• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 856 S

Peppar

Omega
2-Faktor
Hej!
Har fastnat för Sinn 856 S. Kan inte hitta någon tråd direkt som bedömer denna klocka? Jag tycker den är ren, snygg och lagom storlek. Finns någon som har den? Omdöme?
 

Peppar

Omega
2-Faktor
Komplettering...
Slits den svarta behandlingen? Skrap mot hårt material, ok, inte bra, men i övrigt?
 

SSL

Audemars
image.jpg
image.jpg

Källa: Google.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag har en 856 S UTC och kan säga att klockan på denna bild har inte utsatts för lite eller normalt slitage! Min har inte ett märke-MEN jag jobbar inte som hantverkare heller - då kanske den kan bli så här efter många år. Men vilken klocka blir inte det om den utsätts för allt. Jag tror inte du kan köpa en tåligare klocka än SINN!

Vill du ha ännu tåligare så köp en i tegimenterat stål - ej svart. Men för normalt användande behöver du inte oroa dig för repor på den svarta modellen heller!
 

Hipshot

Omega
PVD är snyggt! Att misshandla en klocka på det viset är inte ok oavsett ytbehandling :)
Btw så har jag en fin 856 S på läder som landar på köp och sälj i januari (orginalrem i överkant på bilden, kommer mer bilder på box och annat i annonsen).
Sinn_856s.jpg
 

Hipshot

Omega
Omdöme var det ja och inte sälj :D

Clean militär som andas kvalité rakt igenom. Fantastisk lume.
Jag tycker den är lagom stor, absolut inte bulking utan nästan "nätt". Då den är ganska enkel med endags date och utc så bygger den inte heller på höjden. Läsbarheten med de stora rena siffrorna är, som alltid, på Sinn riktigt bra. En av de bästa dinkorna jag haft.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Klämt på den PVDade 556a varianten och skulle inte köpa. Ser riktigt märkligt ut när man har den i handen och inte alls lika bra som på press bilderna.
2015-12-03 18.14.50.jpg
 
Topp