• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Landsort D1 - Går det att få till datumvisning i efterhand?

B

Banankontakt

Guest
Om jag skulle borra hålet så skulle jag borra ett litet pilothål först.kanske också sätta en bit maskeringstejp av den sorten som har extra svagt klister på tavlan så att den får fäste. Att körna ett märke skulle kännas riskabelt.

Jag tror att prova brotcha ut den sista millimetern var en bra idé. Jag tror det pratades om det i början av tråden. Då borde man få snygga kanter på hålet.
Men tejp på tavlan ska man nog vara försiktig med, ta hellre bara ett par skär med borren i taget och rensa spån så inget bränner märke på tavlan eller repar om spånet blir långt.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror att prova brotcha ut den sista millimetern var en bra idé. Jag tror det pratades om det i början av tråden. Då borde man få snygga kanter på hålet.
Men tejp på tavlan ska man nog vara försiktig med, ta hellre bara ett par skär med borren i taget och rensa spån så inget bränner märke på tavlan eller repar om spånet blir långt.
Tack
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Vet vi om om det finns färdiga datumfönster att köpa någonstans. Jag har googlat lite men inte hittat något. Inte heller cousins.uk hade eller har jag sökt fel?
Date indicator window, display i olika former?

Inget PM nu heller, så det kanske finns hopp för mänskligheten ändå?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet vi om om det finns färdiga datumfönster att köpa någonstans. Jag har googlat lite men inte hittat något. Inte heller cousins.uk hade eller har jag sökt fel?
Date indicator window, display i olika former?

Inget PM nu heller, så det kanske finns hopp för mänskligheten ändå?
Tror inte du hittar lösa datumfönster, är nog lättare att ta ett från en hel tavla. Gäller bara att se till så den är löstagbar.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte på den som har datum? Där sitter väl kronan på högersidan? Då tavlan funkar det ju inte om man inte vänder på boetten?
Jo det fungerar men problemet är att det inte finns datum på denna tavlan. Jag tänkte om man skulle plundra något annat eller fila till något som kan passa. Alternativt att lägga ett vitt papper eller dyl under för att täcka bommet? Snyggast skulle något kromat?
 
Topp