• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström behöver vår hjälp. Ta ditt ansvar! Vilka funktioner ska finnas på nya Chronolink?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vill se en smartwatch från S&S.

Då måste det verkligen bli en lösning med dubbla boetter som man välja själv vilken man har överst för tillfället. Om man ska behöva lyfta på locket varje gång man får en notis skulle varje praktikalitet med en smartwatch vara borta. Och hemska tanke att man skulle göra en manuell del med en digital rad a´la Skydiver.
Jag tror varken att en majoritet av svensk eller internationell marknad egentligen behöver att en eventuell smartwatch-del linkas med mobilen för att en ny Chronolink ska tas emot väl. Men en digitaldel med ett mer modernt typsnitt och förfinade funktioner skulle vara i linje med det som många förknippar oss med, ordning och reda.

GPS-funktion skulle jag däremot vilja ha. Dels för GMT-delen där man då kunde ställa in exakt vilken plats man ville. Som det är nu är det väldigt trubbigt med 25 tider på förutbestämda platser a´la gammaldags GMT-vridring.

En trackingfunktion där man kan se vart klockan befinner sig om den blir stulen skulle jag också kunna tänka mig, förutsatt att den gick att slå på via din dator.

Startdisplay som nu med tid, veckodag, datum....men...även med veckovisning så att man slipper klicka sig fram till det.

Belysning!

Men man kan skippa att ha så många färger på tavlorna som man har haft med den gamla. Då får mitt ex fortfarande vara lite extra speciellt :)

IMG_20170514_092803.jpg
 

Ola G

Cartier
Vattentäthet 100m annars bara slimma till den ngt
Funktioner, well face it en smartklocka ersätter inte mobilen men behåll alarm, tidtagare och kanske lägga in en uppkopplad kalender med notiser
Gärna en helguldare
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Vattentät till 100
Gärna 2mm tunnare
Minns inte hur displayens ljus var men gärna att den lyser upp lite
Helt klart min SS favorit
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det vore kul om det finns ett stort utbud av tavlor och att det är lätt att byta band så den blir personlig. Gulblå tavla till gulblått canvas till skolavslutningen t. ex. eller mattsvart tavla till vinatgesvart skinnband. Då kan man leka med stilar och till speciella aktiviteter. Man kan leka vidare med specifika kit, typ mellokitet, weshallovercomekitet, förosssomärbalanseradekitet, hardrockcafékitet, dansbandsveckanimalungkitet, snyggiskit med blå tavla och blått alligator etc. Om det går vore det kul med en boett i titan, platina, helguld etc men nu får det vara nog.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Orkar inte läsa din tråd @leben för den enda funktion som behövs är larm/memo så @Jaggis inte missar att smörja sina hälar...

Edit: Björn är en hedersman och Keas är en butik med anor. Stöd för fanken!
Så du läste iallafall men försökte låtsas som du inte gjorde det?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nåt Boforsigt......nån robot bamse algoritm som baklänges blir vecko nr???
Seriöst då........digital månfas.....sjukt fränt....så man har koll på tidvattnet....
 

Schill

Cartier
Helt ärligt tycker jag som innan att man bör hämta inspiration från skydiverns display för "undersidan", men jag skulle också tycka att det var snyggt ifall man tog inspiration från worldtimerns numrerade boett
 
Kom på en till!

Digitaldelen är radiouppdaterad. Den vibrerar när kronan i mekansika delen är utdragen o klockan går rätt.

Då kan man synka mot den utan att titta på annan klocka. Alltså man vrider fram minutvisaren lite. Den hackade sekunden är ju stilla. När klockan närmar sig synk så vibrerar den lite. O sen vibrerar fast när den är på sekunden.
 
Topp