• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström behöver vår hjälp. Ta ditt ansvar! Vilka funktioner ska finnas på nya Chronolink?

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
I torsdags var jag på @ERIKSON URHANDEL lilla Basel i Sundbyberg. Gemytligt. Kul lokal. Bra öl. Trevliga utställare.
Som vanligt var Sjöö Sandströms VD där som pratade sig varm om deras nya lanseringar.
Och som vanligt tar jag upp frågan om nya Chronolink. "-Jag tar den första oavsett när den kommer. Och btw NÄR FAN KOMMER DEN?" :)

Samma fråga tog jag upp utanför ingången till Basel 2015. Bildbevis:

IMG_5504.JPG


Har alltid diggat Chronolink ( https://klocksnack.se/threads/platina-substitut-ny-tavla-på-min-sjöö-sandström-chronolink.29706/ )
och har precis just nu hämtat ut min nuvarande CL efter genomförd service av Keas i Kristinehamn. Fantastisk affär/service btw. Alla borde handla ngt där.
IMG_5508.JPG


Tanken som gnager, som dessutom SS själva klurar på, vilka funktioner ska nästa Chronolink ha?
Själv tycker jag att ett manuellt verk "ovanpå" är givet. Men under, vad ska finnas där? Inte vill vi ha en uppkopplad fruktklocka där under? Jag tror på en digital klocka med framförallt lyse, alarm och den faktiskt viktiga funktionen för oss varannan-vecka-föräldrar, veckovisning.
Den där golf- och racefunktionen kan med fördel glömmas bort.

Jag ser det som KS ansvar att klura på hur klockan ska se ut och vilka funktioner den ska ha!
Låt oss bjuda SS på en helt gratis marknadsundersökning skapad av 100% knasbollar.

Kör!
 
Senast redigerad av en moderator:

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag förstår tanken med att manuella verket ska vara så enkelt som möjligt men en månfas eller någon annan komplikation vore trevligt.
Sen är det väl dags att pensionera ETA verket och köra Vaucher verket i denna.
Jag kommer köpa en hur som helst. Men det vore ju grymt!!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Oavsett funktioner...belysning!

Har varit inne på det i Sjöö Sandström-tråden att om man kunde hitta en lösning där man kan välja om man vill ha den manuella/automatiska delen vs den digitala delen överst skulle det öka incitamentet att göra en något roligare digitaldel.

Men en Chronolink med nya länken, vaucherverk och i helguld vore något :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Oavsett funktioner...belysning!

Har varit inne på det i Sjöö Sandström-tråden att om man kunde hitta en lösning där man kan välja om man vill ha den manuella/automatiska delen vs den digitala delen överst skulle det öka incitamentet att göra en något roligare digitaldel.

Men en Chronolink med nya länken, vaucherverk och i helguld vore något :)
Nya länken är kanon :)

image.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
I torsdags var jag på @ERIKSON URHANDEL lilla Basel i Sundbyberg. Gemytligt. Kul lokal. Bra öl. Trevliga utställare.
Som vanligt var Sjöö Sandströms VD där som pratade sig varm om deras nya lanseringar.
Och som vanligt tar jag upp frågan om nya Chronolink. "-Jag tar den första oavsett när den kommer. Och btw NÄR FAN KOMMER DEN?" :)

Samma fråga tog jag upp utanför ingången till Basel 2015. Bildbevis:

IMG_5504.JPG

Sidospår. Vem kan glömma @k0ltrasten som en helt vanlig shef i ett samtal med Sjöö Sandström med dubbla DDs runt handleden?



Har alltid diggat Chronolink ( https://klocksnack.se/threads/platina-substitut-ny-tavla-på-min-sjöö-sandström-chronolink.29706/ )
och har precis just nu hämtat ut min nuvarande CL efter genomförd service av Keas i Kristinehamn. Fantastisk affär/service btw. Alla borde handla ngt där.
IMG_5508.JPG


Tanken som gnager, som dessutom SS själva klurar på, vilka funktioner ska nästa Chronolink ha?
Själv tycker jag att ett manuellt verk "ovanpå" är givet. Men under, vad ska finnas där? Inte vill vi ha en uppkopplad fruktklocka där under? Jag tror på en digital klocka med framförallt lyse, alarm och den faktiskt viktiga funktionen för oss varannan-vecka-föräldrar, veckovisning.
Den där golf- och racefunktionen kan med fördel glömmas bort.

Jag ser det som KS ansvar att klura på hur klockan ska se ut och vilka funktioner den ska ha!
Låt oss bjuda SS på en helt gratis marknadsundersökning skapad av 100% knasbollar.

Kör!
Håller med att Björn aka "Lill Kea" är en toppenkille!!
När det gäller funktioner borde det väl vara upplagt för en modul ala dagens smartwatches. Synk mot telefonen så här du ju allt där. Kalender alarm tidszoner etc. Möjligen krävs några helt oberoende funktioner också, som jag iofs inte kommer på så här mitt i schlagern...
 
Topp