul att testa också...

Köpt på ebay.de, begagnad ch ca 4-7år gammal troligen, inte mycket använd, för den är i bra skick.



Så här står det om den:
This is one of the best selling Sinn instrument chronograph watches. For convenience, the watch comes with a 42-hour power reserve. The movement is protected from magnetic influences and is shock-resistant. Additional functionalities include luminous hands and numerals, day and date window at the 3 o'clock mark, complete chronograph functions, subsidiary seconds and shock-resistant acrylic glass.


Based on a streamlined version of the 256 pilot's chronograph developed for the Japanese market, our 356 series was created in 1996 with the characteristic FLIEGER [PILOT] logo on the matte black dial. With a case diameter of 38.5 mm, it is somewhat smaller, but even more successful in design.
This classically elegant chronograph captures your attention with its clean, esthetic style. There is nothing to distract from the essentials. Everything is designed to ensure accurate reading of the various times. The hour, minute and centrally positioned second hand are skeletonized and coated with special long-lasting, luminous paint, as are the large, clearly readable Arabic numerals. The high-quality seal of the crown, push-pieces, back and acrylic glass makes the 356 PILOT water-resistant in accordance with DIN 8310 and pressure-resistant to 10 bar (= 100 m water depth).

Mechanical Movement
SW 500
Self-winding mechanism
25 bearing jewels
28,800 semi-oscillations per hour
Seconds stop function
Shock resistant as per DIN 8308
Anti-magnetic as per DIN 8309
Case
Case made of stainless steel, bead-blasted
Acrylic glass in front
Case back screw-fastened
Crown screwable
Water-resistant as per DIN 8310
Pressure-resistant up to 10 bar (= 100 m water depth)
Low pressure resistant
Functions
Hours, minutes, subsidiary seconds
Date display
Day of the week display
Chronograph
Dimensions and Weight
Case diameter: 38,5 mm
Band lug width: 20 mm
Case thickness: 15,5 mm
Weight without strap: 71 gramme
Dial and Hands
Matte black dial
Numbers coated with luminescent colour
Hour, minute and stopwatch second hand coated with luminescent colour
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nu har det börjat spöka i tankarna igen, " är klockan för liten "

:)

Hur ska man tänka, kanske är det för den saknar "ring", jag är van vid större dykare...

Vad tycker ni om dessa 2 mot varann?

Tudorn är 38mm, Sinn 38,5mm


IzmW7dT.jpg



2b90930.jpg
 
  • Like
Reactions: ssl
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp