• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström x Rolex Explorer II

Visst, övergripande är de lika. Men som sagt kan man inte jämföra klockor på så sätt. På detaljnivå är det ju in princip ingenting som är likt förutom 24-timmarsringen.
 

Andy McB

Rolex
Godmorgon. Har en fråga till all forumkamrater!

Så fort jag såg SS nya gmt tänkte jag direkt på äldre versionen av expII. Är det bara jag eller är dem väldigt lika?

image.jpeg
image.jpeg
Inte alls lika tycker jag. SS är dessutom mycket snyggare.
 

Ola G

Cartier
Har bara sett SS på bild.
PÅ SS egna bilder ser den sjukt snygg ut men på andra bilder tagna i mer naturligt ljus ser den platt och tråkig ut - hoppas att jag har fel för den kunde lätt bli en bra allrounder för relativt små pengar
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Urax

Breitling
:pompus: Båda visar tid, är GMT, har datum......annars så är det väl ingenting som är likt, inte i mina fredagströtta ögon i alla fall.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Herregud. Vad är det som gör att alla är så djävulsk bittra, det är ju fredag?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Herregud. Vad är det som gör att alla är så djävulsk bittra, det är ju fredag?
Jag vet inte hur lika de är, men när jag såg en tidigare idag dök 1655 upp i mitt huvud. Spontant. Tror det var GMT-visaren.

När man ser dem brevid varandra är de inte alls lika, men ngt drag är det. Men än mellan KIA och en Höllviken-räser.

Jag tycker om den.
 

wadstroem

Cartier
Jag ska erkänna att likheten slog mig för några sekunder när jag först såg SS nya klocka, men efter hand så har det förändrats. Vi en snabb blick så kan man se likheten, men på detaljnivå så är det egentligen bara 24 timmarsvisningen på vridningen och GMT-visaren i snarlik färg (vilken GMT har inte den visaren i färg?) som de har gemensamt.

Snygga klockor båda två.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Jag ska erkänna att likheten slog mig för några sekunder när jag först såg SS nya klocka, men efter hand så har det förändrats. Vi en snabb blick så kan man se likheten, men på detaljnivå så är det egentligen bara 24 timmarsvisningen på vridningen och GMT-visaren i snarlik färg (vilken GMT har inte den visaren i färg?) som de har gemensamt.

Snygga klockor båda två.
Panerai, BLNR, gmt (den med grön), omega, seiko :D
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det är något som är likt faktiskt, men egentligen inte alls? I helheten så har väl båda rätt "långa" sekundmarkeringar, datum på samma otippade ställe och gmt ring i stål. Förstår tanken men när man börjar jämföra så tycker jag inget speciellt likt i detalj. Men jämför man är dom ju inte mer lika varandra än tex två olika märkes dykare som presenterat ovan, går ju hitta hundra andra jämförelser till.
 

Korwax

Omega
Testade SS Worldtimer idag, välproportionerad med tyckte nog att den kändes platt. Urtavlan saknade "untz" som den ser ut att ha på bilderna. Fortfarande sugen dock.
Angående likheten...pass
 
Topp