• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mikethebike

Breitling
Kunde inte hålla mig. Slog till i helgen. Riktigt nöjd so far!
 

Bilagor

  • IMG_3679.JPG
    IMG_3679.JPG
    47.2 KB · Visningar: 145

VSBIF

Breitling
Hej allihopa.
Jag har en fråga som jag tänkte slänga ut här. Jag äger en SS Royal Steel Classic som endast är typ 2 månader gammal. Nu så upplever jag lite problem med klockan.
Den stannar väldigt ofta. Jag skruvar upp den med kronan och har på mig den varje dag. Trots det stannar den även fast jag har den på handleden. Är långt i från något proffs på klockor men jag undrar dels 1, har någon av er haft samma problem 2, gör jag något fel? 3, ska jag lämna in den?

Tack på förhand och ha en trevlig helg.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Hej allihopa.
Jag har en fråga som jag tänkte slänga ut här. Jag äger en SS Royal Steel Classic som endast är typ 2 månader gammal. Nu så upplever jag lite problem med klockan.
Den stannar väldigt ofta. Jag skruvar upp den med kronan och har på mig den varje dag. Trots det stannar den även fast jag har den på handleden. Är långt i från något proffs på klockor men jag undrar dels 1, har någon av er haft samma problem 2, gör jag något fel? 3, ska jag lämna in den?

Tack på förhand och ha en trevlig helg.

Är klockan köpt begagnad eller ny? Ol den är köpt ny så skulle jag nog kolla med AD..
 

mega

Rolex
Ni som har Skydiver,
Hur stor skillnad är det på känslan i era pushers ?
Min översta känns lite... mosig och trött. Och den undre känns hård, krispig, och väldigt distinkt, klickar högt.
Tycker det är lite för stor skillnad (den övre känns inte lika bra), funderar på att låta Erikssons kika på den.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag var förbi Sjöö Sandström på Ringvägen igår angående ett spänne till läderbandet som kommer med Swedish Blonde, (tack @Krostiffer att jag fick köpa det).

Det är ju rätt häftigt egentligen att man kan promenera rakt in på huvudkontoret och prata klockor och att man alltid får samma trevliga bemötande av Leo, Felix och c/o.
Igår hade jag med mig alla tavlor och band och det blev ett långt snack både om Chronolinken och om märket i stort. Fick bekräftat att min konfiguration med cosc-verket bara har tillverkats i ca 10-20 ex.

Hade mina extratavlor paketerade två och två vilket Felix noterade och påpekade att tavelpelarna kan ta skada av att dela case, varpå han ursäktar sig en stund och kommer tillbaka med kompletterande case. En riktigt snygg gest och det är sådant som gör att man vurmar än mer för varumärket.

fullsizeoutput_aa4.jpeg


fullsizeoutput_a98.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon som vet om det finns tavlor till Royal Steel 37 mm att köpa och vad kan det tänkas kosta att byta? Lite sugen på att byta till rosa.

Om man googlar runt lite så hittar jag bara bilder på rosa tavla till 32mm-varianten, men det är möjligt att det kanske går att få tag på om du kontaktar Sjöö Sandström på en gång. När det gäller rosa tavla och Sjöö Sandström i kombination så säger jag tummen upp :)

IMG_20170120_095409.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Nästa vecka blir det tavelbyte. I nuläget ligger koppar bäst till följt av gul, det är ju ändå påsk snart :) Jag har ju så gott som alltid länk men tänkte att det kunde vara kul att prova något av crockobanden och att det bruna skulle bli finfint tillsammans med koppartavlan.

fullsizeoutput_a97.jpeg

Tycker du ska köra på Gul :) riktigt skön färg, och riktigt populär bland i brattetråden ;) själv så stannade min Royal Steel idag så den fick åka på garanti i fyra veckor... Men hoppas att den kommer tillbaka med en annan tavla! :angel:
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nästa vecka blir det tavelbyte. I nuläget ligger koppar bäst till följt av gul, det är ju ändå påsk snart :) Jag har ju så gott som alltid länk men tänkte att det kunde vara kul att prova något av crockobanden och att det bruna skulle bli finfint tillsammans med koppartavlan.

fullsizeoutput_a97.jpeg
Vilken lyx; samma klocka - oändliga möjligheter till variation, åtminstone 30 kombos om jag räknar rätt :)
 

mouqvist

Rolex
Hej allihopa.
Jag har en fråga som jag tänkte slänga ut här. Jag äger en SS Royal Steel Classic som endast är typ 2 månader gammal. Nu så upplever jag lite problem med klockan.
Den stannar väldigt ofta. Jag skruvar upp den med kronan och har på mig den varje dag. Trots det stannar den även fast jag har den på handleden. Är långt i från något proffs på klockor men jag undrar dels 1, har någon av er haft samma problem 2, gör jag något fel? 3, ska jag lämna in den?

Tack på förhand och ha en trevlig helg.
Konstigt, jag bär min endast någon timme på morgonen och på sen eftermiddag/kväll då jag inte får nära klocka på jobbet. Trots det har klockan inte stannat sedan jag köpte den för ett par veckor, och jag drar inte upp den för hand heller. Har det löst sig för dig?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vilken lyx; samma klocka - oändliga möjligheter till variation, åtminstone 30 kombos om jag räknar rätt :)

40 borde det bli? 3 läder, länk gånger 10 tavlor :)
Tycker du ska köra på Gul :) riktigt skön färg, och riktigt populär bland i brattetråden ;) själv så stannade min Royal Steel idag så den fick åka på garanti i fyra veckor... Men hoppas att den kommer tillbaka med en annan tavla! :angel:

Det var tråkigt att höra, hoppas att de skyndar på processen lite så att du slipper vänta i en månad. Är det pärlemor på gång? :)
 

Mikethebike

Breitling
Om man googlar runt lite så hittar jag bara bilder på rosa tavla till 32mm-varianten, men det är möjligt att det kanske går att få tag på om du kontaktar Sjöö Sandström på en gång. När det gäller rosa tavla och Sjöö Sandström i kombination så säger jag tummen upp :)

IMG_20170120_095409.jpg
Jodå, SS hade rosa tavlor till min Royal Steel. Så nu blir det tavelbyte istället för att sälja klockan. Och plötsligt känns det som man har en ny klocka!
 
Topp