Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sitter och slötittar på Speed på fyran ...

Diskussion i 'Diskussion' startad av David, 6 januari 2013.

1. David
    Trådstartare

David Bödeln

— A watch? What kind of watch?

— Gold.

— Gold band. Fairly cheesy.

:lol:

(Dessvärre får jag medge att den ser fejk ut, så den är väl per definition "cheesy".)

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    My compliments to the terrorist - han har ju i alla fall smak nog att inte spränga en äkta DD i luften. ;)

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Kanske är en Bulova :D

4. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Är det nu man skall börja tala om mycket bang for the buck? :lol:

5. meo_swe

meo_swe Biskop

Sitter fast på jobbet, speed är på i bakgrunden och jag tittar upp precis när den scenen kommer. Jag ser klockan, och halvskriker till min sovande kollega:
    "En rolex Daydate i guld med oysterlänk.Nej, presidentlänk!

Jag skulle gärna veta hur man kopplar klockan till sprängladdningen, iom att man oftast brukar köra med en gnista via mobilen/klockan man kopplar in... Någon gammal räv här som ka nsvaret? :D

6. David
    Trådstartare

David Bödeln

Kortslutning fungerar finfint för att aktivera elektronik. Alltså, anslut en kabel där någon av visarna kommer att befinna sig vid önskad tid och den andra kabeln till visaren, alternativt var som helst i klockan om hela klockan är i material som leder ström. När visaren når den förutbestämda tiden sluts kretsen.

Det är svårt att se på bilden hur kablarna skulle kunna vara anslutna, men det kan vara så enkelt att terroristen tagit bort boettlocket och anslutit kabeln till kugghjulet.

7. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Även dessa två är med.

Rolex Yachtmaster

Casio G-Shock

-och nej det är ingen DD :D

Bifogade filer:

8. David
    Trådstartare

David Bödeln

Om det där är en YM ska jag äta NiklasArvids. :D

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ser mer ut som en GMT?

10. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Om det skulle kopplas till visaren bör det ju vara tämligen riskabelt att den går i sekundaren alt att kabeln skakar ur läge då bussen kör. Det måste ju även vara svårt att få den säkrad då det ju helt enkelt bara skulle vara att dra ut kronan och backa klockan alt klippa tråden.
    Det man skulle behöva göra är ju att den måste ha kontakt hela tiden med en viss resistans och om den ändras eller bryts så pangar det. Då kvarstår ju dock frågan hur man får det att smälla vid rätt tidpunkt och säkerställa att det verkligen sker.
    Skulle man kunna få en brytning vid datumväxling kanske, man kommer ju dock inte runt att det är tämligen lätt att helt enkelt dra ut kronan och dra tillbaks klockan.. om man inte ser till att låsa den förstås.
    Känns ju iaf helt klart som att det hade varit lättare med andra lösningar :)

Mårtenssons ur Brookfield