• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Landsort D1 - Går det att få till datumvisning i efterhand?

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Finns det inte verkstäder som skär detaljer med koncentrerad vattenstråle.
Du borde kolla upp det. Då får du vilken form du behagar:)
Edit: Vattenskärning alt. Laserskärning kallas det.

Jag tycker personligen att det är roligt om det är gjort för hand, en flisa hit eller dit spelar ingen roll. Det är lite av grejen att man kanske kan se att det är lite manuell handpåläggning.

Mem det var en bra idé och den tackar jag för :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag märkt ut på tavlan vart hålet ska vara, och efter tre försök så tror jag att jag är rätt.
IMG_0035.JPG

Jag tog ett smörpapper som jag gjorde en mall av, som jag sen överförde till en kartongbit för att slutligen plundra ett gummifldral till en iPhone 6 jag borrade hål i iPhone fodralen och märkte ut på tavlan.
Jag har också pratat med pelarborrkillen och ska göra hålet i veckan.

Sen om allt går bra, vilket jag tror och hoppas att det kommer att gör, sätta i datumverket i SS verket och då hoppas, hoppas, har vi en tungsten med datum och dessutom mallen för håltagning...
Håll tillgodo och tummarna!!
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
ooooooo nu händer det! :nailbiting:
Håller tummarna :), kul projekt!
Det här är förbaskat spännande, stort lycka till nu!:)
Gick sådär, när jag spände fast tavlan så lossade indexena (3 st) men det går att återställa och jag fick en repa runt sexans index men så här långt ser det bra ut och jag tror fortfarande att svaret på frågan; går det att få till datum på en tungsten i efterhand? JA! det går aldelses utmärkt. Även om det är lite pirrigt!
Återkommer vid 20 tiden med bilder. Och tack för att ni följer oss på denna spännande resa! Nu ser vi slutet och en trevlig lunch i city i veckan!
H
 
Topp