• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström?

Blir mer och mer sugen på en SjöS - någon som äger en och vad har ni för tankar om klockorna rent allmänt? Hur står de sig i klass med övriga mer etablerade märken? Kvalitén?

Det är framförallt Royal Steel jag är sugen på men även Landsort fast tvekar p.g.a. storleken, sjukt snygg men 44 mm, nja, 40-41,5 hade varit perfekt.

Edit: Sjöö
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
ETA-verk som skall vara moddade. Oklart på vilket sätt och hur mycket. (Som med många longines, tudor, breitling, omega osv ). Trevligt märke. Gillar deras länkar starkt, trots att jag annars hatar att använda länk.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Min första och enda SS och intrycken är mycket goda. Lite högljudd rotor kanske men i övrigt inget att klaga på direkt. Gillar verkligen att den är svensk och lite udda mot annat i samma klass. Håller väl samma andrahandsvärde som det flesta andra som inte är sportrolle, alltså rätt kasst.
IMAG2911_1.jpg
DSC00062_1.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en SS UTC Skydiver som jag är riktigt nöjd med. Kvalitetskänslan är väldigt bra på den. Har tidigare haft en Royal Steel och en Royal Steel Chrono som också de höll hög klass på finish och känsla. Att jag inte har kvar dem är mest en fråga om att just de modellerna inte passat mig...

Chronon:



Tycker det är väldigt svårt att göra en rättvis kvalitetsjämförelse med dyrare märken (typ Rolex) men enligt min mening ligger Sjöö Sandström helt i par med andra märken i samma prisklass.

Skydivern:




Tycker helt klart att det är värt att testa en!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en SS UTC Skydiver som jag är riktigt nöjd med. Kvalitetskänslan är väldigt bra på den. Har tidigare haft en Royal Steel och en Royal Steel Chrono som också de höll hög klass på finish och känsla. Att jag inte har kvar dem är mest en fråga om att just de modellerna inte passat mig...

Chronon:



Tycker det är väldigt svårt att göra en rättvis kvalitetsjämförelse med dyrare märken (typ Rolex) men enligt min mening ligger Sjöö Sandström helt i par med andra märken i samma prisklass.

Skydivern:




Tycker helt klart att det är värt att testa en!



Hur upplever du skydivern? Läste att det var mycket problem med dem för nått år sedan. Men sneglar lite på den då och då ändå :oops:
 

F-L-P

Panerai
Blir mer och mer sugen på en SjöS - någon som äger en och vad har ni för tankar om klockorna rent allmänt? Hur står de sig i klass med övriga mer etablerade märken? Kvalitén?

Det är framförallt Royal Steel jag är sugen på men även Landsort fast tvekar p.g.a. storleken, sjukt snygg men 44 mm, nja, 40-41,5 hade varit perfekt.

Edit: Sjöö


Är också lite sådär på Landsort storleken. men iom att den saknar luggar kan den nog fungera bättre än man tror. så finns det ju en variant med kronan kl 9 så slipper det elaka kronskyddet att skära in i handen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur upplever du skydivern? Läste att det var mycket problem med dem för nått år sedan. Men sneglar lite på den då och då ändå :oops:


Jag upplever inga kvalitetsproblem med min. Jag tror att snacket om att det var mycket problem med Skydivern var en smula överdrivet. Om jag förstått rätt så skickade flygvapnet tillbaka en handfull klockor som behövde lagas och av dessa var det bara nån enstaka som var trasig pga produktionsfel. Resten hade gått sönder pga yttre påverkan.

Att det slogs upp i media var nog mer kopplat till att den gamla vanliga dramaturgin kring hur man prioriterar användningen av offentliga medel…fast det är ju en annan diskussion. Klockorna gör nog jobbet som det ska både för flygvapnet och oss vanliga brödknaprare. ;)
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Tycker också S&S har riktigt cleana modeller. Jag gillar ju såklart Royal Steel. Känns väldigt klassisk och ett skönt alternativ till en DJ. Här är en bild på min gamla RS.



Idag skulle jag lätt kunna tänka mig en "Swedish Blonde". Den där vita urtavlan med ljusbrunt läder kan aldrig slå fel...
 
Topp