• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström, fågel eller fisk inom "premium" segmentet??

DrDre

Patek
Om man vill ha hyggligt andrahandsvärde och/eller lätt att sälja, så är det rätt svårt att kombinera med kriteriet "ovanlig". Det är de vanliga märkena som också är lätta att kränga, även om du har köpt dem beg till ett lågt pris. Rolex lär väl vara allra enklast och sedan har du Omega, Breitling och IWC kanske. Resten är nog betydligt svårare. Går man upp lite i pris (ingefär dubbla din budget för en beg) så är väl AP Royal Oak eller en Daytona det mest lättsålda.
 

Henrik A

Omega
Som redan nämnts, att man får en S&S när man köper en ny Volkswagen kan aldrig vara bra om man vill skapa exklusivitet kring sitt varumärke. En märklig strategi eftersom jag antar att S&S inte har för avsikt att ändra sin målgrupp och prisnivå? VW:s andra "giveaway"-partner Sail Racing drog proppen ur sitt varumärke för länge sedan när de började säljas hos Stadium så där känns en Sail Racing-jacka på köpet mer naturligt. :D
 
S&S är väl sett som ett kul alternativ eftersom det är ett svenskt märke och Chronolinken har ju behållit sitt värde rätt bra genom åren, min personliga favotit är just chronolinken med orange tavla, gillar även Skydivern men oxå den du vill köpa Sjöö Sandström UTC extreme black...

Här är en liten bra review, den verkar palla det mesta

http://www.network54.com/Forum/5946...F6%F6+Sandstr%F6m+-+CHRONOGRAPH+EXTREME+BLACK

Tack för länken!
 
Stort tack till alla som svarat!

Ett underbart forum detta!

Jag botaniserar vidare och återkommer med bilder på den klockan som blir den lycklige..

Med vänlig hälsning Micke alias Goldmember
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kul om du testar! och sedan en bra uppföljning med recension till oss så kanske märket börjar flyga här inne?
 
Topp