• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn UX

Grodman

Breitling
Hej!

Kan någon Sinn UX ägare dela med sig av sina erfarenheter.
Vad tycker du om klockan, är det kärlek vid första mötet?
Jag har inte haft äran att se och känna på någon ännu men ser fram emot första mötet.

Vågar man köpa utan att se och känna först?
Finns det någon i södra Sverige som kan tänka sig att visa sitt exemplar så hör gärna av dig.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Hej!

Kan någon Sinn UX ägare dela med sig av sina erfarenheter.
Vad tycker du om klockan, är det kärlek vid första mötet?
Jag har inte haft äran att se och känna på någon ännu men ser fram emot första mötet.

Vågar man köpa utan att se och känna först?
Finns det någon i södra Sverige som kan tänka sig att visa sitt exemplar så hör gärna av dig.
Bumpar då även jag söker info om klockan. Har läst att det varit problem med batteriet, har Sinn löst detta?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Vad jag läst så lägger klockan av i förtid ex inom 1-2 år. Batteriet ska enligt Sinn räcka i 10 år.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Vill gärna veta mer om UX jag med..
Vad är det för typ av batteriproblem du har läst om?
Hittar inte hur länge batteriet skall hålla på Sinn hemsida. Men andra uppger att batteriet skall hålla 7år. Det verkar i alla fall som att man måste skicka klockan till Tyskland för batteribyte
 

Maro

Audemars
Aldrig hört om batteriproblem innan. Dock så hade dom problem med oljorna ett tag!
Har även läst en del som har fått luft in bland oljan så bubblor har uppstått.

Om dessa fel finns fortfarande vet jag ej!

Själv har jag ägt två olika och tyckt att båda varit stenhårda.



 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Aldrig hört om batteriproblem innan. Dock så hade dom problem med oljorna ett tag!
Har även läst en del som har fått luft in bland oljan så bubblor har uppstått.

Om dessa fel finns fortfarande vet jag ej!

Själv har jag ägt två olika och tyckt att båda varit stenhårda.



Ok tack för info, batteriproblemet kanske var en barnsjukdom som dom botat.
Läst mycket om att sekundvisaren uppträder lustigt typ studsar pga. oljan var det något du tyckte störde?
 

Maro

Audemars
Ok tack för info, batteriproblemet kanske var en barnsjukdom som dom botat.
Läst mycket om att sekundvisaren uppträder lustigt typ studsar pga. oljan var det något du tyckte störde?

Ja men så kanske det är, har du läst det nyligen?
Kan varit så att den inte gick så jämt men inget jag kommer ihåg eller störde mig på.

Hade ett litet mindre problem med bezeln på den sista, har för mig att "klickringen" hade rostat och gått av. Fick ny av Sinn sen funkade allt igen.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Ja men så kanske det är, har du läst det nyligen?
Kan varit så att den inte gick så jämt men inget jag kommer ihåg eller störde mig på.

Hade ett litet mindre problem med bezeln på den sista, har för mig att "klickringen" hade rostat och gått av. Fick ny av Sinn sen funkade allt igen.
Nja hittar inte så mycket nytt, därför jag försöker få svar här. Tack för din info.
 

Maro

Audemars
Förstår, tror inte så många finns kvar på forumet. En del U1or men inte så många UX tyvärr
 

demondave

Rolex
Har UX, den är precis vad Sinn lovar. Stenhård beater som åldras snyggt. Utseendet på länken kan diskuteras, men den är utan tvekan skön och solid.

Använd klockan hårt och mycket, så kommer du ha en galet snygg klocka om ett par år. Den blästrade ytan blir med tiden mer sidenmatt och småblank, riktigt snyggt.
 

demondave

Rolex
Tilläggas bör att jag inte haft några problem med klockan. Inga bubblor, inget batteritjafs. Brutalt reptålig. Den går som en klocka, hö-hö. Lumen är riktigt skaplig, det krävs dock VÄLDIGT mycket ljus för att "ladda" den. Gissar att det är oljan som blockerar UV-strålningen, eller något i den stilen. Sällan några problem att läsa den i mörker trots det, visarna är ju vita och övertydliga.

Hä ä bar' å kööp! Rekommenderar varmt Tjibbe på http://www.uhrenfreund.com/index.php?lang=en En reko kille!
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Har haft en ux och dessvärre blev det en luftbubbla i oljan, klockan skickades till Tyskland för en genomgång. För att säkerställa att bubblor inte uppstår igen behåller sinn klockan minst 6 veckor tror jag det var. Snyggt hanterat av Sinn men surt att vänta ett par månader på klockan.

I övrigt ett fantastiskt skönt gummi. Saknar den som beater!
 

Maro

Audemars
Jaha då är jag på banan:) det var inget som störde mig, kunde ibland tycka det var lite gulligt! Haha

Men det finns en del quartz med flytande visare va?
 

demondave

Rolex
När man väl laddat lumen är den duglig :)

image.jpg


image.jpg
 

Grodman

Breitling
Hej!

Kan någon Sinn UX ägare dela med sig av sina erfarenheter.
Vad tycker du om klockan, är det kärlek vid första mötet?
Jag har inte haft äran att se och känna på någon ännu men ser fram emot första mötet.

Vågar man köpa utan att se och känna först?
Finns det någon i södra Sverige som kan tänka sig att visa sitt exemplar så hör gärna av dig.


Köpte en UX i slutet på maj och är mycket nöjd med mitt köp.
Hela klockan andas kvalitet och känns som man kan slå i spik med den.

På senare halvan av tavlan så kan man se att sekundvisaren backar någon hundradels mm precis efter att den hoppat fram.
Detta kan ha med oljan att göra men man måste verkligen anstränga sig för att se det.
Batteriet ska hålla i minst 7 år och när det ska bytas så ska klockan skickas till Sinn för att säkerställa bytet, ska enligt obekräftade uppgifter kosta ca 2500:-.

Gillar du modellen så tveka inte.
Du får en klocka som är otroligt välbyggd och robust, den ska användas varje dag i ur:) och skur.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Aldrig hört om batteriproblem innan. Dock så hade dom problem med oljorna ett tag!
Har även läst en del som har fått luft in bland oljan så bubblor har uppstått.

Om dessa fel finns fortfarande vet jag ej!

Själv har jag ägt två olika och tyckt att båda varit stenhårda.



Mycket snygg:)
 

demondave

Rolex
Jag lyfter den gamla Sinn UX tråden och hoppas på napp :) Jag är nämligen på jakt efter en Sinn UX SDR.

/Roger

Verkar vara ett par-tre år sedan en gick här sist, är inte vanliga bland säljesannonserna.
Nyköp är nog ett mer realistiskt alternativ. Kolla med @ERIKSON URHANDEL som säljer Sinn.

Skulle aldrig sälja min under nypris, jag har ju just börjat få den liiite insliten. Helt orimlig prisförväntning, jag vet, men så mycket gillar jag den.
 

Roger.SWE

Omega
Verkar vara ett par-tre år sedan en gick här sist, är inte vanliga bland säljesannonserna.
Nyköp är nog ett mer realistiskt alternativ. Kolla med @ERIKSON URHANDEL som säljer Sinn.

Skulle aldrig sälja min under nypris, jag har ju just börjat få den liiite insliten. Helt orimlig prisförväntning, jag vet, men så mycket gillar jag den.
Du har nog rätt. Köpa en ny hos Erikson är nog det enda alternativet. Den är inte precis vanlig. Man ser den nästan aldrig i säljannonserna. Till vardags har jag aldrig sett en och då tittar jag på nästan alla vad dom har på sig.

Kul att du är nöjd med din :) Har du bytt batteriet än?
 

demondave

Rolex
Du har nog rätt. Köpa en ny hos Erikson är nog det enda alternativet. Den är inte precis vanlig. Man ser den nästan aldrig i säljannonserna. Till vardags har jag aldrig sett en och då tittar jag på nästan alla vad dom har på sig.

Kul att du är nöjd med din :) Har du bytt batteriet än?

Tokigt nöjd. Den är allt den lovar, och lite till.
Den är bara snudd på tre år gammal, så inget batteribyte än.
 
Hej!
Jag har en annons ute på Blocket och håller kanske på att sälja min.....men.
@demondave när jag läser vad du skriver om din klocka (och min!) så håller jag ju helt med!....vet inte varför jag skulle sälja denna underbara klocka! Enda anledningen skulle vara för att finansiera en annan klocka.
Funderar om jag ändå ska behålla den :)
IMG_4717.JPG
 
Topp