• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström - officiell nyhetstråd

Trevligt och väldigt roligt att en tillverkare hittar hit.
139989154_1.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Självklart har vi bild på den... (ping meo_swe var det denna du såg? ) :)

Så här ser den/såg den ut:

Extreme Professional.jpg


/Sjöö Sandström

GRYM, speciellt den röda texten... Roligt att ett svenskt klockmärke med "kort" historia har denna referensbank. Skydiver, detta ur etc.

Jag gick just förbi huke i Malmö och flyktade på en royal steel classic. Den är trevlig.

Välkommen hit.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Vad roligt! Äntligen! Har ägt en Chronograph själv, men 42mm vart för stor på mig. Även en UTC ORC har passerat, men är inte kvar. Ser fram mot nysläppen!

Brorsan sitter på en Automatic från 94, kan ni fortfarande serva den för övrigt?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
GRYM, speciellt den röda texten... Roligt att ett svenskt klockmärke med "kort" historia har denna referensbank. Skydiver, detta ur etc.

Jag gick just förbi huke i Malmö och flyktade på en royal steel classic. Den är trevlig.

Välkommen hit.
Då gick vi nästan förbi varandra, jagvar inne och förlängde länken till min ORC vid 10 :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Absolut, det måste finnas fler. Rätt många i Skåne i alla fall som det verkar, kolla Holmqvist tråd i ämnet :)


Skickas från min iPhone
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Längtar efter min chronolink! Den befinner sig på helservice samt tavelbyte och visarbyte hos AD. (Krons/nymans)


Den här tråden hjälpte ju inte till att minska abstinensen... :banghead:
 

Apansson

Torpare
Är det möjligen så att ni ska ha något event i någon av urbutikerna i stockholm snart? Vore kul att få kollektionen uppvisad av riktiga proffs!
 
Stort tack återigen för det fina välkomnandet.

Kul att ni uppmärksammat vår visning i Gislaved idag. 12-18 är vi på plats. Om ni inte hinner förbi Gislaved idag så får ni en ny chans imorgon i Hamlstad och på Mårtenssons mellan 10-16.

Hoppas ni får en fin fredag och på återhörande :)

/ Sjöö Sandström
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Välkomna, roligt att se er här.

Har en liten fråga också, era nya lokaler på Ringvägen. Har ni showroom där också som man kan komma förbi och titta på utbudet eller är det bara kontor/verkstad? Jag jobba i huset bredvid så funderar på om man skulle ta en sväng förbi någon gång.
 

Daruvar

Cartier
Var inom Mårtenssons i Halmstad idag och fick en väldigt bra bild av både representanten på plats och sjöö sandström som märke! väldigt kul! Landsorten är helt underbar i både finish och design!
 

Aje

Omega
Precis som Sjöö Sandström skriver har det tillverkats en limiterad upplaga (50 st) som endast såldes till personal tjänstgörande i Försvarsmaktens Utlandsstyrka. Klockan såldes främst under 2009 men jag kan tänka mig att en del levererades i början på 2010.

Chronograph Extreme Professional är i grunden en Extreme Black men där skillnaden är:
  • Den röda texten EXT PRO på urtavlan klockan 3.
  • En luminora av högre kvalitet på visare och timmarkeringar för ett längre och mjukare sken i mörker.
  • Modifieringar av urverket för att "tåla en mer omild behandling".
(källa: S&S ansvarig för Overseas sales 2009)

Som komplement till Sjöö Sandströms bild kommer här ett par foton på en "riktig" klocka:

7.png

6.jpg


5.jpg


4.jpg


3.jpg

2.png

1.png


Beklagar kvalitén på bilderna som togs i all hast med mobilkameran.

S&S Chronograph Extreme Professional var ett mycket trevligt initiativ som uppskattades stort av de som köpte den men är även förmodligen något som på sikt stärker S&S varumärke.

Jag hoppas på fler liknande koncept, varför inte med Landsort Worldtimer som utgångspunkt?
 
Topp