• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström skydiver

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Hej!
Skulle vara så tacksam om någon kan berätta lite historia bakom denna och gärna berätta vad ni tycker man ska betala för en begagnad sådan ? Finns det några Sjöö Sandström fans här??
Tacksam för svar;) det gäller alltså skydivern
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej Paneraiman. Har en skydiver inköpt för ett år sedan som jag lagt upp diverse foton på i detta Forum. Som jag nämnt
köpte jag den i avsaknad av min gamla Breitling B-1:a. I princip är det nästan samma funktioner i dessa klockor, kanske till och med
samma verk, men det avslöjar nog inte S&S. Sjöö Sandström vann ju en upphandling till försvaret/FMV där de väl hade det förmånligaste anbudet och uppfyllde de flesta kraven. Ett märkligt krav var att de ville att aktuellt veckonummer skall kunna visas,
vad man nu har för nytta av det som flygare. Dessutom klarar denna klocka 100 m till skillnad mot B-1:ans 50. Dvs det är ok att hamna i vattnet/bada med den. Den är något större än B-1:an, 44 mm och har en renare urtavla men sämre lumen. Om jag kommer ihåg rätt beställde försvaret 1000 ex och fick ge ca 10.000 per st. Efter denna produktion släpptes den på öppna marknaden. Kommer normalt med gummaiband för ca 24 kkr och några tusenlappar till för stållänk. Mitt har nr 2132 vet dock inte om det betyder att de tillverkat 1131 före min för marknaden eller om de kanske började räkna på 2000. I vilket fall som helst finns det inte så många ute på marknaden. Letar man just nu hittar man inga på Kaplans, Tradera eller Blocket. Ej heller på KS eller TTT. Har dock sett två ute tidigare. En på blocket som han bara haft den några månader och som sålde den för 18 kkr. En på Kaplans med nummer strax intill mitt där de satte ner den till utropspris 12.800 och en ensam lycklig budgivare ropade hem den för 12.000+20% dvs 14.400. Ett kap.
Jag valde att köpa till ett brunt aligatorband (original S&S) för ca 3000 vilket ger ett mer stilrent utseende till klockan.
Nu har jag åter köpt en B-1:a vilket är en i mitt tycke tuffare klocka. Har egentligen inte tänkt sälja Skydivern men dyker rätt erbjudande upp kanske jag blir frestad. (1 år kvar på garantin och fullsettare) :happyhappy:
v2ayzar.jpg

 
Topp