• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 956 Rallye Chronograph

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Klockan är i bra skick. Microrepor kan förstås finnas då den är använd men de är inte helt lätta att hitta.
Urverket är välkända Valjoux 7750, automatiskt med 25 juveler.Högglansboett i rostfritt stål. Antireflexbehandlat (båda sidor) safirglas. Baksida med safirglas som är antireflexbehandlat på insidan. Skruvad bakboett, skruvad krona. Vattenavvisande enl. DIN 8310 och tål tryck på 10 bar (100 m). 41,5 mm diameter utan krona. 22 mm mellan luggarna. Den är 15.5 mm hög och väger! 92 gr utan band.

Klockan är genomgången av förra ägaren och håller tiden bra. Datumväxlar som den ska och kronografen fungerar oklanderligt. Levereras med Sinn original reseetui, det Hirschband som sitter på samt ett mycket slitet Sinn skinnband med originalspänne.

Pris 16500 15500 kr.

Jag gör helst affär öga mot öga i Stockholm. Klockan kan skickas och skulle den inte motsvara beskrivet skick så kan den returneras inom en vecka från mitt avsändande, dock med avdrag för min fraktkostnad.

Ev. frågor eller kommentarer tas via PM.

Några blandade bilder.
Tt1q6cx.jpg

hq3JBmC.jpg

DcTP1l6.jpg

mIlYhpM.jpg
 
Topp