• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Godmorgon, Sjöö Sandströmare. Ber om ursäkt för dålig variation från fotot i dagensklocka-tråden, men jag orkar inte resa mig från soffan :)
Kan vara sista dagen med Chronolink idag...vi får se hur dagen utvecklar sig. Men ny S&S på väg in om så skulle bli fallet.

IMG_20170123_093916.jpg
Spännande
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Godmorgon, Sjöö Sandströmare. Ber om ursäkt för dålig variation från fotot i dagensklocka-tråden, men jag orkar inte resa mig från soffan :)
Kan vara sista dagen med Chronolink idag...vi får se hur dagen utvecklar sig. Men ny S&S på väg in om så skulle bli fallet.

IMG_20170123_093916.jpg

Oj! Spännande! Jag fick intrycket av att du lagt mycket kärlek på Chronolink... med flera tavlor, etc...
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Min nya har varit med mig på jobbet idag, hon hälsar att det är lite pirrigt med alla nya intryck och människor. Som tur är har det mest varit internamöten idag, i morgon blir kanske en mer normal dag.
(Det är inte hon på bilden som skrivit inlägget, det gjorde jag) :)
IMG_5347.JPG
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hej alla glada Sjöö Sandströmentusiaster, funderar på att köpa till en länk ill min Royal steel 37mm. Är det möjligtvis någon här på forumet som äger/ägt denna modell och har bilder att dela med sig av? Eventuellt er som äger en SS på länk, vad får ni för intryck, hur känns länken?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Hej alla glada Sjöö Sandströmentusiaster, funderar på att köpa till en länk ill min Royal steel 37mm. Är det möjligtvis någon här på forumet som äger/ägt denna modell och har bilder att dela med sig av? Eventuellt er som äger en SS på länk, vad får ni för intryck, hur känns länken?
Svarar och slänger ut frågan allmänt: men passar inte nya länken på steel 37:an? I så fall så kan jag bara säga att nya länken är grym. Väldigt bra finish och stabil. Något avsmalnande. Nätta länkbitar. Grymt lås.
Även testat den äldre länken, som också är riktigt fin, men inte fullt lika skarp :) Bifogar en bild.
20170122_103511.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Svarar och slänger ut frågan allmänt: men passar inte nya länken på steel 37:an? I så fall så kan jag bara säga att nya länken är grym. Väldigt bra finish och stabil. Något avsmalnande. Nätta länkbitar. Grymt lås.
Även testat den äldre länken, som också är riktigt fin, men inte fullt lika skarp :) Bifogar en bild.
20170122_103511.jpg

Den ser riktigt bra ut och logotypen i låset är så jäkla bra placerad.

Jag måste tyvärr säga att det är riktigt dåligt med info och bilder på Sjöö Sandströms hemsida. Bara bilder rakt framifrån, och ingen info om varken tjocklek på klocka eller info om bredd på länk exempelvis. Jag tycker att det är lite svårt att förstå, för likväl som diskussionerna på forumet går om att ha mycket info och bra bilder i säljtrådar på Köp & Sälj, borde ju det naturliga vara att få fram all info och de bästa fotona på de klockor man vill sälja.

Det står inte ett knyst om att det är en helt ny länk, inte en enda bild på det nya låset med logotypen på och inga bilder annat än rakt framifrån, (undantaget Skydivern och UTC Extreme).
 
Senast ändrad:

Loshin

Panerai
Svarar och slänger ut frågan allmänt: men passar inte nya länken på steel 37:an? I så fall så kan jag bara säga att nya länken är grym. Väldigt bra finish och stabil. Något avsmalnande. Nätta länkbitar. Grymt lås.
Även testat den äldre länken, som också är riktigt fin, men inte fullt lika skarp :) Bifogar en bild.
20170122_103511.jpg
Nice! Gillar nya låset.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Svarar och slänger ut frågan allmänt: men passar inte nya länken på steel 37:an? I så fall så kan jag bara säga att nya länken är grym. Väldigt bra finish och stabil. Något avsmalnande. Nätta länkbitar. Grymt lås.
Även testat den äldre länken, som också är riktigt fin, men inte fullt lika skarp :) Bifogar en bild.
20170122_103511.jpg

Tror det är den äldre jag kan beställa då min har det gamla T-fästet för bandet.
IMG_4504.JPG
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Den ser riktigt bra ut och logotypen i låset är så jäkla bra placerad.

Jag måste tyvärr säga att det är riktigt dåligt med info och bilder på Sjöö Sandströms hemsida. Bara bilder rakt framifrån, och ingen info om varken tjocklek på klocka eller info om bredd på länk exempelvis. Jag tycker att det är lite svårt att förstå, för likväl som diskussionerna på forumet går om att ha mycket info och bra bilder i säljtrådar på Köp & Sälj, borde ju det naturliga vara att få fram all info och de bästa fotona på de klockor man vill sälja.

Det står inte ett knyst om att det är en helt ny länk, inte en enda bild på det nya låset med logotypen på och inga bilder annat än rakt framifrån, (undantaget Skydivern och UTC Extreme).
Håller med. Finns absolut möjlighet att förbättra sig där. Skulle vilja ha en egen avdelning för vilka alternativ som finns för t.ex. läderband och hur långa dessa är. Lite som Hodinkee gör reklam för sina vore ju schysst :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då verkar det ljusna inför kvällen :) Det verkade ett tag som att det skulle bli fortsatta poster i IWC-tråden istället, men kombinationen att pengarna inte riktigt räckte och att jag fick ett erbjudande jag inte kunde/ville säga nej till avgjorde saken. Ingyn kommer ju att fortsatt vara relativt enkel att få tag på så det är ingen stress med det.

Hoppas att få återkomma vid 20-rycket.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Då verkar det ljusna inför kvällen :) Det verkade ett tag som att det skulle bli fortsatta poster i IWC-tråden istället, men kombinationen att pengarna inte riktigt räckte och att jag fick ett erbjudande jag inte kunde/ville säga nej till avgjorde saken. Ingyn kommer ju att fortsatt vara relativt enkel att få tag på så det är ingen stress med det.

Hoppas att få återkomma vid 20-rycket.
Fan vad spännande! :nailbiting:
Håller tummarna för att det klaffar ikväll!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fan vad spännande! :nailbiting:
Håller tummarna för att det klaffar ikväll!

Haha...risken är att det blir ett gigantiskt antiklimax :D Jäklar, jag är ju snart på 1500 inlägg...hm undrar om jag ska spara nr 1500 till ikväll då :)

EDIT: @Hallis , hoppas du ser det här men kan inte svara dig direkt för jag ska ju spara inlägg 1500 till ikväll :D

Vad är det som du saknar med den klockan och vad hade du tänkt att byta mot? Det kanske bara är ett tavel- och bandbyte som behövs för att få tillbaka känslorna?
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Så sjukt ambivalent över huruvida min SS ska få stanna eller inte.. flippardjävulen har återigen satt klorna i mig!

Känns dock lite jobbigt om man skulle ändra sig.. nån som har några värmande ord så jag tar mitt förnuft till fånga?

IMG_2029.JPG
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Så sjukt ambivalent över huruvida min SS ska få stanna eller inte.. flippardjävulen har återigen satt klorna i mig!

Känns dock lite jobbigt om man skulle ändra sig.. nån som har några värmande ord så jag tar mitt förnuft till fånga?

IMG_2029.JPG
Var i flippartankar med min SS också.. men byte band och tavla och nu är jag nykär! Har även beställt en länk så detta får nog bli en keeper.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har kommit till insikt. Det är en SS automatic S1 jag behöver. Var hittar jag en sådan?
I annat hand får jag väl köpa den nya royal steel 36mm :hungry: nån som vet listpris på dem?
 
Topp