• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 856 B-Uhr PB 24/4

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Pris
17500 kr
Returpolicy
Nej, klockan är fortfarande under garanti
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD!

Första och sista prisbumpen! 18500 kr -> 17500 kr. Lägre än så går jag inte. Det är ett mer än rimligt pris för en LE i nyskick med två års garanti kvar. Flyger inte B-Uhr till det priset blir den en keeper helt enkelt.

Mina damer och herrar! Här har vi en ovanlig Sinn 856 B-Uhr från 2023 i toppskick. Denna pilotklocka är en slutsåld limited edition. Stålet i boetten och länken är tegimenterat och således extremt tåligt mot repor. Klockan är också antimagnetisk till 1000 Gauss (”milgauss” på rolexspråk). 856-serien är utöver det fullproppad med en massa cool/nördig Sinn-teknologi, se specifikationer nedan.

Säljs som fullset. I otroligt fint skick tack vare tegimentering och varsam hantering. Urverket är ett Sellita SW-300-1 (top grade) som går stabilt och bra med lång gångreserv. Uttagen från Sinn själva med treårig fabriksgaranti till 2026. Jag skickar med ett välanvänt men härligt patinerat Rios1931 Bedford som jag tycker matchar klockan fint. Länken har mestadels legat i lådan eftersom B-Uhr sitter så bra på läder och nato.

Byte? Ja, kanske, även om jag prioriterar försäljning denna gång. Testa mig gärna! Dock inte mikro eller vintage.

F2F möjlig i nordvästra Skåne för medlemmar med referenser, annars skickar jag spårbart och försäkrat med Postnord rek extra för 240 kr i tillägg.

Det finns gott om goda referenser i min gg-tråd, länk i signatur. Tack KS för världens bästa och trevligaste forum!

_DSC8675.jpg

_DSC8599_small.jpg
_DSC8666_small.jpg
_DSC8602_small.jpg
_DSC8674.jpg
_DSC8671.jpg
_DSC8672.jpg
_DSC8673.jpg


  • Limited edition to 856 units
  • Case made of stainless steel, bead-blasted
  • Case made with TEGIMENT Technology and therefore especially scratch-resistant
  • Ar-Dehumidifying Technology enhances functional reliability and freedom from fogging
  • Magnetic Field Protection up to 100mT (=80,000 A/m)
  • Nickel-free case back without TEGIMENT Technology
  • Sapphire crystal glass
  • Crown screwable
  • Matte black dial
  • Numbers and indices coated with luminescent colour
  • Hour, minute and second hand coated with luminescent colour
  • Waterproof and pressure-resistant to 20 bar
  • Low pressure resistant
  • SW300-1
  • Self-winding mechanism
  • 25 bearing jewels
  • 28.800 semi-oscillations per hour
  • Seconds stop function
  • Anti-magnetic as per DIN 8309
  • Warranty period: 3 years
  • Case diameter: 40 mm
  • Band lug width: 20 mm
  • Case thickness: 11 mm
  • Lug-to-lug: 48 mm
  • Weight without strap: 70 g
 
Senast ändrad:
Topp