• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn EZM 3, erfarenheter

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Snubblade över den här: Sinn EZM 3. Ser ju ganska trevlig ut och tyskt stål är ju aldrig fel. Gillar att den är 40 mm och således inte så förbannat stor. Någon som har erfarenheter av den?

EZM-3_V.jpg

bild från Sinn.de
 

Rille

Rolex
4u7y4eva.jpg


Jag köpte en hos Erikson urhandel som senare fick vandra vidare. Grym men länken tilltalade inte mig alls därför fick den gå!
Köpte ett läder för 800kr med Sinn spänne samtidigt och körde klockan på de hela vägen:)
 

F-L-P

Panerai
Bytte bort min för något år sedan men gillade den som fan.

Har taniga handleder så letade efter en mindre, toolig klocka. Mycket roliga feats med saltpatron, destro krona och argon boett (min var iofs pyst). Verket är stabilt men inget man klappar händerna över.

Jag körde främst på nato, hirsh gummi och läder. Länken kändes enligt mig ganska trist, har dock hört mycket bra om orginal gummit.

Har för mig att de har uppdaterat vridringen för ett par år sedan och den nyare har fler klick per varv...
Skulle jag kunna bära upp en skulle jag i dag gått på någon U modell (inte plutten av dom ser bara fel ut), men absolut en riktigt trevlig dinka.
dagensdinka.jpg




15-06-2012.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Jag köpte en hos Erikson urhandel som senare fick vandra vidare. Grym men länken tilltalade inte mig alls därför fick den gå!
Köpte ett läder för 800kr med Sinn spänne samtidigt och körde klockan på de hela vägen:)


Ja länken ser väl inte så kul ut, däremot är den grymt snygg på gummi och läder!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag har varit så nära att slå till flera ggr. Tycker den är svintuff. Har dock aldrig klämt på den, men den är så snygg på bild och relativt billig. Ge den ett försök tycker jag. Typiskt lätt att sälja vidare om ni inte trivs ihop.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har inte sett någon IRL men tycker den ser jäkligt cool ut på bild (inser att det kanske inte hjälper dig så mycket men en push i rätt riktning är väl aldrig fel?). Kör alltså! :)
 

demondave

Rolex
Har ju samma länk på UX'en. Vad man tycker om utseendet är ju individuellt, men kan inte se hur man kan ogilla något annat med den länken. Bekväm, tight och med riktigt solid känsla.. Kan vara för att den är solid, men ändå :)

Ha tålamod med den mattblästrade ytan. Den åldras riktigt snyggt! Blir blankare, mer åt sidenmatt, men är trots det riktigt reptålig. Blir den inte blankare är ni för försiktiga, en Sinn ska brukas ordentligt! Jag vet, jag har UX'en på armen varje dag jag jobbar. Och när jag är ute på andra äventyr ;)
 

demondave

Rolex
Jäkligt svårt att fånga på iphone-bild i kasst innerbelysningsljus, men ändå. Ge mig för försöket!

Styva året gammal, hårt använd. Långt ifrån fabriksfinishen, i mina ögon snyggare nu.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Den är riktigt cool, ser att fler inte verkar gilla länken???? Länken är ju grym...
Nope MK, länken är riktigt kass. Resten av klockan OK, men inte någon överdjävlig kvalitetskänsla. Bytte till mig en på gamla TTT-tiden för att jag är en sucker på minutmarkeringar runt hela vridringen. Kärleken varade någon månad, sedan bytte jag bort den.
 

engst

Cartier
Haha! Vilken härlig bump. Det glädjer mig att Du lyckats samla det mod som behövdes :)
Vilka är Dina första intryck?
 

Andreasgust2

Breitling
Jag går också i Sinn-tankar... gillar det tyskbruksiga som märket förmedlar. Men är kanske mer inne på en 556 med röd sekundvisare.
Men hade önskat att den fanns i 40mm, som denna.
 
Topp