• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Royal Steel

Snårtas

Rolex
Modellnamn: Royal Steel Classic (Jubilee Edition)
Tillverkare: Sjöö Sandström
Referens:
Årsmodell: MMVIII
Urverk: SS G1 automatiskt (ETA 2824-2)
WR:
Allmän beskrivning: 37 mm, svart tavla med index i rosa guld (Jubilee Edition). Svart armband i kalvskinn.
Mina intryck: Diskret och nätt klocka, får plats under skjortmanschetten till skillnad från min Panerai.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    201.2 KB · Visningar: 3,916

ZQT

The Banker
2-Faktor
Är sugen på en liknande!

Skulle du kunna beskriva känslan, urverket och fler bilder? :mrgreen:
 

Snårtas

Rolex
JakobZ skrev:
Är sugen på en liknande!

Skulle du kunna beskriva känslan, urverket och fler bilder? :mrgreen:
Den känns knappt på armen jämfört med mina andra klockor. Man jag ville prova nåt mindre så det blev denna. Urverket är SS modifierade ETA 2824-2, 25 juveler, 28.800 vph. På denna modell finns tyvärr ingen safirbaksida. Möjligtvis har 41 mm modellen glasbaksida, minns faktiskt inte.
Trots rosa index känns den väldigt diskret, har väl att göra med storleken. Jag stod valet och kvalet mellan denna och 41 mm, men eftersom jag ville ha nåt annorlunda så tog jag 37 mm. Tror dock 41 mm känns mer rejäl. Lägger upp en bild till!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    228.9 KB · Visningar: 2,837

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad har du för andra klockor som inte går att jämföra med denna?

Hur hög är den? Vilket år är den uttagen?
 

Snårtas

Rolex
JakobZ skrev:
Vad har du för andra klockor som inte går att jämföra med denna?

Hur hög är den? Vilket år är den uttagen?
Jag har en PAM177 och en Tag Heuer Professional Chronograph utöver denna, således ingen massiv samling ännu. Pannan är ju 44 mm, så den är ju ordentligt mkt större. Tagen sitter på stållänk, så det är en helt annan känsla. Höjden på Royal Steel är 12 mm. Köpte den ny i september i år.
 

Snårtas

Rolex
masterkiller skrev:
Snygg, gillar dom där skarpt!
Tack, jag gillar också Sjöö Sandström. Såhär i efterhand så kanske jag inte skulle haft så bråttom och köpt en ny. Finns två Royal Steel i Klockkvaliten hos Kaplans med utrop runt 7 kSEK... Men vad gör man när man ska lämna in Pannan på service och står inne på Nymans utan klocka på armen? :eek:
 

Miami

Rolex
2-Faktor
väldigt fin! verkar vara en ganska dålig klockdetektiv så hittar inte, men finns den med blå tavla med?
har listat ut att svart tavla passar ganska dåligt på mig =(
 

brr

Omega
väldigt fin! verkar vara en ganska dålig klockdetektiv så hittar inte, men finns den med blå tavla med?
har listat ut att svart tavla passar ganska dåligt på mig =(

Finns med vit + silvervisare och vit med guldvisare. (Tror jag iaf, testade samtliga varianter innan jag köpte min med vit urtavla/silver.)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
tackar, får kolla lite närmre i en butik inom kort gissar jag,
för många år sen hade min första chef en SS, då blev ju tanken "jäklar en sån ska jag ha när jag är äldre" =)
 
Topp