• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hawk100

Rolex
Julfest på jobbet ikväll! Då gäller det att klä sig fin! Worldtimern och Chronon får alltså vila hemma.....

IMG_2409.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_1378.JPG

Testar ett svart gubb-mesh på Royal Steel. Funkar ganska bra, och bekvämt är det defenitivt. Köpte min på läder och har ett oxblodsfärgat Hirsh som den brukar bäras med. Jag finner rundningen mellan bandhornen och boetten lite störande, så jag får väl skaffa en original-länk ;)
 

Sammeh

Cartier
Går i tankar om att införskaffa min första sjöö sandström just nu. Dock grubblar jag över den ständiga frågan, ungefär hur prutvänliga är deras modeller? Har fått känslan av att man kan få ett ganska bra pris under listpris, stämmer det? :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Går i tankar om att införskaffa min första sjöö sandström just nu. Dock grubblar jag över den ständiga frågan, ungefär hur prutvänliga är deras modeller? Har fått känslan av att man kan få ett ganska bra pris under listpris, stämmer det? :)
Jag tror inte du ska förvänta dig mer än 10-15% ny i butik om du inte har en bra kontakt och brukar återkomma till samma butik. Men av vad jag sett på andrahandsmarknaden är dom både bra i pris och skick, så jag skulle kolla beg om det var skralt i kassan. Vilken modell är du sugen på?
 

Sammeh

Cartier
Jag tror inte du ska förvänta dig mer än 10-15% ny i butik om du inte har en bra kontakt och brukar återkomma till samma butik. Men av vad jag sett på andrahandsmarknaden är dom både bra i pris och skick, så jag skulle kolla beg om det var skralt i kassan. Vilken modell är du sugen på?
Just nu lutar det mot en royal steel, antingen kronografen eller den vanliga. Då jag är född 93 vore automatic S1 rolig som årsklocka, dock har jag inte hittat någon ännu. Det samma gäller royal steel rent generellt, jag har svårt att hitta dem begagnade. Syfter då främst till köp/sälj här på forumet då jag helst undviker blocket, tradera osv...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Just nu lutar det mot en royal steel, antingen kronografen eller den vanliga. Då jag är född 93 vore automatic S1 rolig som årsklocka, dock har jag inte hittat någon ännu. Det samma gäller royal steel rent generellt, jag har svårt att hitta dem begagnade. Syfter då främst till köp/sälj här på forumet då jag helst undviker blocket, tradera osv...
Då var det synd att du missade denna:
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3093/3/39?od=a&ot=a.
Vill du ha något väldigt speciellt ska du hugga på Royal Black Copper som kommer nästa vecka i 50 ex
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad vet vi om Jubilee Steel? Någon kul story bakom, eller "bara" företagsförsäljningsklocka? Letat lite snabbt bara och enda referenspriset är en sliten på Tradera för 3,9k - känns spontant som lite lågt? Vad är rimligt beg på läder respektive länk?

image.jpeg


Läder: 11990 kr
Länk: 14990 kr
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vad vet vi om Jubilee Steel? Någon kul story bakom, eller "bara" företagsförsäljningsklocka? Letat lite snabbt bara och enda referenspriset är en sliten på Tradera för 3,9k - känns spontant som lite lågt? Vad är rimligt beg på läder respektive länk?

image.jpeg


Läder: 11990 kr
Länk: 14990 kr
Är väl en ganska typisk "företags"-klocka som man ger till anställda efter x antal år på jobbet. Skattetekniska krav på maxpris. Inget jätteroligt vad jag vet men lite roligare än en del andra i kategorin.
Tror 4K är ett helt normalt andrahandspris, lite mellanmjölk över hela produktkategorin och tror inte så många med intresse för klockor prioterar den.
 
Topp