• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Landsort

CarlV

Cartier
Jag är en riktig virr höna! Jag ska köpa en ny klocka till mig i present! Men frågan vad! Vill nog ha en klocka med lite udda märke. Har tittat på bla Oris.
http://www.mywatch.nu/oris-aviation-19

Nu dök denna klocka upp på min horisont!
http://www.martenssons.se/klockor/sjoo-sandstrom/landsort/sjoo-sandstrom-landsort-44-mm-3.html

Är den för stor kanske? Men jäkligt stilren och snygg! Lite som stil som Orisen!

Även denna skulle jag kunna tänka mig! Vad är datum korrigering?
http://www.martenssons.se/klockor/s...oo-sandstrom-royal-steel-classic-41-mm-1.html

Vet varken ut eller in!
 
Landsorten är grym, visst den är 44mm men den har inga bandhorn så den stter riktigt bra på armen och vore mitt val utav dom du visade...

FB1C30F2-A0D6-490C-A4AB-00ED00957671_zpsjt5llohp.jpg
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Vill du ha nått som sticker ut lite så är ju Landsort det givna valet! Sitter som ett smäck på armen trots att den kan se stor ut. De andra två du länkar till är ju snygga men frågsr du mig så är dom inte så roliga i jämförelse. Datumkorrigering känns som en Google Translate men menas kort o gott med att klockan visar datum som byter varje dag vid midnatt!
 
Hej CarlV

Nu är ju vi iofs part i målet, men det är klart att du ska ha en Landsort! ;)

Ett tips är att du besöker någon av våra återförsäljare i Skåne och provar en direkt på armen. Då kan du också prova olika varianter och kombinationer av material, länkar, tavlor och armband.

Och visst är Landsorten en relativt stor klocka, men den passar ändå rätt bra på de flesta även om man inte har skogshuggararmar. När vi tog fram designen så försökte vi ta fram en klocka med wrist presence men som trots det funkar på de flestas armar. Givet att man gillar dykarur, självklart. Men som sagt, smit in hos någon av våra AD's och prova, och skulle inte Landsorten falla dig i smaken så har vi flera andra modeller du kan prova. Hoppas du hittar en Sjöö Sandström du gillar!

:)
 

F-L-P

Panerai
Gillar designen på landsorten och visst bär den mindre än sina 44mm. Snygg och kul pjäs. prova den. Den är dock ganska hög så prova den och se om det fungerar för dig.
 

demondave

Rolex
Se till att testa Landsort på länk. Riktigt snygg länk, och mycket närvaro på handleden. Klockan blev mer balanserad på länken, tycker jag. Kommer någon gång slå till på en, då är länk givet!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag va och klämde och kände lite på en Landsort här om dan. Blev VÄLDIGT sugen..!
Jäkligt kul med svenskt märke också.

Om du vill ha en klocka som sticker ut skulle jag helt klart gå på landsort, och om du vill ha en mer "vanlig" klocka skulle jag ta royal steel. Landsort är lite speciell men känns absolut inte som en 44mm-are!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hur stor är den jämfört med den andra klockan på bilden? Gärna en bild!

Har ingen av klockorna här hos mig men har bilder på Speedyn på min handled:
image.jpg
image.jpg


Speedyn mäter 42 mm. Stirra dig inte blind på måtten bara, det bästa är att prova dig fram. Ta din tid!

Och du, tryck gärna på "svara" när du svarar någon så får vi en notis. Välkommen till Klocksnack!
 

CarlV

Cartier
Har ingen av klockorna här hos mig men har bilder på Speedyn på min handled:
image.jpg
image.jpg


Speedyn mäter 42 mm. Stirra dig inte blind på måtten bara, det bästa är att prova dig fram. Ta din tid!

Och du, tryck gärna på "svara" när du svarar någon så får vi en notis. Välkommen till Klocksnack!
Kände jag inte til! Hur känns höjden! Om du jämför med andra snyggingen?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kände jag inte til! Hur känns höjden! Om du jämför med andra snyggingen?

Hög! Riktigt hög. Gick knappast in under manschetten men det är ju inte heller en dressare. Kör den med upprullade ärmar eller T-shirt så funkar det! Om du inte gillar att klockan är "ivägen" för manschettens fall.

Speedy är lägre. Men längre lugg-lugg på längden.

Om du har en klocka sedan innan skulle jag köra på Landsort, som komplement. Om det är din första klocka skulle jag inte köpa en Landsort. Hellre då den nya Speedyn, som har en grymt cool box och fina tillbehör. Omega är dock inte ett mer udda märke.

Är du ute efter en fet dykare från en mer udda tillverkare kan du kika på Blancpain. Förslagsvis Fifty Fathoms:
image.jpg
image.jpg

(Lånade bilder)

Min handled:
image.jpg
 

CarlV

Cartier
Var hos Carlssons men dom hade sålt den! Åkte vidare till Väla Rydbergs Ur! Dom hade en med beige Urtavla! Provade den ! Satt bra på armen. Upplevde den inte som för stor! Den bygger 15mm på höjden och det är bar 0,5mm mer än en Omega!

Kanske får åka till Halmstad och titta! Vad gör man inte för en jävla klocka!
 
Topp