• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinnesförvirring, högmod, idioti, smaklöst eller bara genialiskt? - Paketöppning!

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Sjukt Cool! Tror den kommer lyfta ett snäpp med räfflad ring. Grattis! Juste med lådan också.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
"Så fel, att det är rätt."

Hmm. Ligger något i det.

Det kanske är anledningen att jag gillar nitade helguldslänkar av Oystersort på tämligen moderna guld-Rolexar. Ligger en 18238 på Kaplans just nu. Varför en så gammal typ av länk på en så modern klocka?

Så fel, att det blir rätt!

Bra tänkt.

A
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
"Så fel, att det är rätt."

Hmm. Ligger något i det.

Det kanske är anledningen att jag gillar nitade helguldslänkar av Oystersort på tämligen moderna guld-Rolexar. Ligger en 18238 på Kaplans just nu. Varför en så gammal typ av länk på en så modern klocka?

Så fel, att det blir rätt!

Bra tänkt.

A
Såldes dom inte i staterna med nitad länk även på senare dar, nått med guldpriserna att göra, kan iofs vara helt ute och cykla men minns något sånt...
 

Whedda

Rolex
Looooove it!

Totalt obärbart till 95% av min garderob men dra åt helvete va skönt initiativ som jag tycker verkligen passar din kärlek till Guld på ett skönt sätt.

Tycker nog en räfflad originalring blir pricken över i men du måste spara liberace blinget!

Btw. Är det länkarna med dolt eller vanligt spänne som inte går att korta? Vet du ungefär hur korta de går att göra utan att klippa i dem?



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Looooove it!

Totalt obärbart till 95% av min garderob men dra åt helvete va skönt initiativ som jag tycker verkligen passar din kärlek till Guld på ett skönt sätt.

Tycker nog en räfflad originalring blir pricken över i men du måste spara liberace blinget!

Btw. Är det länkarna med dolt eller vanligt spänne som inte går att korta? Vet du ungefär hur korta de går att göra utan att klippa i dem?



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Kul du gillar det! Men tror nog den skulle funka med ett par procent till... De med vanliga spännen som ej går att korta mer än i spännet. Jag har ju 155mm så kanske ca 165? Har inte mätt eller funderat på det tidigare.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sinnesförvirring, högmod, idioti, smaklöst eller bara genialiskt? Jag väljer nog alla alternativ i denna fråga :D

Dags att skaffa en matchande kärra bara, sen är du game, set and match!

tip_ny_0115_03.jpg
 

meo_swe

Audemars
Skillnaden mellan att vara galen och excentrisk brukar väl vara hur mycket pengar man har..?
Hur som så sjukt skränig att det blir bra!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kul du gillar det! Men tror nog den skulle funka med ett par procent till... De med vanliga spännen som ej går att korta mer än i spännet. Jag har ju 155mm så kanske ca 165? Har inte mätt eller funderat på det tidigare.


Är inte det poängen..? Att en presidentlänk ska bäras så löst som möjligt. :)

Looooove it!

Totalt obärbart till 95% av min garderob men dra åt helvete va skönt initiativ som jag tycker verkligen passar din kärlek till Guld på ett skönt sätt.

Tycker nog en räfflad originalring blir pricken över i men du måste spara liberace blinget!

Btw. Är det länkarna med dolt eller vanligt spänne som inte går att korta? Vet du ungefär hur korta de går att göra utan att klippa i dem?



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Har jag inte förklarat för dig att saker som inte passar till något - passar till allt? :D
 

Carolin

Cartier
Ja, var börjar man i en presentation som denna? Jag känner att jag vill försvara och motivera köpet men tror inte det hjälper, Jag kommer ändå bli dömd.

Som den guldfantast jag är har jag lovat mig själv att alltid ha en Day-Date i min samling. Så mycket kult, känsla och användbarhet en glimmande förpackning är för mig fantastiskt. Allt började med att min bror köpte en isad DJ på president som jag senare övertog.

SNC14565.jpg


Dock visade det sig att länken var för lång och att korta en presidentlänk med vanligt spänne är en irreversibel process som jag inte ville utföra. På något halvperverst vis älskade jag de små briljantindexen och lovade mig själv att i framtiden köpa något isat. För ett år sedan var jag nära att köpa en isad stella på blocket men i sista stund ångrade jag mig, safirglas var inte för mig...

TA625-1.JPG


... det var vad jag trodde i alla fall. Men har allt eftersom vant mig vid tanken om safirglas då plastglasen på 18XX ändå är platta och modellen i sig känns inte så vintage. Sedan skall jag inte heller sticka under stol att 18XX är dyrare med specialtavlor. Stellor hade i alla fall blivit för dyra så jag funderade på annat. Hade ställt in siktet på trätavlor, kanske t.o.m. en oysterquartz DD. Men så dök Silverminken s upp och då var de lite för lättillgängliga (ologiskt, jag vet). Sedan är det ju alltid kul att utmana Omen ...

Men då plötsligt dök det upp en galen DD på auktion och blev förälskad. Galen som få och i merpartens världar rätt kostsam. Funderade fram och tillbaka och försökte t.o.m. lura på Målarn den men han var inte redo för något så smaklöst än. Skickade även denne herre på uppdrag hos ROB-1832 för att ta reda på vad denna tavla kostade ny. Vi alla blev förvånade över prisbilden...

8j0jv1Q.jpg


3qVaCRF.jpg


G0T8ezo.jpg


Tj9FWWn.jpg


YSL23sb.jpg


RmiPZUE.jpg


wknb8xo.jpg



Tavlan är en sk. vignette aka degradee med en ytterst ovanlig briljantsättning. De flesta tänker nog bara osmakligt och aftermarket men jag såg något annat. Jag tycker det är klass på tavlan och den är helt fantastisk live. Jag har även sett denna juvelsättning hos någon samlare så jag kände direkt att den var original. Det är något modern digitalt över isningen. Glasringen däremot ser ut att vara aftermarket och den skall bytas ut mot en vanlig räfflad ring så småningom. Box och cert med klistermärkena är en trevlig bonus. Modellen heter 18038 och är från 1985. Såld i Zurich. Nu återstår att se om Målarn toppar detta i morgon? Jag är toknöjd och anser att uret är så fel att det är rätt. Mer is åt folket!
Aurum. Jag känner mig totalt utmattad efter att ha gått igenom denna tråd igen och igen och igen. Fantastiskt! God natt!
 

Whedda

Rolex
Kul du gillar det! Men tror nog den skulle funka med ett par procent till... De med vanliga spännen som ej går att korta mer än i spännet. Jag har ju 155mm så kanske ca 165? Har inte mätt eller funderat på det tidigare.

Hur gör man för att korrigera längden på de med dolt spänne?

Har de någon microjustering på insidan eller får man helt enkelt plocka bort tills det sitter bra?
 
Topp