• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Något svårfotad precis som den orangea tavlan men nu sitter den rosa då äntligen på :)

IMG_20170112_194401.jpg
IMG_20170112_194847.jpg
IMG_20170112_192351.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har förresten fått klarhet i frågan om min rosa tavla är DI-tavlan, har för mig att bland annat @Rozzy undrade en gång i tiden.
Det är Inte den tavlan och informationen har jag fått av Daniel på Erikson Urhandel som själv har ägt det specifika exet. DI-tavlan har också rosa subsekund medan min är silvrig samt att det är en skarpare nyans av rosa mot min något blekare.

Synd att jag bara har brunt och orange läder, tror att svart läder hade blivit riktigt bra tillsammans med den rosa tavlan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har precis varit hos Sjöö Sandström för länkjustering och fick ett fantastiskt mottagande och riktigt trevligt klocksnack på köpet. Det försvann en hellänk och åkte på en halvlänk och nu sitter klockan kalasbra.

Provade också hur det skulle se ut med svart crocko. Mycket bra vill jag nog påstå :)

IMG_20170113_150134.jpg

IMG_20170113_150146.jpg


Passade också på att prova nya Skydivern vilket var en överraskande positiv upplevelse. Gummibandet var väldigt komfortabelt och jag upplevde den som mindre än dess 44mm. Blev en riktigt snygg kontrast med den gröna bakgrundsbelysningen också som ska vara samma nyans som i stridsplanen...bara en sån sak gör ju att man blie köpsugen. Provade den vanliga med länk också och om man ska göra en jämförelse så kändes "originalet" som att man kan slå sig igenom en tegelvägg medan man med den nya stealhar och smyger sig omärkbart runt istället :)

IMG_20170113_151402.jpg
IMG_20170113_151333.jpg
 

break out

Omega
Har precis varit hos Sjöö Sandström för länkjustering och fick ett fantastiskt mottagande och riktigt trevligt klocksnack på köpet. Det försvann en hellänk och åkte på en halvlänk och nu sitter klockan kalasbra.

Provade också hur det skulle se ut med svart crocko. Mycket bra vill jag nog påstå :)

IMG_20170113_150134.jpg

IMG_20170113_150146.jpg


Passade också på att prova nya Skydivern vilket var en överraskande positiv upplevelse. Gummibandet var väldigt komfortabelt och jag upplevde den som mindre än dess 44mm. Blev en riktigt snygg kontrast med den gröna bakgrundsbelysningen också som ska vara samma nyans som i stridsplanen...bara en sån sak gör ju att man blie köpsugen. Provade den vanliga med länk också och om man ska göra en jämförelse så kändes "originalet" som att man kan slå sig igenom en tegelvägg medan man med den nya stealhar och smyger sig omärkbart runt istället :)

IMG_20170113_151402.jpg
IMG_20170113_151333.jpg
Snyggt! Får man fråga vad en halvlänk kostar?
 

djanbin

Omega
Nu uppmärksammade jag en annan sak,

Minutvisaren hamnar inte på hel och halv minut undan ligger någonstans mitt i mellan. Sekundvisaren ligger rätt.

Hur ser det ut på era skydivers?

Om du knackar den lite i handflatan kan du få minuten att röra sig lite, det finns ett spel. Om det stör dig mycket måste man ta av visaren och sätta dit den igen, det finns inget sätt att synka närmare tyvärr.

Det har de inte, vad jag vet. Tänkte om någon försökt sig på att kränga på ett.

Jag tror på Royal Capital som en riktigt multifunktionell klocka om det funnits ett passande gummiband till den.

Antar att du är inne på samma spår?:)

Hirsch Performance funkar bra, det är läder på kautschuk (sp?), grymma band som är snygga och vattentäta/tåliga. Finns massa färgkombinationer. Går även att använda med viklåset med lite inpassning.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Det har de inte, vad jag vet. Tänkte om någon försökt sig på att kränga på ett.

Jag tror på Royal Capital som en riktigt multifunktionell klocka om det funnits ett passande gummiband till den.

Antar att du är inne på samma spår?:)
Jag vart i kontakt med kundtjänst på SS under sommaren, de hade då inga planer för ett gummiband.
 
Topp