• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn U2 Med AntiReflex problem

D

Deleted member 1154

Guest
Har sett detta problem på en klocka som en kompis har, hur löser man detta problem, som ni ser är antireflexbehandlingen på ytan sliten som en ring runt själva kanten på glaset.
Klockan är drygt 8 år gammal och ser okej ut förövrigt.

 

JayJay

Rolex
Jag har för mig att det finns en guide för hur man tar bort AR-coatingen på WUS:sinn-delen... men kan ju också varit ngn annan stanns. Annars kanske det strax är dax för service? I s f fixas det hos Sinn.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns massa trådar internationellt om detta. Det går att ta bort den yttre ytbehandlingen. Antingen med glaspoleringspasta eller med autosol. Jag hade kört på det första.

Edit: Ett annat alternativ är ju att skicka den till Sinn så de får byta ut glaset. Är den 8 år gammal så behöver den ju ändå servas.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jo men en Service hos Sinn är väl inte gratis? Är det Tyskland som gäller då?

Och tar man bort ytbehandlingen förlorar man inte ett "skydd" på glaset då?
 

naggge

Panerai
Inte gratis att äga något om man villa hålla sakerna fräscha, särskilt inte klockor.
Angående skyddet så blir du såklart av med antireflexbehandlingen men den verkar ju ändå inte vara så bra? Antingen tar du bort det, eller så skickar du till Sinn för nytt glas och service.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag har gjort det på en U1:a. Det finns en före-bild i hemslöjdssektionen men efter-bild struntade jag i eftersom det inte fanns något att fota...

Körde autosol på tops. Med lite tålamod gick det finfint. Mailade först till erikson urhandel som uppskattade kostnaden för ett glasbyte till 1000-2000 kr.

Jag har inte saknat det yttre ar-skiktet, tycker att det inre räcker bra.
 
Topp