• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn Spezialuhren einsatzzeitmesser unboxing

Jo, dom hade många fler fina ur, det enda var att dom var en del större. 40mm är en bra storlek.
Men nu när jag har känt på denna ett tag så tror jag även större Sinn-ur skulle sitta bra dom också.[/quote
.

Anledningen till att jag tittar på EZM13 i stället för 3:an är just mycket storleken. Bortsett från att kronografen är kool så föredrar jag EZM13 pga att den är större
 

V

Cartier
Stort grattis, jäkligt häftig klocka. Många snygga detaljer på den. Hade tänkt slå till på en efter att jag köpte U1:an men ett annat köp kom emellan.

Vi borde ha ett Sinn-GTG snart :)

Min säger hej men är kvar på Eriksons Ur så det blir en gammal höstbild.

image.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Salt och toolig som sig bör, superfin! Har haft en u1 och om jag skaffar en sinn igen blir det ezm3 eller ezm13.
 

F-L-P

Panerai
Shit vad jag saknar min gamla nu.

Håller för övrigt med. Asgrym klocka med länk som weak spot. Ap grym på gummi eller läder.
 

Ingeröd

Omega
Anledningen till att jag tittar på EZM13 i stället för 3:an är just mycket storleken. Bortsett från att kronografen är kool så föredrar jag EZM13 pga att den är större

EZM 13 har ju också en mycket trevlig 60-min-visare istället för den vanliga 30-min. Farligt, jag tänkte ju ändå ta en sväng till Erikson Ur i m för länk till min EZM 2...
 

Ingeröd

Omega

Sinn EZM 2, alltså föregångaren till dagens UX/EZM 2B.

Kvarts, oljefylld och tål >= 5 000 m. Köpt för c:a tolv år sedan, och servad i somras. Hade ursprungligen vattentåligt hajskinnsläder, men det är utslitet. Ordnade silikon i samband med service, och skall skaffa länk på måndag.
 

Ingeröd

Omega
Numera fyller Sinn klockorna med kväve istället för argon. Låter något fränare på engelska - nitrogen.

Tanken med argon var väl att den är mer eller mindre inert (reagerar inte just med något). Kväve fungerar säkert bra, men såklart hade det varit ännu coolare marknadsföringsmässigt med någon annan ädelgas, t ex krypton, xenon, eller varför inte radon :woot:
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ska skicka tillbaka länken på garantin.Det verkar vara den sista biten som låser diver extension-biten som sitter lite snett, ser ut som själva metallen är sne.
image.jpg


Har haft lite diskussion över mail med Sinn och till slut fick jag skicka in länken. Men dom har varit hjälpsamma och svarat snabbt på mail. Jag vill inte vara helt länk-lös så jag frågade om dom kunde skicka en silikon-strap samtidigt och det gick fint.
 

Sten

Cartier
Ska skicka tillbaka länken på garantin.Det verkar vara den sista biten som låser diver extension-biten som sitter lite snett, ser ut som själva metallen är sne.

Har haft lite diskussion över mail med Sinn och till slut fick jag skicka in länken. Men dom har varit hjälpsamma och svarat snabbt på mail. Jag vill inte vara helt länk-lös så jag frågade om dom kunde skicka en silikon-strap samtidigt och det gick fint.


Tråkigt när man måste skicka tillbaka det som är nytt o_O Silikonbandet är dock RIKTIGT RIKTIGT schööönt!;)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Tråkigt när man måste skicka tillbaka det som är nytt o_O Silikonbandet är dock RIKTIGT RIKTIGT schööönt!;)


Jag var sugen på silikonet från början men med länken fick man verktyg och så gillar jag ju länk väldigt mycket.
Sen kan säkert en läder komma också eller sport med röda sömmar. :happyhappy:
 

plattfot

Rolex
Ska skicka tillbaka länken på garantin.Det verkar vara den sista biten som låser diver extension-biten som sitter lite snett, ser ut som själva metallen är sne.
image.jpg


Har haft lite diskussion över mail med Sinn och till slut fick jag skicka in länken. Men dom har varit hjälpsamma och svarat snabbt på mail. Jag vill inte vara helt länk-lös så jag frågade om dom kunde skicka en silikon-strap samtidigt och det gick fint.
Grattis till klockan - fin!

Ang länken. Det är inte bara stiften som inte är på plats?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Grattis till klockan - fin!

Ang länken. Det är inte bara stiften som inte är på plats?


Tack :)

Nope, Sinn fråga mig samma sak, pinsen sitter i där diver-extension-biten börjar, har tagit ur och satt in för att vara säker.
Det är liksom den sista biten som låser fast diver-extension-biten som man normalt inte använder då om man inte behöver förlänga länken. Den går att trycka fast lite hårdare med snäpper tillbaka ut igen.
Svårt att förklara.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Fortsätter mina Sinn-äventyr i den här tråden.

Jag skickade ju in länken för att jag tyckte den var lite sne i fästet som beskrivet innan.
Iaf så fick jag paketet från UPS idag. Verkar som jag fått en helt ny kedja + den defekta delen tillbaka, najs.
Eftersom jag var sjukt sugen på silikonet så passade jag på att beställa med det när dom skicka tillbaka kedjan, alltså fri frakt :)

Satan vad bra silikonet sitter och snyggt som fan. Känns skönt mot handleden, rekommenderas verkligen.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Topp