• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Har gått och funderat på hur den ser ut med läder på... Kan du fixa ett vanligt wristshot? :) Hur upplever du glappet mellan bandhornen och lädret?

Här har du tre bilder framifrån. Upplever inte glappet värre än på någon annan klocka. Ber om ursäkt för ljuset :) kom precis hem och såg att ett band mer ''curved ends'' hade landat på lådan. Kommer kanske en bild till senare! IMG_20170211_181655.jpg IMG_20170211_181721.jpg IMG_20170211_181727.jpg
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Tjena,

Planerar en eventuell långsegling i höst och eftersom tanken är att segla till andra sidan jorden så då MÅSTE jag såklart skaffa en klocka med GMT funktion!
Ville kolla i våran sköna tråd om det är någon med en Worldtimer som kan ge en liten recension samt bifoga lite trevliga bilder :hungry:
Tack på Förhand!
(Ett plus var om någon ägt en explorer II/GMT Master samt en worldtimer som kan jämföra dem lite)
 

MAIN

Cartier
Fin bild på en magisk klocka!
Riktigt snyggt hur gummit möter boettens kurvatur, lyfter fram de skandinaviskt rena linjerna (som en konverterad vindsvåning i Gamla Stan, lite industriell touche). Ursäkta liknelsen ...

Gillar den skarpt! Står lite och väger mellan UTC:n och Skydivern. Inget självklart val. Helt olika klockor, men bärs relativt lika ändå på gummi. :)
 

sventon

Omega
Fin bild på en magisk klocka!
Riktigt snyggt hur gummit möter boettens kurvatur, lyfter fram de skandinaviskt rena linjerna (som en konverterad vindsvåning i Gamla Stan, lite industriell touche). Ursäkta liknelsen ...

Gillar den skarpt! Står lite och väger mellan UTC:n och Skydivern. Inget självklart val. Helt olika klockor, men bärs relativt lika ändå på gummi. :)
Förstår dig! Jag hade valt Skydivern av den anledningen att det är en rätt unik quartzare till skillnad från gängse kronografklockor man ser överallt :)
 

mega

Rolex
Fin bild på en magisk klocka!
Riktigt snyggt hur gummit möter boettens kurvatur, lyfter fram de skandinaviskt rena linjerna (som en konverterad vindsvåning i Gamla Stan, lite industriell touche). Ursäkta liknelsen ...

Gillar den skarpt! Står lite och väger mellan UTC:n och Skydivern. Inget självklart val. Helt olika klockor, men bärs relativt lika ändå på gummi. :)
Svårt val! Båda känns väldigt roliga tycker jag. Speciellt utseende utan att vara för mycket.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Fin bild på en magisk klocka!
Riktigt snyggt hur gummit möter boettens kurvatur, lyfter fram de skandinaviskt rena linjerna (som en konverterad vindsvåning i Gamla Stan, lite industriell touche). Ursäkta liknelsen ...

Gillar den skarpt! Står lite och väger mellan UTC:n och Skydivern. Inget självklart val. Helt olika klockor, men bärs relativt lika ändå på gummi. :)

Båda? ;)
UTC:n valde jag för att jag går nästan alltid mot kronografer. Har inte ångrat mig då den sitter riktigt fint på handleden! Fantastiskt skönt gummi.
Skydivern är ju också riktigt trevlig, men har ingen erfarenhet av den.

Lycka till i processen :)
 

henal

Breitling
Har en liten fundering om gångtidsavvikelse och magnetisering hos Sjöö Sandström.

Jag köpte en Royal Steel Classic 41mm för ca 18 månader sen. Efter jag haft klockan i lite mer än 6 månader började den sacka efter, ca 30 sekunder per dygn. Jag lämnade in klockan där jag köpt den och den skickades in till Sjöö Sandström för åtgärd. När jag fick tillbaka klockan så gick jag reda på att den hade varit magnetiserad, jag betalade inget utan det gick på garantin.

Nu har jag samma problem igen, klockan har börjat sacka sig, 20 sekunder per dygn. Nu vet jag inte vad som är felet denna gången men man kan väl misstänka magnetisering igen.
Efter klockan fick magnetiseringsdiagnos första gången så har jag varit extremt noga att inte lägga klockan bredvid telefonen, surfplattan ellen någon högtalare.

Har jag otur eller är Royal Steel Classic ovanligt lättmagnetiserad eller har jag fått ett måndagsexemplar?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Har en liten fundering om gångtidsavvikelse och magnetisering hos Sjöö Sandström.

Jag köpte en Royal Steel Classic 41mm för ca 18 månader sen. Efter jag haft klockan i lite mer än 6 månader började den sacka efter, ca 30 sekunder per dygn. Jag lämnade in klockan där jag köpt den och den skickades in till Sjöö Sandström för åtgärd. När jag fick tillbaka klockan så gick jag reda på att den hade varit magnetiserad, jag betalade inget utan det gick på garantin.

Nu har jag samma problem igen, klockan har börjat sacka sig, 20 sekunder per dygn. Nu vet jag inte vad som är felet denna gången men man kan väl misstänka magnetisering igen.
Efter klockan fick magnetiseringsdiagnos första gången så har jag varit extremt noga att inte lägga klockan bredvid telefonen, surfplattan ellen någon högtalare.

Har jag otur eller är Royal Steel Classic ovanligt lättmagnetiserad eller har jag fått ett måndagsexemplar?

Min sackar sig 12sek/dygn och är ca 6 veckor gammal... Så kan nog vara lättmagnitiserat.
 

JohanHLM

Rolex
Det var ingen annan som gav sig in i budkampen så förhoppningsvis blir det en paketöppnubg i början av nästa vecka såvida den mot förmodan inte hinner komna innan helgen :)
Har aldrig sett den i PVD live så det ska bli spännande att se om den uppfyller förväntningarna.
 
Topp