• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sitter här med min urmakare och man kan bara...

Ministern

Founder
2-Faktor
Konstatera... Det dyker upp en och annan skönhet på hans bord..

347D40D6-D0C2-43DF-B2BA-27DAE4CBE761-106-00000003C130C06A.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Mycket snygga, men för en novis inom Rolex, kan inte någon berätta varför just dessa är speciella, om de nu är det?

Är det något speciellt REF, eller patina etc. Vill gärna lära mig om vad som är speciellt/vad man ska kolla efter :)
 

F-L-P

Panerai
easy rider skrev:
Mycket snygga, men för en novis inom Rolex, kan inte någon berätta varför just dessa är speciella, om de nu är det?

Är det något speciellt REF, eller patina etc. Vill gärna lära mig om vad som är speciellt/vad man ska kolla efter :)

Om någonting är rött på en rolex betyder det att den är dyr. Det måste vara en ganska bra regel eller? Att ens ge sig in på att förstå vilka trasiga tavlor som är premium och vilka trasiga tavlor som bara är trasiga tavlor känns kört från börjaan...

Dom där var dock ruskigt fina...

Flp
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Det roliga med dom här är att på 70-talet var det hyllvärmare som ofta såldes rabatterade. Har hört historier om handlare som erbjöd dessa till buspriser om man köpte något annat. (Köp 1 och få den andra för halva priset) typ.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det roliga med dom här är att på 70-talet var det hyllvärmare som ofta såldes rabatterade. Har hört historier om handlare som erbjöd dessa till buspriser om man köpte något annat. (Köp 1 och få den andra för halva priset) typ.
Jag har hört samma sak haha! Köp en Sub och få en Daytona på köpet mer eller mindre, ingen aning om det stämmer.
 
Topp