• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 556i eller Seiko Sarb033?

Hejsan alla!
Snabb och rak fråga: Ska man köpa en Sinn 556i eller en Seiko Sarb033?
Båda tilltalar mig men jag har ingen aning vilken jag ska köra på. Sinnen känns välbyggd och prisvärd. Men det gör Seikon med, billigare är den dessutom. Är det så pass skillnad kvalitétsmässigt mellan dessa att man kan rättigfärda priset på Sinnen?

// Förbryllad pojke
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hade köpt en Sinn, men Seikon är säkert bra den med. Sinnen kostar ju det dubbla men det är mycket bang for the buck där. Har själv en 556a som jag är super nöjd med.

Handlar väl snarare hur mycket du vill lägga i det här fallet
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Sinn upplever jag som lite mer klocka än Seikon. Den kostar iofs det dubbla... Seikon kan vem som köpa, sinn lite mer klockintresserad. Inte för att seiko är fel, kör själv med en sumo.
Har inte erfarenhet av sarb med sinn.

Fundera även på med eller utan länk till sinnen.... Följer väl med sarb.
 
Hade köpt en Sinn, men Seikon är säkert bra den med. Sinnen kostar ju det dubbla men det är mycket bang for the buck där. Har själv en 556a som jag är super nöjd med.

Handlar väl snarare hur mycket du vill lägga i det här fallet

Har inga problem att lägga ut för Sinnen, utan mer om jag kan spara på att köpa en likvärdig produkt. Har du lust att visa några fina bilder på den? 556an verkar riktigt fin den med. Mattare tavla, eller hur?
 
Sinn upplever jag som lite mer klocka än Seikon. Den kostar iofs det dubbla... Seikon kan vem som köpa, sinn lite mer klockintresserad. Inte för att seiko är fel, kör själv med en sumo.
Har inte erfarenhet av sarb med sinn.

Fundera även på med eller utan länk till sinnen.... Följer väl med sarb.

Exakt, Sinn som märke känns lite roligare... Att den inte känns igen av vem som helst är lite roligt faktiskt!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har inga problem att lägga ut för Sinnen, utan mer om jag kan spara på att köpa en likvärdig produkt. Har du lust att visa några fina bilder på den? 556an verkar riktigt fin den med. Mattare tavla, eller hur?
Kolla köp och sälj annars, finns ett gäng 556i här på forumet som brukar dyka upp på K&S titt som tätt. Jag har inte klämt på just den seikon men av de seiko jag ägt/ klämt hade jag tagit Sinn faktiskt. Ingen aning om tavlan är mattare på 556a, nytagen bild nedan iallafall. Riktigt bra AR (anti reflex) på Sinn.
2015-12-13 17.42.12.jpg
 
Kolla köp och sälj annars, finns ett gäng 556i här på forumet som brukar dyka upp på K&S titt som tätt. Jag har inte klämt på just den seikon men av de seiko jag ägt/ klämt hade jag tagit Sinn faktiskt. Ingen aning om tavlan är mattare på 556a, nytagen bild nedan iallafall. Riktigt bra AR (anti reflex) på Sinn.
2015-12-13 17.42.12.jpg

Får hålla ögonen öppna då. Jag får se om jag har tålamodet att vänta på en annons att dyka upp :) Tack för hjälpen!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Sinnen verkar vinna med hästlängder mätt i röster. Kanske har @yonsson någon annan åsikt för att nyansera lite? :D
Jag skulle iaf ta Seikon av det simpla skälet att jag tycker den är snyggare!
 

MånsT

Rolex
Seikon är i mina ögon mer estetiskt tilltalande, fast det är ju väldigt subjektivt. Kanske att Sinn är ett ovanligare märke, signalerar möjligtvis lite mer "klockintresse".
 

JayJay

Rolex
Det är riktigt stor skillnad på Seikon och Sinnen i det här fallet. Har ägt en 556 och klämt nogsamt på den SARBen. SDGM003 tror jag är mer jämförbar i känsla (och prismässigt). Jag hade kört på 556... riktigt allround och välbyggd.
 
Topp