• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn U1 camouflage >>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad anser ni om denna pjäs!? Tillverkad av ubåts stål. Kommer på Nato och gummi
Limiterad till 500 Exemplar
Är färgerna tysk militär någon? @meo_swe
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Gurgel

Cartier
Jag hade så gärna tyckt att den var snygg... Men den är inte snygg.

Den här är snygg!
image.jpeg


Edit: "Jag Tycker inte den är snygg". Ursäkta formuleringen. Andra får ju tycka vad de vill..
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
På gummit gör den ju sig riktigt bra! Perfekta klockan för jakt/fiske :hungry:
 

M.U

Rolex
Dom skulle haft mörkare färger i tavlan... blir inte riktigt den camouflage känslan för mig tyvärr..
 

Maro

Audemars
Camo fasen inte super hett, kommer iallafall inte vara så kul om ett eller ett par år.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Kan inte påstå att den fastnade när jag provade. Tycker inte ens idén är bra i teorin.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Provade den i Basel och säger väl nja, ser bättre ut på Nato än gummi men inte riktigt min grej med camo klockor.
image.jpeg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Helt på din sida här. Det där borde ha stannat på idéstadiet.
Även om jag och de flesta här inte är direkt på så tror jag inte den skulle stannat vid idéstadiet. 500 ex är inte så många och du får tänka på att Sinn är stora i Japan och japaner har lite konstig smak så nog kan de sälja ut 500 av den. Så varför inte, hade det däremot vart Rolex, Patek eller någon av de stora så hade det vart ett big no no men Sinn kan komma undan med det.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med som sagts tidigare, mycket hårdare i orginal utförande! Conceptet är bra men de lyckades tyvärr inte med det.
 

Depp-Erik

Cartier
Den klockan förkroppsligar motsatsen till uttrycket "att polera en bajskorv"... Det är liksom att sabba något som redan var bra.
 

Case

Panerai
Som koncept är det dåligt och utförandet är ännu sämre. Multicam former, utan gradings i fälten och fel färger. Ser bara ut som en made in china Woodland kopia

Skrämmande att den gick igenom hela design och tillverkningsprocessen utsn att någon satte stopp. Sinn brukar ju annars vara en högborg för god smak.

Edit: gradings, inte upplösta kanter...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Som koncept är det dåligt och utförandet är ännu sämre. Multicam former, utan gradings i fälten och fel färger. Ser bara ut som en made in china Woodland kopia

Skrämmande att den gick igenom hela design och tillverkningsprocessen utsn att någon satte stopp. Sinn brukar ju annars vara en högborg för god smak.

Edit: gradings, inte upplösta kanter...
Trams, designregler är till för att brytas ;) Det var länge sedan camo enbart användes till sitt ursprungliga syfte
 
Topp