• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack!
Känner mig botad från den värsta klockfebern nu.... :D Har gått förbi Franks och Rob flera gånger senaste tiden utan att behöva stanna och fönstershoppa!! :) Nu ska jag bara testa om jag kan hålla KS-dosen på vettig nivå...
Annars blir det karantän några månader på nytt....:dead:

Låter bra...då ska jag inte höra av mig till dig om jag av någon anledning ska avyttra Chronolink-samlingen ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kassa bilder i uselt ljus, men blev lite exalterad efter att han fått tillbaka Chronolinken från tavelbyte. Nu med koppartavla....Så j-la snyggt!

IMG_20170309_194615.jpg
IMG_20170309_194319.jpg
IMG_20170309_194430.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Elegant!
Ångrar nästan att jag inte köpte koppartavlan till Tonneaun som fanns på pantbanken, som jag blev tipsad om. Tror det var av dig va?

Tack! Jag ska nog prova det bruna läderbandet för första gången. Tror att det blir en bra kombo.
Japp...tror faktiskt att det var jag som tipsade :) Det fanns väl två Tonneaun-tavlor om jag inte minns helt fel.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Snyggt! tror du det är samma typ/färg av koppar som i Royal Black Copper?

Jag har tyvärr inte sett den live så jag kan inte säga med säkerhet, men jag skulle inte tro att det är samma nyans i och med att det är så pass lång tid mellan tavlorna är tillverkade. Om jag utgår från bilderna på RBC skulle jag säga att den är något mer metallisk medan min är en smula mattare.
 

Hawk100

Rolex
Tack! Jag ska nog prova det bruna läderbandet för första gången. Tror att det blir en bra kombo.
Japp...tror faktiskt att det var jag som tipsade :) Det fanns väl två Tonneaun-tavlor om jag inte minns helt fel.
Tre till och med tror jag....
Jag var där och kollade men tyckte de kändes så "platta" när jag jämförde med min relief-tavla. Men nu när jag sett din och TiE:s koppartavla så ångrar jag mig lite......
 
  • Like
Reactions: TiE

JohanHLM

Rolex

Är ensam i budkampen än så länge ;)
Hoppas ingen annan håller med mig om att den är mycket coolare än Skydivern :)
De är ju sällan till salu så jag vet inte vad de ska kosta men det kändes som att utgångspriset var rimligt, eller?

Det var ingen annan som gav sig in i budkampen så förhoppningsvis blir det en paketöppnubg i början av nästa vecka såvida den mot förmodan inte hinner komna innan helgen :)
Har aldrig sett den i PVD live så det ska bli spännande att se om den uppfyller förväntningarna.

Tanken var att jag skulle ha en i svart PVD men i samma veva som jag skulle betala klockan insåg jag att den hade mörk bakgrund med ljus text och därmed ett utbytt urverk :(
Tröstköpte en vanlig istället, betydligt mer smårepig än vad som framgår på bild så det blir en bra allround/beater.
IMG_0656.JPG
 

mouqvist

Rolex
SSRSC håller tiden hyfsat bra: +0,3 sek per dygn de senaste tre veckorna! Har aldrig haft exaktare mekanisk klocka
(Ons: Twixt är liiite beroendeframkallande)

IMG_1029.PNG
 

mps

Cartier
När flygvapnet använder Skydiver.
Vad för band används?
Någon form av kardborrband likt den man kan se på ORC ibland?
 

Freddie L

Panerai
Bra artikel, trevlig läsning i sjuksängen.

Måste ju säga att jag har positiva känslor för märket, kul med svenskt, Felix är trevlig och duktig, känns som de har träffat väldigt rätt med modell-utbudet på sistone. Tror att de ska tänka om lite med serierna bara. Varför kommer det inte en ny batch RC rosé eller fler Worldtimers. När de hittar något som slår kunde det väl införlivas i det permanenta modellprogrammet? Vi klocknördar kan väl se det som en utmaning att hitta en schysst beggad Chronolink, men det stora flertalet tror jag helt enkelt köper något annat.
 

Sammeh

Cartier
Det är svårt.
Jag förstår att de vill maximera försäljning och exponering så gott det går utifrån sin budget.

Däremot kan jag känna att det finns en risk att man går över till att bli ett "modemärke" snarare än en committad klocktillverkare.

Care of Carl ger ju generellt sett inga rabatter (förutom sina reor 2ggr/år)...tror det blir svårt att konkurrera med "vanliga" AD:s...där det oftast går att diskutera priset på SS

Har samma uppfattning faktiskt. Läser marknadsföring och skrev ett arbete om SS, det var väl mina slutsatser ;) Det är farligt att leka med varumärkesassociationer, speciellt för den här typen av företag.
 
Topp